Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmekymppiset, joko teillä on suonikohjuja jaloissa?

Vierailija
17.05.2021 |

Oon - 90 syntynyt ja mulla on paljon katkenneita pintaverisuonia (mustelmien jäljiltä tulleita) ja vasemmassa jalassa pintaan tulleita isoja suonia joista yks tekee nyt siksakkia ja näyttää karsealle.

Tää on eka kesä kun harmittaa nää jalat eikä tee mieli paljastaa sääriä. Ylipainoa ei ole, eikä myöskään raskauksia. Miten on muiden samanikäisten tilanne?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä. Raskaana ollessa oli, mutta lähtivät pois.

Vierailija
2/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, olen 60 -v. Eihän niitä kaikille tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ihan nuoresta saakka ollut esim. ohut iho minkä läpi paistaa sinivihreät verisuonet, ohutta suonikohjua ja vastaavaa sellaista. Vanhemmilla on/ollut, joten tulee sieltä. Ei ylipainoa eikä todellakaan raskauksia.

Vierailija
4/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä 55-vuotiaanakaan.

Vierailija
5/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tosiaan kaikille tule. Ei mullakaan ole, vaikka on ylipainoa joku kilo ja ikää yli 45.

Vierailija
6/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaikka olen 39 ja ylipainoinen. Äidilläni on kyllä jnkin verran noita mutta hän onkin yli 60-vuotias. 

Vierailija
7/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni on tullut jo 30 kieppeillä ja todella paljon.

Itse olen kohta 50 ja takana kolme raskautta. Viimeisen vuoden aikana on toiseen pohkeeseen sattunut aina välillä ja siinä näkyy joku verisuoni. Ehkä siinä on ensimmäisen suonikohjuni alku.

Vierailija
8/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toisessa jalassa ollut verisuoni pinnassa niin kauan kuin muistan. Nyt viisikymppisenä on ilmestynyt myös toiseen jalkaan samanlainen. En anna niiden vaikuttaa siihen, miten pukeudun.

Vierailija
9/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisia kohjuja mutta semmosia ohuita suonia näkyy muutama kyllä. Ne on ollut mulla melkein aina, tuskin siis ovat varsinaisia suonikohjuja?

Vierailija
10/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lähempänä neljääkymppiä on alkanut näky muutamia paksumpia suonia näkyviin pinnalle, mutta eivät ainakaan vielä pullistele. Yhdellä tutulla on kyllä ollut kunnon suonikohjuja jo alle kolmekymppisenä, perinnöllisyyskin vaikuttaa.

Vierailija
11/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, tuli jo siinä 25v, nyt 29v. Toisessa jalassa ei vaan yhtään. Äidilläni alkoi joskus 30v tulla

Vierailija
12/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minulle alkoi tulla parikymppisenä. Olin silloin ylipainoinen mutta en vielä lihava, toisin kuin nykyisin. Sain lapsen 36-vuotiaana, ja raskaus lisäsi kyllä suonikohjuja. 

Vierailija
13/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut, ohuen ja vaalean ihon läpi näkyvät.

Vierailija
14/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on. Oli ja kolmekymppisenä. Neljä raskautta. Ja kahden keskimmäisen raskausaikana seisomatyössä ilmestyivät. En ole ylipainoinen. Seisomatyö on vaikuttanut paljon. Vieläkin muistan kuinka niitä kohtia repi työpäivän aikana. Nyt on osa jo hoidettu.

Äidilläni ei ole koskaan ollut, 75v.

Vierailija
15/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Muuten ohut ja vaalea iho ja joissain kohdin näkyy verisuonia kyllä. Hoikka ollut aina ja 2 lasta. Ikää 38v.

Vierailija
16/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jo parikymppisenä, tuli raskauden myötä, mutta olivat aika maltilliset verrattuna äitini jalkoihin. Kävin vaahdotuksessa muutamia vuosia sitten ja jalat on edelleen ihan ok, pari näkyvää verisuonta ilmestynyt sen jälkeen, mutta eivät juurikaan haittaa .

N39

Vierailija
17/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suvussa todella paha suonikohjutaipumus, molemmilla puolilla sukua. Olen 35 v. lapseton ja minulla on ollut jo vähän päälle parikymppisestä asti polvitaipeissa suonikohjuja, jotka eivät ole tosin kovin pahat vielä. Jos nämä tästä vielä pahenevat, menen leikkaukseen. En aio kärvistellä. 

Vierailija
18/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut teinistä saakka. Olen aina ollut hoikka, mutta ohut vaalea iho ja perinnöllinen verisuoniston sairaus eivät ole antaneet armoa asiassa. Katkeilleita pintaverisuonia ja oikeita syviä kohjujakin on melko lailla.

No, en kyllä välitä yhtään. Jos jotakuta häiritsee rumat sääreni niin katsokoon muualle.

Vierailija
19/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole näkynyt. Nyt 8. kuulla raskaana eikä ole tullut, vaikka raskaana niitä kai saattaa tulla helpomminkin.

Vierailija
20/24 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkukaa muutenkin luin perslihaksia kehittäen punttisalilla niin vältytte kohjuilta! Lenkille koko porukka hopihopi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän