Miten tuo koronarokotuksen aikataulu käytännössä menee... jos on vaikka aika klo 12:15, niin pitääkö ulko-ovella olla silloin
vai pitääkö olla jo aikaisemmin, niin että saa sitten piikin tuohon aikaan, vai miten se menee?
Kommentit (22)
Meillä on ohjeena "saavu paikalle aikaisintaan 5min ennen aikaa", olin ehkä 2-3min ennen omaa aikaani siellä. Edelläni oli ensin oman aikansa missannut vanha mummeli, joka tuli paikalle viikon myöhässä. Sai piikin (varmaan jonkun, joka köpöttelee paikalle ensi viikolla?). Sen jälkeen oli vuorossa se henkilö, jonka vuorolle mummeli oli kiilannut, ja sitten minä. Minut kutsuttiin täsmälleen omana ajanvarausaikana, ja alle minuutissa olin jo myös piikin saanut ja olin ulkona 1,5min ajanvarausaikani jälkeen (menin mielummin autooni odottelemaan sen vartin). Noihin on mitoitettu viisi minuuttia ja ainakin täkäläinen rokottaja ei turhia tuhissut, vaan tarkasti henkilöllisyyden vauhdissa, iski käteen ohjepaperin, jossa oli seuraavan rokotuksen aika, toiseen käteen piikin, länttäsi laastarin ja toivotti hyvää päivänjatkoa. Ehti siis siinä vajaassa minuutissa tervehtiä, todeta, että olet oikea henkilö, pyytää istumaan ja ehtipä myös kehua kurjaa keliä, ja kun poistuin huoneesta ja toivotin hyvää päiväjatkoa, oli tekemässä tarvittavia kirjauksia koneelle. Aivan loistava henkilö tuohon tehtävään.
Olin Messukeskuksen ulko-ovella ehkä 7 min ennen aikaani. Minut ohjattiin sisälle jonoon ja muutama minuutti siinä meni, ennen kuin pääsin rokotuskoppiin. Rokotukset tapahtuu non-stoppina, sitä mukaa kun ihmiset tulevat paikalle. Aikoja on varmaan porrastettu niin, ettei ruuhkahuippuja = pitkiä jonoja pääse muodostumaan, mutta minuuteilla suuntaan tai toiseen tuskin on suurta väliä.