Tuntemani perhe 2 aikuista+ neljä lasta+ iso koira asuvat kaksiossa.
Ihan kantasuomlainen perhe. Ihmettelen miten neuvola tai lastensuojelu ei ole tähän puuttunut. Mitä mieltä olette? Vanhin ala- kouluikäinen, seuraava esikoulussa ja kaksi nuorempaa. Koululaisella ei ole edes omaa koulupöytää, että saisi tehdä läksyt rauhassa. Lapsilla myös rajattomuuta, kun vanhemmat ei pysty laittamaan rajoja.
Kommentit (28)
Jospa säästävät asuntokuluissa ison rahan tarkoituksella.
Me asutaan 3 hlöä 300 neliön talossa eikä tämä ole mikään fiksuin ratkaisu siivouspäivinä
Luulisi olevan sossun asiakas ja sitäkautta jo ismpi asunto ihan "ilmaiseksi"? Vai ovatko vanhemmat töissä?
Miksei niitä läksyjä voisi tehdä vaikka ruokapöydällä? Niin minäkin lapsena tein, ei meistä kellään ollut mitään omaa pöytää. Ruuan jälkeen ruokapöytä raivattiin ja tehtiin läksyt siinä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia Kiinassa tai Intiassa..
Kyllä. Kiinassa tai Intiassa. Mutta Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Kiinassa tai Intiassa. Mutta Suomessa?
Niistäkin lapsista siellä kasvaa ihan normaaleja yhteiskunnan jäseniä, miksei sama voisi tapahtua Suomessa.
Kyllä on sänky paukkunut. Se ehkäisy.
https://www.google.com/search?q=hong+kong+cage+home&client=firefox-b-d&…
Hong Kongin häkkiasuntohin kun verrataan niin ei Suomessa päästä lähellekään.
Itse asuin alakoulun ensimmäisille luokille asti pienessä kaksiossa vanhempien ja sisarukseni kanssa. Sitten muutettiin omakotitaloon. En kärsinyt tai traumatisoitunut.
Nyt 20 vuotta työelämässä, maisterin paperit ja elämä muutenkin ok.
Minä teen vieläkin läksyt eli kurssitehtävät sängyllä tai sohvalla. Olen yli 40- vuotias yliopisto-opiskelija.
Naanpurustossamme asui kaksi aikuista ja kolme alle kouluikäistä lasta kaksiossa aikanaan. Meillä oli 2+2 ja oli nähtävissä aikamoista penninvenytystä jo pelkästään kolmion hankinta.
Sanoimme silloin good Bye Hesa, kun töitä löytyi pikkukaupungin liepeiltä kokonaan toisesta maakunnasta. Kaksio lihoiksi ja ensi alkuun 4h+K+S + autotalli + pintaremppa käytännössä kaikille pinnoille. Entisestään lyhyt työmatka lyheni ja vielä toisen kerran, kun vaihdoin työpaikkaa. Grand Total: Paras pätös ikinä! Toisaalta toiseksi paras päätös ikinä oli rohkaista mielensä ja muuttaa alun perin Hesaan, ja päästä sen työuran nurkasta kiinni.
Hesassa on ollut vuosikymmeniä myöhemmin todella hauskasta käydä viikonloppulomilla D!
Tuohon koulupöytäasiaan... mun lapsi on jo lukion ekalla ja on aika harvassa ne kerrat, kun hän on oman koulupöytänsä ääresä tehnyt läksynsä. Usein kantaa kamansa keittiön pöydälle. Koulupöydän tuolikin toimii lähinnä vaatesäilytyksenä (HUOKAUS).
Minä tein lapsena läksyt lattialla.. Pöytiä oli kyllä vaikka kuinka paljon, mutta jostain syystä tykkäsin tehdä ne lattialla :D
Miksi läksyt pitää tehdä juuri "koulupöydän" ääressä? Läksyn teko alakoulussa kun vie jonkun 15 min.
Meillä 8 lasta. Mutta onko 8 koulupöytää? 🤔
kyllä sinne vielä 5 kissaa voi ottaa
Vierailija kirjoitti:
Minä teen vieläkin läksyt eli kurssitehtävät sängyllä tai sohvalla. Olen yli 40- vuotias yliopisto-opiskelija.
ilmankos ei ole koulu sujunut ajoissa