Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä alkoholisti poikaystävän kanssa?

Vierailija
19.05.2021 |

Tämä on tällainen anonyymi avautuminen.

Olen ollut usean vuoden yhdessä poikaystäväni kanssa, jolla on alkoholismi. Hän oli yhdessä vaiheessa juomatta yli vuoden ja sitten sortui kun tuli kriisitilanne elämään. Nyt on juonut puolisen vuotta viikoittain, joskus parin viikon välein ja joskus pari kertaa viikossa. Yksi ryyppyputki kestää aina yli vuorokauden, joskus kolmekin. Samalla soittelee ja laittelee viestejä kaikille tutuille, puolitutuille ja tuntemattomille. On ilkeä mua kohtaan ja haukkuu. Eilen olin sen luona käymässä kun joi ja soitti mulle 112 sen takia, etten kattonu yhtä youtube-videota ja en lähteny ostamaan sille sikareita. Lähin sieltä pois sit 7 pintaan aamulla ja soitin nollalinjalle ekaa kertaa. En oikeesti tiiä mitä tehdä. Se ei suostu lähtemään pariterapiaan ja näkee juomisen olevan sivuseikka, joka johtuu muista ongelmista, kuten siitä jos meillä ollut riitaa. Oon monta monta kertaa ehdottanut sopimista ja että ei riideltäisi, mutta aina se ottaa esille jonkun vanhan jutun. Oon ollut tässä suhteessa jo niin kauan etten osaa lähteä. Sillon kun se on selvinpäin, se osaa olla tosi ihana. En ole rakastanut ketään niin paljon kuin sitä. Olen aivan loukussa tässä tilanteessa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät sen. Älä edes mieti muuta.

Vierailija
2/12 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa kun vielä voit. Rakastat ehkä häntä, mutta sinun pitää rakastaa itseäsi vielä enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt taitaa olla paras vaihtoehto moro ja näkemiin?

Vierailija
4/12 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo muuksi muutu. Alkoholisti on itsekäs.

Vierailija
5/12 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryypätä? 

Vierailija
6/12 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfa

Vierailija
7/12 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP

Vierailija
8/12 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko voit jättää hänet heti tai littyä vertaistukiklubiin "anonyymit alkoholistien läheiset" tms. Siellä sinulle kerrotaan ja sisäistät myöshiljalleen, että a) et ole syypää hänen juomiseensa, b) et voi tehdä mitään hänen juomiselleen ja c)sinulla on todennäköisesti läheisriippuvia piirteitä, joista sinun on itse aika kasvaa irti. Ja sitten todennäköisesti pystyt jättämään hänet.

Vierailija
9/12 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan pääset eroon hänestä , ihmettelet vielä monesti , miksi ihmeessä roikuit niin huonossa suhteessa.

Vierailija
10/12 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ennemminkin ihmiseltä jolle ei sovi viina, kun varsinaiselta alkoholistilta. Omien kokemuksien mukaan alkoholistit harvemmin mitään muutaman viikon taukoja pitää ryyppäämisestä, vaan sitä tissutellaan menemään aina kun mahdollista. 

Mutta oli miten oli, niin tuskin tuollaista pidemmän päälle on järkevää jäädä katselemaan. 

Vierailija
11/12 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kasvat aikuiseksi, niin ymmärrät että sinua kohdellaan niin kuin annat sinua kohdeltavan. Jos kohtelu on tuollaista, niin kypsä valinta on jättää mies ongelmiensa kanssa ja keskittyä omaan hyvinvointiisi. Kyllä niitä rakkauksia tulee vastaan jatkossakin. 

Vierailija
12/12 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jäät, mahdollistat tuon käytöksen. Ero voi saada hänet hakeutumaan hoitoon, tai sitten ei, mutta se ei ole sinun ongelmasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme