Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusten ja ihon kosteuttaminen vedellä

Vierailija
19.05.2021 |

Minulla on ollut jo parisen vuotta tosi kuivat hiukset.
Mitkään hoitoaineet tai naamiot eivät ole oikein auttaneet.
Olen huomannut että hiuksia kuivatellessa ne eivät näytä niin kuivilta kun välillä kostutan latvoja ja kuivimpia hiuksia vedellä. Niitä hiuksia jotka kuivuvat nopeampaa tahtia muihin hiuksiin nähden.
Öljyt sun muut ei ole koskaan sopineet iholleni tai hiuksilleni.
Minulla on herkästi rasvoittuva iho joka on aika ajoin hyvin pintakuiva. Epäpuhtauksia ei ole yhtään.
Tämä on ihotyyppini ollut murtosiästä asti. Myös päänahka rasvoittuu ja pesen lähes päivittäin hiukset. (Olen 38-vuotias)

Mutta siis olen nyt huomannut että erilaiset hoitovedet kosteuttaa ihoanikin paremmin kuin paksut rasvat joita olen joskus käyttänyt kun ihoa niin kiristää. Aamulla olen herännyt iho ihan "öljyisenä" mutta silti kuivan tuntuisena.

Nyt mietinkin että onkohan hiuksille jotain vesimäistä kosteuttajaa?

Samoin haussa kasvovoide joka kosteuttaisi ihoa eri tavalla kuin rasvat ja voiteet.
Käytän kasvovettä, hoitonestettä ja seerumia. Noiden päälle vielä joku vesimäinen kosteusvoide niin iho varmasti olisi kosteutetumpi.

Onko apteekin humektan hyvä tähän tarkoitukseen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoveden ja seerumin päälle yöksi pikemminkin jokin paksu voide joka lukitsee noiden tuotteiden kosteuden alleen. Kannattaa myös kerrostaa ohuita hoitovesiä useampi kerros.

Vierailija
2/17 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoveden ja seerumin päälle yöksi pikemminkin jokin paksu voide joka lukitsee noiden tuotteiden kosteuden alleen. Kannattaa myös kerrostaa ohuita hoitovesiä useampi kerros.

Tätä teen nyt. Vuosi korealaista ihonhoitoa takana. Iho voi paremmin ja on kosteutetumpi mutta sitten kun laitan sen paksumman voiteen (joskus vielä öljy päälle) niin ei vaan jotenkin toimi.

Olen koittanut erilaisia voiteita ja rasvoja kyllä.

Iho selvästi kaipaa sitä "vesikosteutusta".

Niin ja ihon kunto on parantunut ihan siitä syystä että olen ottanut hoitoveden ja kisteuttavan kasvoveden käyttöön.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuotteita käytät? Joku säännöllinen kuorinta voisi auttaa tuotteiden imeytymisessä. Esim AHA tms

Vierailija
4/17 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko hiuksissa olla liikaa proteiinia hiustenhoitotuotteista?

Esim.

http://pandhsalon.com/protein-buildup/

Vierailija
5/17 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eli tuotteita käytän vähän mitä milloinkin. Tykkään kokeilla uutta. Kuitenkin niin että käytän aina tuotteen loppuun ennen seuraavaa ellei nyt syystä tai toisesta ole epäsopiva iholleni.

Vakikäytössä ainoastaan biothermin hoitoneste (life plankton essence) joka niin huippu että käyttänyt jo puolitoista vuotta.

Ehkä ostan uuden purkin nyös saman kategorian silmänympärysvoidetta.

Kasvovesi lumenen kosteuttava. Oliko nimi hellä tms?

Seerumina nyt loreal golden age.

Biothermin Life plankton oli viimeksi.

Sitä ennen ordinaryn hyaluronihapposeerumi.

Kasvovoiteina nyt lumenen valon yö- ja päivävoide.

Aiemmin globe hopen ihana ja unelma. Yövoiteena oli aiemmin joku voide oriflamelta.

