Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laulaja Demi Lovato, 28, paljastaa olevansa muunsukupuolinen - milloin tämä hulluus loppuu?

Vierailija
19.05.2021 |

https://www.is.fi/viihde/art-2000007987380.html

Em halua elää tällä planeetalla enää.

Kommentit (444)

Vierailija
181/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa taitaa olla.

Vierailija
182/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo tarkoittaa edes olla "muunsukupuolinen". Miten se käytännössä muuttaa elämää jos sanoo itseä sellaiseksi.

Nämä muunsukupuoliset

kuvittelevat olevansa parempia ihmisiä. Ja voivat uhriutua ja pöyristyä joka asiasta mikä ei juuri sillä hetkellä sovi tämän ryhmän muotiagendaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävakaa taitaa olla.

Itte oot!

Vierailija
184/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä sukupuolista ja identiteetistä vouhkaaminen on vähän hassua. Miksi pitää edes käyttää jotain niin hassua termiä kun "muusukupuolisuus". Olen samaa mieltä kun muutama aiemmin kirjoittanut: muunsukupuolisuuden käyttöönotolla pakotetaan mies- ja naissukupuoli tiettyihin lokeroihin.

Miksi ei voi vain todeta, että biologisesti on olemassa mies, nainen ja intersukupuolinen. Identiteeltiltään kuka tahansa voi sitten olla mikä tahansa eikä siihen leimoja tai lokeroita tarvita.

Mutu-tuntuma on, että useimmilla näillä muunsukupuolisuudestaan tai panseksuaalisuudestaan meuhkaavilla on mielenterveysongelmia. Ja ovat itse niitä innokkaimpia leimaajia ja lokeroijia.

Mutta aina riittää näitä, jotka hurahtavat ideologioihin, kultteihin, vaihtoehtoisiin hoitoihin tms.

Vierailija
185/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän tarvitse enään esitellä sivurintoja tai kaula aukkoja sekä bikinikuvia toksisen naiskuvan mukaan vai eikö?

Vierailija
186/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla käy Demiä sääliksi, koska sillä tuntuu olevan mania meneillään taas. Sillähän on diagnosoitu kakssuuntanen. Ja lisäksi se raiskauskin on varmasti jättänyt traumat. Monestihan juuri nämä raiskatut sairastuu epävakaaseen/kakssuuntaseen/maniaan ja sillä tämä hulluus selittyy.

N21

Niin anteeksi, miten se selittyy? Voitko antaa taustalähteitä? Laitoit "monestihan" hyvin tietäväisenä.

Kiinnostavaa tietää, koska itselle ei ole tapahtunut mitään tuollaista pahaa taikka ole mt-ongelmia.

Tosin vauva forumia selatessa saattaa niitä traumoja tulla senkin edestä.

Vierailija
187/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa jo valmiiksi mitä koulussa opetetaan kun lapsi menee kouluun. Sairas maailma.

Toivottavasti lapsi oppii koulussa suvaitsevaisemmaksi kuin junttiäitinsä ja tajuaa, että se vierustoveri ei välttämättä ole tyttö tai poika ja että kaikki tytöt eivät tykkää pojista eivätkä kaikki pojat tytöistä.

Eikö olisi tärkeämpää oppia, ettei ole väliä, onko vierustoveri tyttö vai poika, hän saa olla millainen haluaa? Miksi on tarpeen kaasuvalottaa lapsia, että heillä ei ole oikeutta itse ymmärtää ja jäsentää näkemäänsä ympäröivää todellisuutta, vaan heidän pitää mukisematta alistua siihen, että todellisuus sanellaan heidän puolestaan?

Vierailija
188/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä sukupuolista ja identiteetistä vouhkaaminen on vähän hassua. Miksi pitää edes käyttää jotain niin hassua termiä kun "muusukupuolisuus". Olen samaa mieltä kun muutama aiemmin kirjoittanut: muunsukupuolisuuden käyttöönotolla pakotetaan mies- ja naissukupuoli tiettyihin lokeroihin.

Miksi ei voi vain todeta, että biologisesti on olemassa mies, nainen ja intersukupuolinen. Identiteeltiltään kuka tahansa voi sitten olla mikä tahansa eikä siihen leimoja tai lokeroita tarvita.

Mutu-tuntuma on, että useimmilla näillä muunsukupuolisuudestaan tai panseksuaalisuudestaan meuhkaavilla on mielenterveysongelmia. Ja ovat itse niitä innokkaimpia leimaajia ja lokeroijia.

