Keksitään uusia veroja!
Hyvinvointivaltiomme uhkaa rapautua varojen puutteesee. Tarvitsemme lisää uusia veroja korjataksemme tilanteen. Mitä uusia veroja me veroja rakastavat kansalaiset haluaisimme alkaa maksamaan silkasta maksamisen ilosta?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Hengitysvero.
Sisäänveto 10 senttiä ja ulos euron koska ilma pilaantuu.
Tämähän on jo olemassa. Maksamme maskeista veroa.
Irtoseksivero. Haarat kiinni ja rakkautta etsimään.
Annan hyvän vinkin päättäjille. Olen hyvin pienituloinen, mutta en saa mitään tukia. Mua ei kannata verottaa enää enempää, koska mulla ei ole enää mitään, mistä maksaa, jäätte ilman. Kannattaa verottaa hyvin toimeentulevia, ja menestyviä yrityksiä, tai vaikka kiinalaisia ja saksalaisia, ne on varoissaan. Tai hakea lisää tukea EU:lta.
On muuten yllättävän vaikeeta keksiä jotain, mitä Suomessa ei vielä verotettaisi?
Ihan maamme historiastakin löytyy aivan päättömiä veroja, joilla eliitti keräsi rahat itselleen rahvaalta. Esim. ikkunavero: jos oli talossa ikkunoita, niin ruutumäärän mukaan maksettiin veroa. Vanhoissa museoiksi muutetuissa kartanoissa ym. näkyy, kun ulkoseinään on maalattu "ikkuna", juuri tämän vuoksi. Eli näyttää hyvältä julkisivussa, mutta kun ei ole oikea ikkuna, niin ei tarvitse maksaa veroa.
Vierailija kirjoitti:
Lihavero.
Ei kun kaikki keinotekoiset lihankorvikkeet verolle. Soijarouheet, mifut, tofut, sun muut.
Vierailija kirjoitti:
Irtoseksivero. Haarat kiinni ja rakkautta etsimään.
Only Fans -vero myyjille ja ostajille.
Polkupyörävero ainakin kaupunkeihin, sen verran kallista on niitä pyöräteitä rakentaa.
Sekasyöjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavero.
Ei kun kaikki keinotekoiset lihankorvikkeet verolle. Soijarouheet, mifut, tofut, sun muut.
Ja ihan voi kulkea haittaveron nimellä minunkin puolesta.
Käänteinen seksivero parisuhteessa seksiä pihtaaville
Mun mielestä varainsiirtoveroa voisi kehittää, niin että myyjäkin maksaisi veron. Ja sitä voitaisiin soveltaa kaikkeen ostamiseen ja lahjoittamiseen.
Ja vuokran maksajalle voisi myös laittaa jotain perusteltuja veroja, esim varainkartuttamisenmahdillistamisvero tai vastaava.
Työn vastaanottamista ja työn päättymistä voisi verottaa.
Kasvimaapalstan sato olisi syytä saada verolle, samoin metsämarjat ja sienet. Myös omaan käyttöön poimitut.
Tietenkin verot pitäisi räätälöidä siviilisäädyn mukaan. Sinkuille ja yksin asuville korkeammat verot, koska niillä on esim valot ja jääkaappi päällä vain yhtä henkilöä varten. Suurperheille myös korkeat, koska joutuvat tuhlaamaan luonnonvaroja, koska lattiat kuluu kovassa käytössä.
Onhan näitä kun vaan hetken miettii
Jos istuttaa kasveja, esimerkiksi omenapuita omalle pihalle niin vuotuisesta sadosta pitää maksaa vero. Koskee myös marjapensaita ja raparperia.
Samoin pitää maksaa pihapuiden kasvamasta pituudesta vero vuosittain, sillä omaisuushan lisääntyy, kun puu kasvaa, eikö?
Suurijalkaisille naisille läpsyvero liiallisten läpsyttelyhaittojen kompensoimiseksi. Samalla voisi myös laittaa mielikuvitustyttöystäville suo siellä vetelä täällä veron joka voisi sisältää vääristä sääristä lievän haittaveron itse säästyisin onneksi mittavilta veronkorotuksilta.
Lisäksi ns "koittosormivero" kuukautisvärimomentilla jonka tulot voisi kohdistaa eruoviisupelleilyn vitutuksen uhreille eli lähinnä minulle
Meidän pitäisi verottaa EU-ta. Esimerkiksi direktiivivero voisi olla paikallaan.
Käänteinen "askelvero", mitä vähemmän askeleita/vuosi, sitä enemmän maksat.