Yönaamioita on pari (biotherm ja origins)

Öljy lumenen sisu jota en enää käytä.

Kangasnaamio kerta pari viikossa. Ne mitä milloinkin.

Ihonpuhdistusöljy loppui juuri. Cliniquen joku. Nyt vain puhdistusmaito ja joku garnierin putsari.

Enkä usko shampoon liikaan proteiiniinkaan koska vaihtelen. Nyt jotkut luonnontuoteshampoot ja hoitsikat.

Curly girlillä sain hiukset joskus parempaan kuntoon. Minulla aika luonnonkihara eli hiuslaatu on vähän karkea. En vaan pidä hiuksia kiharalla vaan suoristan.

Hiusten kunto muuttui muuton myötä 3 vuotta sitten eli onko syynä vesi vai kuivempi huoneilma?

Suoristin myös vanhassa kodissa asuessa melkein 10 vuotta ja hiukset voi silloin paremmin kuin koskaan. Mulla on tosi hyvä rauta jolla hiukset suoristaa äkkiä eli ei tarvitse polttaa niitä.

Nyt en suorista niin usein kun ennen. Föönaan kylmällä silloin jos föönaan.

Ap

Vierailija
6/17 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä puunaat ja peset liikaa

Vierailija
7/17 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti illalla poistan meikin ja aamulla pyyhin kasvovedellä.

Sitten nuo voiteet.

Ihon kunto parantunut kunnolen lisännyt nuo hoitovedet.

Onko kenelläkään vinkata hyvää "vesipohjaista" kosteusvoidetta? Tai hiuksille hyvää kosteustuotetta joka ei ole öljyinen?

Ei kai ole?

Ap

Vierailija
8/17 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta meikit ja hiustökötit ja suoristelu ja ala aidosti curly girl metodille. Paras voitelu vedella tulee sisäisesti eli juo vettä enemmän. Kehos yrittää kertoa ettei se ole mikään kemikaalion kaakopaikka mutta sä et kuuntele.. no tulokset ootkin jo kertonu.

Vierailija
9/17 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta meikit ja hiustökötit ja suoristelu ja ala aidosti curly girl metodille. Paras voitelu vedella tulee sisäisesti eli juo vettä enemmän. Kehos yrittää kertoa ettei se ole mikään kemikaalion kaakopaikka mutta sä et kuuntele.. no tulokset ootkin jo kertonu.

Ei, vaan ihon kunto on parantunut kuten kirjoitin.

Nyt haluan siitä vielä paremman.

Minulla on ihan kaunis puhdas ja kimmoisa iho mutta välillä tuntuu että ihoa kiristelee kun lisään rasvaisia voiteita.

Hiustökötit? Shampoo ja hoitoaine? Okei no en lopeta noiden käyttöä.

Taitavat nytkin olla curly girl metodin mukaiset.

Kiharoihin minulla ei riitä aika, halu eikä mielenkiinto. Ei ole kiinnostusta ploppailla, kuorruttaa geelillä tukkaa ja odotella casteja ja rukoilla hyviä kiharoita. Minulla ei ole niin kiharat hiukset että saisin ne upeat kiharat mitä yhdellä sadasta on.

Suojakertoimen sisältävä bb voide ei myöskään ole iholleni tuhoisa. Se suojaa kasvoja auringon vaikutuksilta muunmuassa. Aurinkopuuteria lisäksi sipaisu. Muuta en kasvoilleni pistä.

Paitsi sävyttävää huulirasvaa.

Käytössäni on siis kasvovesi, hoitoneste, seerumi ja kosteusvoide. Niin ja silmänympärysvoide jota laitan illalla. Minkä jätän pois? Tuon kosteuttavan hoitonesteenkö? Miksi ihmeessä koska se pelasti ihoni ja pääsin hilseilystä eroon.

Edelleen, ihoni ei voi paremmin jos jätän sen hoitamatta.

Nyt ei ollut tarkoitus kinata ihonhoidosta vaan kysyin hyvää vesipohjaista kosteusvoidetta rasvaisen tilalle.

