En kestä mieheni naispuolista ystävää
Aikanaan, vuosia sitten, kun menin mieheni kanssa yhteen, hänellä oli pari todella läheistä naispuolista ystävää. Nämä naiset olivat todella kylmiä mua kohtaan ja jotenkaan eivät koskaan hyväksyneet suhdettamme. Lopulta mieheni laittoi välit näihin poikki pyynnöstäni, olin siis aika lapsellinen ja mustasukkainen, mutta tuntui etten kykene perustamaan perhettä, kun nämä kaksi noista olivat mieheni elämässä. Mieheni siis valitsi minut.
No nyt, kaikkien näiden vuosien jälkeen, olemme perustaneet perheen. Ja mieheni on saanut työpaikaltaan läheiseksi ystäväkseen naisen. Tämä nainen esiintyy hänen puheessaan usein. Mieheni alkoi muuttua etäisemmäksi, joten lopulta erään kerran luin hänen puhelintaan salaa. No ihan pelkkiä kaveriviestejä siellä oli, mutta yhteydenpitoa on paljon. Hän keskustelee enemmän tämän naisen kanssa kuin mun kanssa.
Nyt tunnen oloni kovin yksinäiseksi tässä suhteessa enkä tiedä mitä ajatella. Olenko mustasukkainen sekopää vai olenko oikeilla jäljillä? Molemmat ovat varattuja enkä tiedä uskonko, että tämä nainen rikkoisi perheensä mieheni takia. Tai enhän mä tiedä. Mutta onko tämä pettämistä? Mikä on pettämistä?
Kommentit (25)
onko sinulla itselläsi yhtään ystävää?
Itselläni on ystäviä, myös yksi miespuolinen kaveri, mutta en todellakaan ole hänen kanssaan enemmän tekemisissä kuin mieheni. Mulla siis on muutakin elämää kuin tämä parisuhde, enkä ole mikään päällepäsmäri, niinkuin täällä moni on nyt tykännyt musta tehdä. Mutta kyllä se oma intuitio kertoo, kun jotain on pielessä, se toisen ihmisen käytös herättää epäilyksiä lopulta itsessäni.
Esimerkiksi silloin ennen lapsia, tilanne oli outo. Luulen, että nämä naispuoliset kaverit nauttivat mieheni suosiosta ja kun tulin kuvioihin, olinkin uhka. Olinkin se, jota rakastettiin ja ylistettiin. Lopullinen niitti päätökselleni oli se, kun toinen näistä naispuolisista ystävistä oli miehelleni sanonut, ettei mun seura tee hänelle hyvää.
Nyt tilanne parisuhteessamme on sellainen, että olen jonkinlaisessa odotustilassa. Odottelen, koska mies ilmoittaa ihastuneensa tähän toiseen naiseen ja jättää mut. Ja tämä on se tunne, josta haluaisin päästä eroon. Ymmärrän, että vikaa on myös minussa ja koen olevani kovinkin huono ihminen, kun en tästä kuviosta pidä. Mutta jotenkin aistin miehessä nyt niin ison muutoksen tietyissä asioissa, etten voi vaan ajatella "kivaa kun sillä on ystäviä!"
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on naisvaltaisella alalla. Hänellä on ollut yksi erityisen hyvä ystävä töissä, luulen että ovat vähän ihastuneetkin toisiinsa. Mikäli ei oltaisi yhdessä ja tämä ystävä myös naimisissa, uskoisin että olisivat päätyneet yhteen. Tämä nainen on minustakin todella mukava ja oikeastaan minua ei haittaa yhtään vaikka viettivät työmatkoilla aikaa yhdessä. Minä taas olen miesvaltaisella alalla ja oletan että miehelleni on yhtä ok vaikka pidän todella paljon muutamasta työkaverista. Nyt ollaan kuitenkin valittu elää yhdessä.
Jotenkin ankeaa elämää.
Olet samassa tilanteessa kuin itse olin aikalailla tasan kolme vuotta sitten. Elokuussa 2018 erottiin mun aloitteesta ja mies ei kuulemma vielä tänä päivänäkään ymmärrä, että miksi erottiin. Olin aivan järkyttävän mustasukkainen, vaikka en sitä ennen tai sen jälkeen ole ollut. Ja kauheasti ei edes mies antanut vinkkiä siihen suuntaan. Paljon roikkui kännykällä aina. En ole todellakaan kiinnostunut mitä siellä oli ja tapahtui. Muutamia naisia toi kotiin ja esitteli ystävänä. Mikä oli mielestäni ok ja todella kiva. Kuitenkin prioriteetti oli aina: miehen perhe, miespuoliset ystävät, naispuoliset ystävät, kaikki tuntemattomat ja sen jälkeen minä. Ja oli siis valmis laittamaan tosiaan tuntemattomien auttamiset ilmaiseksi ja heidän kanssa hengailut minun tarpeiden edelle.
Mieheltä paljastui sitten eron jälkeen salasuhde pariin naispuoliseen kaveriin. Totesin, että kai se mustasukkaisuus ainakin omalla kohdalla kertoo, että jotain on pielessä.
Mieheni on naisvaltaisella alalla. Hänellä on ollut yksi erityisen hyvä ystävä töissä, luulen että ovat vähän ihastuneetkin toisiinsa. Mikäli ei oltaisi yhdessä ja tämä ystävä myös naimisissa, uskoisin että olisivat päätyneet yhteen. Tämä nainen on minustakin todella mukava ja oikeastaan minua ei haittaa yhtään vaikka viettivät työmatkoilla aikaa yhdessä. Minä taas olen miesvaltaisella alalla ja oletan että miehelleni on yhtä ok vaikka pidän todella paljon muutamasta työkaverista. Nyt ollaan kuitenkin valittu elää yhdessä.