Nolottaa vieläkin miten reagoin väkivaltatilanteessa
Tämä tapahtui joitain vuosia sitten eräässä baarissa. Olin istumassa iltaa, sillä hetkellä yksin, kun odottelin ystäväni saapuvan paikalle. No, tapahtui sitten niin, että eräs minulle tuntematon nainen tulee sitten raivoissaan paikalle ja syyttää tminua siitä, että olen yrittänyt vikitellä hänen miestään. (jota en ollut eläissäni edes nähnyt) ja lyö minua suoraan kasvoihin (ei onneksi lujaa).
Ja tällaisessa tilanteessahan kuka tahansa normaali ihminen suuttuisi ja alkaisi puolustaa itseään ja luultavasti löisi takaisin. Mutta allekirjoittanut vain ihmettelee typeränä,että mitä oikein tapahtui, eikä osaa tehdä mitään. Ja kaikkein vähiten ymmärsin omia ajatuksiani. Koko ajan päässäni vaan pyöri jutuja tyyliin "toi nainen on mua pienempi ja itseään pienempää ei saa lyödä" ja " mä joudun vankilaan jos lyön takaisin" ja kaikkea muuta täysin epälooogista ja käsittämätöntä. Ja ylipäänsä; jos minulle tulisi mieleeni edes harkita jonkun lyömistä, minun täytyy olla todella raivostunut hänelle, enkä todellakaan tule sellaisen raivon valtaan parissa minuutissa.
Olen kuullut että joillekin ihmisille tulee jäätymisreaktio heidän ollessaan vaarallisessa tilanteessa ja peloisssaan. Mutta minä en ollut tuossa tilanteessa edes peloissani, lähinnä vain niin täysin typertynyt siitä mitä tapahtui, että en osannut tehdä yhtään mitään järkevää.
Mutta mikä minua tässä pelottaa on se, että mitä jos reagoin samalla tavalla oikeasti uhkaavassa tilanteessa, että en silloinkaan osaa tehdä mitään oikein.
Kommentit (23)
Ihan normaalia AP, noin käy kaikille, jotka eivät alan harrastajia tai laitosväestöä. Itse kävelen aina ihan rauhassa kun harhaset tulee länkyttämään tai kauppaamaan isonumeroa.
Treenaamattomuus. Kun olet treenattu niin kaikki tapahtuu ilman ajatuksia. Torjunta torjunta vastaisku.
Väistö vastaisku ja viimeistely liike (maigeri naamaan).
Musta oli hienoa että se metsästäjä ampu sen kansallispuistossa, metsässä kaahanneen läskipyöräilijän. Osu oikeaan.