Miksi on kauhistus, jos joku näkee vahingossa pelkästään rintsikat yllä, mutta rannalle mennään samanlaisessa vaatekappaleessa vapaaehtoisesti?
En voi ymmärtää. Mulla pitäisi olla kollegoiden mielestä kauhean nolostunut ja häpeissäni, kun työkaverit näki mut tissiliivisillään työpaikan pukutiloissa.
Kommentit (49)
Olisko tässä nyt enemmän kyse siitä, että tulit yllätetyksi alusvaatteissa? Rannalle mennään tietoisesti vähissä vaatteissa.
Tunnustan. Käyn vain kerran tai kaksi kesäisin uimassa, eikä minulla ole enää muutamaan vuoteen ollut mustan bikinialaosaan sopivaa yläosaa, joten olen kylmän viileästi mennyt mustilla rintsikoilla. Tuskinpa kovin moni on huomannut eroa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä jotenkin hassu ilmiö. Vähän sama epäloogisuus on siinä, että voit mennä kauppaan collareissa, mutta jos menet kauppaan pupukuvioisissa yöhousuissa, se on noloa ja säädytöntä. Tai voit mennä kauppaan lyhyessä kesämekossa, mutta jos se mekko on mustaa satiinia, jonka helmaan on kirjailtu pitsiä, se onkin lähes alastomuutta.
Näin. Aivan kuin se vaate muuttuisi säädyttömäksi sen virallisen käyttötarkoituksen mukaan, ei sen mukaan, miltä se näyttää tai miten paljon se peittää tai ei peitä.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikka ja uimaranta on kuitenkin vähän erijuttu. Ellet ole uimavalvoja.
Mitä siellä työpaikan pukutiloissa on tarkoitus tehdä, jos ei vaihtaa vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Olisko tässä nyt enemmän kyse siitä, että tulit yllätetyksi alusvaatteissa? Rannalle mennään tietoisesti vähissä vaatteissa.
Eikö pukutiloissa kuulu vaihtaa vaatteet?
Jostain syystä se näky nyt oli työkavereiden mielestä sopimaton työpaikalle. Ap varmaan tietää itse syyn.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä jotenkin hassu ilmiö. Vähän sama epäloogisuus on siinä, että voit mennä kauppaan collareissa, mutta jos menet kauppaan pupukuvioisissa yöhousuissa, se on noloa ja säädytöntä. Tai voit mennä kauppaan lyhyessä kesämekossa, mutta jos se mekko on mustaa satiinia, jonka helmaan on kirjailtu pitsiä, se onkin lähes alastomuutta.
Eihän se ole mitään alastomuutta jos on kuitenkin vaatteet päällä ja ne peittävät kaiken olennaisen.
No erohan on siinä että olen itse tietoisesti valinnut mennä rannalle bikineissä, kun taas tulen "yllätetyksi" rintaliiveissä. Että voin itse päättää milloin kukakin näkee ja mitä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ei liity kankaan määrään, vaan tilanteeseen. Ei työpaikalla kuulu olla bikineissä/rintaliiveissä. Siitä tuo johtuu eikä mistään uimarannan bikineistä...
Sama juttu kuin että uimarannalla on ihan OK kulkea bikineissä mutta jos vaikkapa kaupassa alushousut vähän vilahtaa hameen alta niin hui kauhistus!
Miksi työpaikan puhuhuoneessa ei saisi vaihtaa vaatteita? Varsinkin, jos on sellainen ala, että on jonkinlainen työ"uniformu", jota ei käytetä esim kauppareissuilla.
Itse viuhahtelen väliin näin lämpöisinä päivinä takapihallamme alusvaatteisillani. Nolottaahan se jos naapuri sattuu raja-aidan taakse samaan aikaan. Häpeä kaikkoaa kuitenkin sillä kun aattelee että eihän se naapuri tiedä oliko ne bikinit vai alusvaatteet!
No eiköhän se ole ero juurikin se, että alusvaatteita ei ole tarkoitettu kaikkien nähtäväksi ja bikinit on. Sama juttu kuin ei ruokakauppaankaan mennä iltapuku päällä, se on juhlavaate eikä sovi arkeen.
Vierailija kirjoitti:
Joo tää on hauska. Usein tosiaan alusvaatteissa on enemmän kangasta kun ns. muodin mukasissa bikineissä (tai nykyään edes kokouikkareissa... siis come on ne viritelmät mitkä ei peitä takapuolesta mitään...). Mutta ehkä se ero sitten on siinä, että uikkarit on tehty suuremman joukon (= ventovieraiden) nähtäväksi, kun taas alusvaatteet yleensä näkee vaan itse tai kumppani tai korkeintaan parhaat kaverit.
No siitähän juuri on kyse. Alusvatteissa esiinnytään läheisille ihmisille. Jos alusvaatteissa heiluu vaikka työkaverin edessä ihan tarkoituksella, onhan siinä viesti. Sitä nyt voi sitten ällistellä kankaan määrän samalaisuutta tai mitä nyt huvittaa, jos tekee mieli näyttää uniikilta lumihiutaleelta joka ei ymmärrä mitään sosiaalisia normeja. Luulen että lumihiutaleet eivät kuitenkaan mene juhliin yöpaidassa, vaikka se iltapukua muistuttaakin.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu kuin että uimarannalla on ihan OK kulkea bikineissä mutta jos vaikkapa kaupassa alushousut vähän vilahtaa hameen alta niin hui kauhistus!
No ei kai kukaan bikineissä käy kaupassa. Toivottavasti. Palstan mukaan kaupassa ei saa käydä edes treenitrikoissa!
Ja 40 kommentin kirjoittaja lisään vielä, että en nyt välttämättä haluaisi samassa työpaikassa työskentelevien näkevän minua bikineissä puhumattakaan sitten alusvaatteisillaan.
Kaikki ei käytä bikinejä.