Mutta aina riittää näitä, jotka hurahtavat ideologioihin, kultteihin, vaihtoehtoisiin hoitoihin tms.

500 000 suomalaista uskoo horoskooppeihin. Jumalaan vielä useampi.

Vierailija
189/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demi on ihan sekaisin muutenkin, jos olette yhtään viime aikoina seuranneet. Minkähän kerran vaikuttaa taannoinen yliannostus ja sen aiheuttamat seuraukset, hapenpuute ja mitä lie.

Vierailija
190/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

500 000 suomalaista uskoo horoskooppeihin. Jumalaan vielä useampi.

Niin tekee, eikä silti ole viharikos olla sitä mieltä, että Jumalaa ei ole.

-eri

Vierailija
191/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ihmettelen vaan, että miksi niin moni haluaa olla muunsukupuolinen. Eivätkö he tiedä miten halveksittuja sellaiset ovat. Puoli palstaa nauraa heille ja loput vihaa. Miksi kukaan haluaisi kuulua sellaiseen viiteryhmään?

Ehkä se kertoo eniten siitä, kuinka tärkeää on saada olla oma itsensä. Mulla on helppoa koska olen ok identiteettini kanssa joka on ns. valtavirtaa. Mutta tiedostan samalla että en tiedä asiasta tarpeeksi eikä mulla ole oikeutta ruveta sanelemaan jollekin toiselle mikä on oikea tapa olla. En myöskään tajua miksi pilkkaisin tai vihaisin jotain ihmisryhmää - eihän tämä juttu ole millään tavalla multa edes pois.

Sinun odotetaan lähtevän mukaan biologiankieltämisbileisiin, eikä se ole sinulta mitenkään pois?

Ja se olisi vielä asia erikseen, jos oikeasti olisi vain jotkit "biologiankieltämisbileet", missä ihmiset saisivat keskenään leikitellä identiteettiensä kanssa ja tutkiskella omia napojaan ihan kuinka paljon haluavat. En siksi moneen vuoteen pitänytkään tätä mitenkään ihmeellisenä. Antaa ihmisten olla sellaisia kuin haluavat olla. Ei ole minulta mitenkään pois. Pitäkää hauskaa!

Mutta huolestuttavaksi asia menee, jos "bilettäjiä" pitää totella jo esimerkiksi lääketieteessäkin.

Kun ihmisten biologiaan liittyviä päätöksiä aletaan virallisissa konteksteissa perustella kaksineuvoisia nilviäisiä koskevilla faktoilla (mitä ulkomailla tehdään jo ihan rutiinilla), alkaa mennä jo vähän turhan lujaa.

Eihän tämä mitenkään lääketieteeseen liity? Tässä puhutaan sukupuoli-identiteetistä, esim. siitä haluaako ihminen tulla puhutelluksi miehenä/naisena, ei mistään lääketieteellisistä hoidoista. 

Vierailija
192/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep jep, ihmisillä liikaa luppoaikaa aivan kuin virkamiehilläkin, niin aletaan keksimään uusia jänniä asioita.

Sosiaalisuuden ja yhteisöllisyyden väheneminen on varmasti yksi iso syy näille "kotkotuksille". Kun vapaa-aikaa  vietetään pääasiassa yksin jonkun ruudun ääressä katsellen kaiken maailman aivovaurioiden tekemiä videoita, niin alkaahan siinä käymään aivot tylsyydestä jo ylikierroksilla ja sitten pitää keksiä tällaista sisältöä elämäänsä. Menkää lapset ja nuoret ulos ja tehkää asioita porukalla :). 

Olen eri mieltä. Minulle nuo sinun mainostamasi porukat sanoivat etten ole tyttö kun olen niin ruma.

Olen siis muunsukupuolinen.

Vierailija
193/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle hän on nainen, muusta ei väliä. 

Vierailija
194/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli minullekin vähän epätoivoinen olo tuosta uutisesta. Lovato seurusteli pitkään Wilmer Valderraman kanssa. Siinä on ollut upea pari. Muistan kun näin jonkun Lovaton live-esityksen videolta ja hän vaikutti aidosti naiselliselta ja seksikkäältä. Ja sekö oli muka teeskenneltyä?

Ainakaan Lovato ei ilmoittanut korjauttavansa itseään. Vai ilmaantuuko kohta julkisuuteen Dennis Lovato? Epäilen myös kyseessä olevan mielenterveysongelmat eikä mitään muuta.

