Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

B vitamiinin yliannostus.

Vierailija
20.05.2021 |

Ihan vaan tiedoksi ihmisille, että B-vitmiinia ei kannata popsia holtittomasti. Yksi yliannostuksen oire on ihottuma. Muistuttaa nokkosihottumaa. Olkaa varovaisia.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siis käsissä ja selässä ihottuma - kutisee ja kirveilee ja olen 99 prosenttia varma, että se on B-vitamiinista, jota olen syönyt muutaman viikon. Googlen avulla sain varmistusta siihen, että jos elimistö saa B-vit liikaa, tulee ihottuma.

Vierailija
2/7 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitäköhän B vitamiinia tarkoitat ? Suurin osa B ryhmän vitamiineista ei varastoidu elimistöön, joten liikasaanti on mahdotonta. Muutamaa voi saada liikaa, mutta siihenkin tarvitaan jo enemmän kuin yksi B vitamiinipilleri päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, johtuu todennäköisesti myös koivun siitepölystä, jota on myös ollut parisen viikkoa ilmassa, tämä viikko erityisen paha. B-vitamiini voi pahentaa siitepölyoireita.

Vierailija
4/7 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä muistutus.

Mulle opetettiin yläasteen kotitaloustunnilla, että ADEK-vitamiinit  on rasvaliukoisia ja BC vesiliukoisia, eli B- ja C-vitamiineja ei voi saada yliannostusta. Tämä taitaa olla vanhaa tietoa B:n osalta, C-vitamiinia pitää varmaan vedellä hurjat määrät saadakseen mitään haittoja aikaan. Kaikkien lisäravinnepillerien kanssa kannattaa noudattaa ohjeita, nopeat överit ei auta mitään, ja pitkäaikainen liikasaanti voi aiheuttaa hiipiviä ongelmia.

Vierailija
5/7 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi kyse ei ole mistään yliannostuksesta. B-vitamiini tehostaa immuunipuolustuksen toimintaa, ja jos on iho-infektio, niin se oireilee.

Vierailija
6/7 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä muistutus.

Mulle opetettiin yläasteen kotitaloustunnilla, että ADEK-vitamiinit  on rasvaliukoisia ja BC vesiliukoisia, eli B- ja C-vitamiineja ei voi saada yliannostusta. Tämä taitaa olla vanhaa tietoa B:n osalta, C-vitamiinia pitää varmaan vedellä hurjat määrät saadakseen mitään haittoja aikaan. Kaikkien lisäravinnepillerien kanssa kannattaa noudattaa ohjeita, nopeat överit ei auta mitään, ja pitkäaikainen liikasaanti voi aiheuttaa hiipiviä ongelmia.

Jotkut beet jatkuvassa yli käytössä vahingollisia.

Vierailija
7/7 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi, mikä on se syy, että ylipäätään otat purkista B vitamiineja ? Normaalilla ruokavaliolla, normaalisti saa kaikkia B vitamiineja riittävästi ruuan mukana. Jos olet vegaani, ainoastaan B12 on sellainen, josta voi tulla puutosta, sitä kun ei ole kuin eläinperäisissä tuotteissa luontaisesti. Sitäkin nykyään lisätään kasvipohjaisiin tuotteisiin esim. kauramaitoon.

Tottahan olet mittauttanut veresi B vitamiinipitoisuudet, ennen kuin olet alkanut popsia niitä purkista ? 

Ei kai kukaan niin tyhmä ole, että napsii vitamiineja huvin vuoksi ? B12 vitamiini on myös ainoa B ryhmän vitamiini , joka varastoituu maksaan, muut eivät varastoidu, joten melko vaikeaa on yliannostusta muista ryhmän vitamiineista saada, ellet sitten vedä niitä monta päivässä, niin, että eivät ehdi postua elimistöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän