Kuinka kauan synnytyksesi kesti?
Kommentit (65)
En muista tarkalleen vaiheita, mutta ekan kanssa olin noin 24-27h kotona polttojen alusta. Sitten sairaalassa ennen synnytystä vielä noin 10h. Ponnistusvaihe kesti noin 30min. Tokan kanssa olin kotona polttojen alusta 5h. Sitten sairaalassa 7h. Ponnistusvaihe alle minuutin. Hyvin meni molemmat synnytykset ja hyvät muistot kummastakin.
Eka yli vuorokausi, ponnistusvaihe 25min. Toka 6h, ponnistus 10min.
Kolmas 12h, ponnistus 25min.
Neljäs tulossa ja en tiedä yhtään mitä odottaa tällä kertaa...
20 tuntia.
Mutta sairaalassa ehdin olla vain pari tuntia, kun vauva syntyi.
Ponnistusvaihe kesti mulla kyllä toista tuntia.
2 vrk supistuksia, käynnistämällä. Lapsivesi meni myös. Sitten itse synnytysvaihe, jossa avautuminen n. 4cm-10 cm n. 10 tuntia. Ponnistusvaihe 10 minuuttia. Lapsi ei meinannut mahtua, ja lapsivesi oli vihreää paksua.
Järkyttävä kokemus, sanoinkuvaamaton kipu ilman mtn lievitystä, repeämät ja häntäluun murtuma. Lapsi sai kehitysvamman hapenpuutteesta.
Pelkkää naisten kiduttamista, vaikka lapsella riski vammautua. En ymmärrä miten kukaan haluaa tehdä enempää kuin 1 lapsen.
Ensimmäinen synnytys. 31h lapsivesien menosta, päätyi kiireelliseen nukutussektioon
1. kesti 6h h ja 2. 4h ekasta supistuksesta vauvan ja istukan syntymään.
6,5 h
Avautumisvaihe 5 h, ilman kipulääkkeitä "Et sä nyt vielä ensisynnyttäjänä oo synnyttämässä tänä yönä, mee nukkuu" "ensisynnyttäjä ei tiiä mitä kipu on"
Ponnistusvaiheessa pääsin vasta synnärille ja siellä meni 1,5 h ponnistellessa ilokaasun turvin ja lopulta episiotomia ja vauva läsähti pöydälle "ponnista niin kovaa ku lähtee" käskyn jälkeen ja kätilöt katteli vaan toisiaan. Olipahan p*rseestä. Sit meinasin kuolla verenhukkaan tuon jälkeen.
Eka teki syntymää pari vrk, synnyssalissa olin noin 11 tuntia.
Toka lapsi syntyi n. 3 tunnissa, puhkaistiin kalvot ja siitä sitten alkoi supistukset ja varsinainen avautuminen ja synnytys.
Molemmat pari vrk ekasta kovasta säännöllisesti supistuksesta. Aika kauan kesti molemmat, eka oli henkisesti paljon vaikeampi just noiden "odotapa kuinka paljon kohta sattuu, et ensisynnyttäjänä tajua mitään, mene kotiin odottelemaan" juttujen takia. Toka oli kivempi kun kaikki uskoi minua ja kysyi mitä itse haluan. Supistukset on siis alkaneet säännöllisinä ja ihan kunnolla kivuliaina, mutta se hiton pitkittynyt latenssivaihe....
Ensimmäinen 7h 10min josta ponnistusvaihe tunnin verran.
Toinen 1h 25min, ponnistusvaihe 10min.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat pari vrk ekasta kovasta säännöllisesti supistuksesta. Aika kauan kesti molemmat, eka oli henkisesti paljon vaikeampi just noiden "odotapa kuinka paljon kohta sattuu, et ensisynnyttäjänä tajua mitään, mene kotiin odottelemaan" juttujen takia. Toka oli kivempi kun kaikki uskoi minua ja kysyi mitä itse haluan. Supistukset on siis alkaneet säännöllisinä ja ihan kunnolla kivuliaina, mutta se hiton pitkittynyt latenssivaihe....
Näitä edelsi kyllä vielä pari vrk säännöllisten vähän kivuttomampien supistusten vaihe, en tiedä pitäisikö se laskea mukaan.
Eka 16 tuntia 45 min.
Toka 5-6 tuntia mutta en tiedä mistä ovat laskeneet kun väittivät puolta tuntia ennen syntymää ettei synnytykseni ole käynnissä.
Itse lasken 45 minuuttia kestoksi. Se aika oli helvettiä ilman kipulääkkeitä,(koska synnytys ei muka ollut käynnissä, käynnistetään aamulla)
Kolmas noin 7 tuntia.
Neljäs noin 9 tuntia.