Todistusvalinta 2021
Moikka! Todistusvalintoja alkaa tässä pikkuhiljaa tulemaan ja olisi kiva kuulla milloin ja miltä aloilta niitä on tehty. Tähän ketjuun saa päivittää tilannetta ja kertoa tuloksista, sekä purkaa paineita valinnoista!
Kommentit (862)
Ei mahda päivittyä viikonloppuisin? Pitää ootella si maanantaihin..
Olin varasijalla 3. turun yliopistoon, ja tänä aamuna olin saanut paikan. Ilmeisesti varasijat päivittyvät myös viikonloppuisin!
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein teillä liikkuu varasijat? Liikkuuko kellään päivän aikana/useamman kerran päivässä? Mulla yön aikana on aina päivittyny, mietin että onko se aina vaan yöllä/aamulla kun ne niitä päivittelee🤔
Opintopolussa pyörii automaattinen laskenta joka aamu klo 5-6 aikaan. Tuolloin varasijat päivittyvät.
Kysyin tätä hakemieni koulujen hakupalvelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein teillä liikkuu varasijat? Liikkuuko kellään päivän aikana/useamman kerran päivässä? Mulla yön aikana on aina päivittyny, mietin että onko se aina vaan yöllä/aamulla kun ne niitä päivittelee🤔
Mikä ala sulla? Mulla ei oo päivittyny vielä kertaakaan 😳
Varasijojen tilanne ei muutu, jos sieltä ei ole kukaan perunut paikkaa tai ilmottautunut poissaolevaksi. Ja ne laskennat tosiaan joka aamu klo 5-6 aikaan. Myös viikonloppuna, koska se on automaattinen laskenta jonka järjestelmä tekee itse.
Olen varasijalla 9 Vaasan yliopistoon.
Turun yliopiston sivujen mukaan tänään on julkaistu sosiaalityön todistusvalinta. Kai ne opintopolkuakin on sitten päivittäneet.
Sosionomipaikkojen varasijat eivät ole liikkuneet juuri yhtään..
Eikö esim. kuudella eximialla pääse enää mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Miten niin mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aä
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala sulla? Mulla ei oo päivittyny vielä kertaakaan 😳
Varasijojen tilanne ei muutu, jos sieltä ei ole kukaan perunut paikkaa tai ilmottautunut poissaolevaksi. Ja ne laskennat tosiaan joka aamu klo 5-6 aikaan. Myös viikonloppuna, koska se on automaattinen laskenta jonka järjestelmä tekee itse.
Varadijojen tilanne liikkuu, kun uusia aloja on valmiina. Eli jotkut saavat paikan ylemmästä toiveestaan ja alempi peruuntuu.
Jyväskylän yo ja informaatioteknologia, tietoa mistään?
Olen päässyt kolmanteen hakukohteeseeni sisään, toisesta hakukohteesta ei ole vielä tietoa. Ensimmäiseen hakukohteeseeni olen varasijalla mutta kyseessä on niin kilpailtu ala, etten tule pääsemään varasijalta sisään. Ensimmäisen hakukohteen valintakoe on kuitenkin tulossa. Stressaan kokeita todella paljon, koe on itselle vieraassa paikassa, koko ajatus ahdistaa suunnattomasti eikä alakaan enää oikein kiinnosta. Voinko vain jättää kokeen tekemättä ja hyväksyä alemman hakukohteen paikan?
Vierailija kirjoitti:
Olen päässyt kolmanteen hakukohteeseeni sisään, toisesta hakukohteesta ei ole vielä tietoa. Ensimmäiseen hakukohteeseeni olen varasijalla mutta kyseessä on niin kilpailtu ala, etten tule pääsemään varasijalta sisään. Ensimmäisen hakukohteen valintakoe on kuitenkin tulossa. Stressaan kokeita todella paljon, koe on itselle vieraassa paikassa, koko ajatus ahdistaa suunnattomasti eikä alakaan enää oikein kiinnosta. Voinko vain jättää kokeen tekemättä ja hyväksyä alemman hakukohteen paikan?
Voit. Ei ole pakko mennä valintakokeeseen.
Paikan voi hyväksyä vasta, kun lopulliset valinnat on valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit. Ei ole pakko mennä valintakokeeseen.
Paikan voi hyväksyä vasta, kun lopulliset valinnat on valmiina.
Selvä! Kiitos selvennyksestä!
Oma varasija 3 ei ole liikkunut kertaakaan sen jälkeen kun liikahti tasan yhden kerran heti todistusvalinnan tuloksen tultua. Alkaa mennä toivo. Ei-ensikertalaisia otetaan niin älyttömän vähän, että pitäisi olla aivan huipputodistus (vanhamuotoinen), vaikkei minullakaan huono ole, tai sitten vetää kokeesta täydet mihin tiedän etten pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin mihinkään?
Pääsee vaikka mihin, jos on pitkä matematikka: kauppatieteet (ei kuitenkaan Aalto tai Tampere), Itä-Suomen tai Lapin oikis, hammas- ja eläinlääketiede, lähes kaikki tekniikan alat ympäri Suomen, kasvatustieteet... varmasti löytyy mieluinen ala. Nämä siis viime vuotisten tilastojen mukaan katsottu Tutorhousen sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Olen varasijalla 9 Vaasan yliopistoon.
Mikä ala
Uppis