Juon vettä 2 litraa päivässä kuten olen tehnyt jo 15 vuotta. Joskus juon enemmänkin.

Ap

Vierailija
10/17 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä lainatun kirjotuksen kanssa.Lisään oman ihon pilaa ja hiusten kunnon:Ylihoito,värjäykset, ymmVesi on voitehista parhain niin ulkoisesti kuin sisäisesti. Myös ravinto mitä syöt vaikutaa sinuun ulkoisesti ja sisäisesti .Kaiken maailman shampoot on väriaineet,tuoksut.Joissa silikoni pitää värin,tuoksun ymm.myrkyä iholle ja hiuksille. Pala saipua liv pesen kasvoni kehoni. Tervashapoo hiukseni.Päästä varpaisiin tavi aika nivea.Kesä  aika ei rasvoja.Iho saa hengitää. myös suihkun/ saunan jälkeen.En kuivaa ihoa en hiuksia.Saa kuivua ihan itsekseen.

Vierailija
11/17 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti illalla poistan meikin ja aamulla pyyhin kasvovedellä.

Sitten nuo voiteet.

Ihon kunto parantunut kunnolen lisännyt nuo hoitovedet.

Onko kenelläkään vinkata hyvää "vesipohjaista" kosteusvoidetta? Tai hiuksille hyvää kosteustuotetta joka ei ole öljyinen?

Ei kai ole?

Ap

Eihän tässä nyt ole mitään järkeä. Ihon ja hiusten "kosteus" on ihon luontaista rasvaa. Vesi pesee rasvaa pois.

-> Miten vedellä voisi kosteuttaa?

Vierailija
12/17 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvita mitään hoitovesiä. Tavallista vesijohtovettä iholle ja päälle kosteusvoide.

Vierailija
13/17 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaisiko sinulla olla ns dehydrated skin. Mikäköhän tuon suomennos sitten olisi...

Tässä on aika hyvä blogikirjoitus aiheesta. http://www.snowwhiteandtheasianpear.com/2015/07/beginners-korean-skinca…

Hiusasiaan en osaa kommentoida.

Vierailija
14/17 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosittelisin vaihtamaan seerumin sellaiseen, jossa on hyaluronihappoa! Seerumin jälkeen suihkaus vettä iholle, voi olla vesijohtovettäkin mutta itse tykkään apteekin avenen vesisuihkeesta! Siihen päälle kevyt voide, joka lukitsee kosteuden sisään.

Voit myös kokeilla kerrostaa hoitonesteitä, koreassa käytetään jopa 7 kerrosta yhdellä kertaa!

Vierailija
15/17 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna vaihtaisin pikkuhiljaa oikeisiin korealaisiin (esim. Whamisa tai Urang), paras vesipitoinen kosteusvoide on mun mielestä Whamisa water cream. Kasvovedellä pyyhkiminen on vähän turhaa. Mulla myös rasvoittuva päänahka (ja iho) ja kihartuvat hiukset, pesen hiukset joka päivä ja ainoa mikä mulle toimii on Bruns kardemumma & kookos shampoo ja hoitoaine, kaikki muut kokeilemani tuotteet on jättäneet hiukset korpuiksi tai hirveäksi liruksi.

N39

Vierailija
16/17 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Öljyt sun muut ei ole koskaan sopineet iholleni tai hiuksilleni."

Miten tämä ilmenee? Oletko käyttänyt ihan oikeita öljyjä, esteriöljyjä vai jopa vesi-silikonisekoituksia, joita harhaanjohtavasti myydään öljyinä?

Vierailija
17/17 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset saa kauniiksi ja terveiksi oikealla ruokavaliolla. Sen jälkeen on melkein ihan sama, millä markettishampoolla pesee. Niiden joukossa on ihan hyviä shampoota ja hoitoaineita. Jos syö väärin, on ihan rahanhukkaa yrittää saada hiukset hyvännäköisiksi käsittelytuotteilla. Oma kokemus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi