Inseminaatio syyskuussa
Onko muita kohtalontovereita?
Tänään olimme lääkärillä ja tuomio oli selittämätön lapsettomuus. Miehellä lievästi hedelmällisyyttä alentavana tekijänä teratozoospermia, mutta pitäisi olla käytännössä merkityksetön. Lääkäri suositteli yrittämään vielä puoli vuotta, mutta päädyimme hoitojen aloittamiseen, sillä meillä molemmilla on ikää jo yli 30 vuotta ja yritystä takana vuosi. Meitä hoidetaan Väestöliitossa.
Kommentit (4)
Tänään juuri kp1. 4.9. on follikkeliultra ja koska silloin on jo kp11 niin inssi luultavasti saman viikon loppupuolella. Menopurit saa aloittaa siis nyt sunnuntaina, saa nähdä mitä sivuoireita niistäkin tulee...
Moi! Mulle tehdään syyskuussa inseminaatio. Odottelen menkkoja alkavaksi ensi viikon lopulla taí seuraavan viikon alussa ja sitten varailen aikaa lapsettomuuspolille. Lääkäri sanoi että aloitellaan piikitykset sit kierron alussa. En vielä tiedä lääkkeitten nimiä.
Ikävä kyllä me taidetaan olla jo vanhoja konkareita näissä hoidoissa... Lapsettomuutta takana kohta 4 vuotta, tutkimukset ja hoidot aloitettu 2,5 vuotta sitten. Syy lapsettomuuteen selvisi heti: miehellä oli vain muutamia siittiöitä. Meille tehtiin 4 ICSIä pas:eineen ilman yhtään plussaa. Nyt on takana jo kolme inssiä luovutetuilla siittiöillä. Lääkityksenä on tähän asti ollut vain clomit, mutta aion nyt ultrassa kysellä että mitä sitten jos ei nytkään onnistu. Mulla on nyt kp 6 ja ultra on perjantaina eli kp11. Inssi onkin sitten varmaan jo seuraavan viikon alussa, kun clomeilla mun kierto on ollut 28 päivää (ilman 30-36).
...kun raskaustestikin näytti tänä aamuna negaa. Seuraavaan kiertoon tehdään sitten meidän eka inssi, kunhan nyt menkat ensin alkaa... Tähän kiertoon pistin jo Pregnylin ja otin Lugeja, mutta ei toivottua lopputulosta.
Meillä tausta sellainen, että tätä pikkukakkosta on yritetty nyt 1v2kk (esikoinen on clomi-lapsi). Miehellä siittiöiden laatu ja tuotanto ihan ok, mutta vasta-aineita kohtalaisen paljon ja tyypit liikkuu niiden takia melko huonosti. Se ei kuulemma yksin kuitenkaan selitä lapsettomuutta, joten luultavasti mussakin on jotain vikaa. Munis ehkä kypsyy hitaanlaisesti ja luteaalivaihe jää luonnostaan 8 päivään. Lugeilla piteni parilla päivällä, mutta käytännössä niistä ei siis mitään apua ole ollut. Hoidossa olemme myös Väestöliitossa (Turun klinikalla).