Vierailija
195/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2000-luku: "Ei ole tyttöjen eikä poikien juttuja, molemmat voivat tehdä kaikkea"

2020-luku: "Jos poika tykkää tyttöjen jutuista, se tarkoittaa että hän on tyttö"

Ei vaan: "Jos pojasta tuntuu että hän on tyttö, hän voi olla sellainen. "

Miltä se tyttönä/poikana oleminen tuntuu? Mistä tietää olevansa nainen/mies jos biologiaa ei saa käyttää perusteena?

Vierailija
196/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntuu olla biologisesti mies, entäpä nainen?

Vierailija
197/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi oikeasti lahjakas ja ura vetäisi, mitään tällaista ei tarvitsisi ilmoittaa. Ei sillä että kiinnostaa ketään. Näköjään mt-keissi ollut jo teininä joten sulava jatko-osa tässä.

Vierailija
198/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ihmettelen vaan, että miksi niin moni haluaa olla muunsukupuolinen. Eivätkö he tiedä miten halveksittuja sellaiset ovat. Puoli palstaa nauraa heille ja loput vihaa. Miksi kukaan haluaisi kuulua sellaiseen viiteryhmään?

Ehkä se kertoo eniten siitä, kuinka tärkeää on saada olla oma itsensä. Mulla on helppoa koska olen ok identiteettini kanssa joka on ns. valtavirtaa. Mutta tiedostan samalla että en tiedä asiasta tarpeeksi eikä mulla ole oikeutta ruveta sanelemaan jollekin toiselle mikä on oikea tapa olla. En myöskään tajua miksi pilkkaisin tai vihaisin jotain ihmisryhmää - eihän tämä juttu ole millään tavalla multa edes pois.

Sinun odotetaan lähtevän mukaan biologiankieltämisbileisiin, eikä se ole sinulta mitenkään pois?

Ja se olisi vielä asia erikseen, jos oikeasti olisi vain jotkit "biologiankieltämisbileet", missä ihmiset saisivat keskenään leikitellä identiteettiensä kanssa ja tutkiskella omia napojaan ihan kuinka paljon haluavat. En siksi moneen vuoteen pitänytkään tätä mitenkään ihmeellisenä. Antaa ihmisten olla sellaisia kuin haluavat olla. Ei ole minulta mitenkään pois. Pitäkää hauskaa!

Mutta huolestuttavaksi asia menee, jos "bilettäjiä" pitää totella jo esimerkiksi lääketieteessäkin.

Kun ihmisten biologiaan liittyviä päätöksiä aletaan virallisissa konteksteissa perustella kaksineuvoisia nilviäisiä koskevilla faktoilla (mitä ulkomailla tehdään jo ihan rutiinilla), alkaa mennä jo vähän turhan lujaa.

Eihän tämä mitenkään lääketieteeseen liity? Tässä puhutaan sukupuoli-identiteetistä, esim. siitä haluaako ihminen tulla puhutelluksi miehenä/naisena, ei mistään lääketieteellisistä hoidoista. 

Niinhän sitä luulisi, mutta ulkomailla on paljon aktivisteja, joiden mielestä lääketieteenkin pitäisi olla unisex, ja jotka kampanjoivat esimerkiksi sukupuolikohtien poistamiseksi hoitotietolomakkeista, mikä voi olla vaarallista. Tai vaihtoehtoisesti lomakkeissa pitää olla kohta "other", vaikka tieto potilaan biologisesta sukupuolesta on usein tärkeä hoidon kannalta. Iso-Britanniassa paikoin jopa verenluovutukset rajoituksineen perustuvat itsemäärittelyyn - sekin on vaarallista.

Vierailija
199/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä luulisi, mutta ulkomailla on paljon aktivisteja, joiden mielestä lääketieteenkin pitäisi olla unisex, ja jotka kampanjoivat esimerkiksi sukupuolikohtien poistamiseksi hoitotietolomakkeista, mikä voi olla vaarallista. Tai vaihtoehtoisesti lomakkeissa pitää olla kohta "other", vaikka tieto potilaan biologisesta sukupuolesta on usein tärkeä hoidon kannalta. Iso-Britanniassa paikoin jopa verenluovutukset rajoituksineen perustuvat itsemäärittelyyn - sekin on vaarallista.

Kaikki hölöhölöaktivistit on pieni mutta meluisa osa väestöä. Eivät mitään enemmistöä. Tämän kun tajuaisi ihmiset ja ennenkin Yle niin meillä kaikilla olisi parempi olla.

Vierailija
200/444 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täähän on kertonut yliannostuksestaan, masennuksesta, raiskauksista, jne joten ynnätkää siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan