Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveelliseen elämään pyrkiminen

pallokala
19.05.2021 |

Yksi samanlainen ketju poistettiin, mutta halusin vielä jatkaa keskustua. Oma tarinani:

Olen syönyt todella huonosti koko aikuisiän ja liikkunut aivan liian vähän. Pidän roskaruoasta hieman liikaa, mutta pääongelmana on ollut addiktio. En ole pystynyt kontrolloimaan itseäni ollenkaan. Ongelmia on tullut. Hampaat ovat kärsineet pahoin. Hammaslääkäräni moittii siitä joka kerta. Näytän kuin pallolta, josta saan kuulla joka päivä vaimoltani. Muna ei enää nouse kunnolla. Se vain roikkuu siinä. Vatsakipuja tulee liian usein. Vessa huutaa armoa. Peräpukamat aiheuttavat kipua. Muistikaan ei enää ole huipussaan.

Nyt olen noin viikon verran syönyt terveellisesti, ja heti on olo parantunut. Silti tiedän että matka terveelliseen kehoon tulee kestämään kuukausia, olenhan rikkonut temppeliäni moukarilla jo vuosia. Pidän siitä tunteesta kun syön japanilaiseen tyyliin kohtuullisesti. Sitä on vaikea kuvailla sanoilla. Se on vähän kuin yrittäisi tasapainoilla laudan päällä. Pidän myös nälän tunteesta. Kuin vanha ystävä halaisi. Kannattaa kaikkien kadonneiden edes yrittää. Se tulee olemaan elämän pituinen haaste. Tulet pettymään itseesi monta kertaa mutta se ei haittaa. Pohdi jokaisen tappion jälkeen mikä meni pieleen, ja koita seuraavalla kerralla uudella tavalla. Tämä tulee olemaan minun sotasuunnitelmani heikkoa mieltäni vastaan.

Näen maailman taas optimistisesti.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et maininnut liikuntaa missään. Salitreeniä mukaan myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla