Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskon varjossa

Vierailija
16.05.2021 |

Olemme jo aikuisi, mutta minulla on sisko, jonka varjoon jään aina. Jo teininä kaikki pojat kiinnostuivat siskostani. Myös ne joista itse olin kiinnostunut. Myöhemmin tämä toistuu siinä että myös miesystäväni ja tämän kaverit selvästi viehättyvät siskostani ja muuttuvat ihan erilaiseksi tämän seurassa porukalla ollessamme. Ja alan väkisin miettimään että miehenikin varmasti olisi mielummin siskoni kanssa niin kuin kaikki muutkin pojat/miehet elämäni aikana. Ei ole kiva huomata miten oma mieskin yrittää tehdä vaikutusta siskooni ja minä seuraan sivussa kuin olisin ilmaa.

Jopa oma äitini tuntuu haluavan viettää enemmän aikaa siskoni kuin minun kanssani. Hän kyläilee useammin siskon luona, pitää enemmän yhteyttä ja kolmestaan ollessamme jään usein ulkopuoliseksi. Sisko ja äiti päättävät mitä teemme ja minne menemme ja milloin. Jään taas sivusta seuraajaksi. Onko kellään kokemusta vastaavasta ja miten olette toimineet? Varmaan pitäisi lopettaa vertailu ja kasvattaa itseluottamusta, mutta vaikka olen ihan tyytyväinen itseeni niin väkisin se kolahtaa näissä tilanteissa, joissa huomaa jäävänsä sivusta seuraajaksi,kun kaikki hakeutuvat siskon seuraan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Miksi sun pitäisi tehdä asioita äidin ja siskon kanssa? Jos olet aikuinen, voit itse päättää asioistasi ja siitä, kuinka usein näet siskoa ja äitiä. Kannattaisi hankkia oma elämä eikä vertailla.

Vierailija
2/23 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut asiasta siskosi kanssa? Meillä asia tuli esille tilanteessa, jossa nuoremmalle sisarukselle opinto-ohjaaja oli ehdottanut taidealaa. Sisarukseni oli vastannut, että ei hän mene sille alalle, koska isosisko on parempi. Tästä lähti hyvä keskustelu meidän kahden välillä ja toin esille missä kaikessa koen sisarukseni olevan minua parempi ja taitavampi enkä koskaan ajattele olevani jotenkin parempi jne. Siskosi ei välttämättä tunnista tilannetta sinun kannaltasi ja on valmis muuttamaan asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Miksi sun pitäisi tehdä asioita äidin ja siskon kanssa? Jos olet aikuinen, voit itse päättää asioistasi ja siitä, kuinka usein näet siskoa ja äitiä. Kannattaisi hankkia oma elämä eikä vertailla.

Kohta jo kolmekymppinen. Näin olen miettinyt, että miksi viettäisin, jos tunnen olevani vain ulkopuolinen. Oma elämä minulla on ja oikeastaan näen aika harvoin perhettäni. Muutaman kerran vuodessa näemme, kun asumme eri kaupungeissa kaikki. Ap

Vierailija
4/23 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko puhunut asiasta siskosi kanssa? Meillä asia tuli esille tilanteessa, jossa nuoremmalle sisarukselle opinto-ohjaaja oli ehdottanut taidealaa. Sisarukseni oli vastannut, että ei hän mene sille alalle, koska isosisko on parempi. Tästä lähti hyvä keskustelu meidän kahden välillä ja toin esille missä kaikessa koen sisarukseni olevan minua parempi ja taitavampi enkä koskaan ajattele olevani jotenkin parempi jne. Siskosi ei välttämättä tunnista tilannetta sinun kannaltasi ja on valmis muuttamaan asioita.

En ole puhunut.. Jotenkin nolottaa nämä omat ajatukset ja pitäisi pystyä olemaan ylpeä siskosta, josta toki olenkin, mutta eihän se kivalta tunnu itse jäädä seinäruusuksi aina kun sisko astuu kuvioihin. Ap

Vierailija
5/23 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aivan varma, ettet kuvittele tilannetta? Jos itse vetäytyy niin harvoin saa huomiota..

Vierailija
6/23 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kateellinen siskollesi. Se ei ole sinun "syytäsi", vaan teidät on kasvatettu kadehtimaan toisianne. Todennäköisesti vanhempanne eivät ole tehneet sitä tahallaan eikä tietoisena asiasta. Heidän tapansa puhua teille asioista on vaan aiheuttanut sen, että teistä on tullut kateellisia toisillenne.

Suosittelen, että otat asian puheeksi siskosi kanssa. Voit yllättyä siitä, missä asioissa siskosi on sinulle kateellinen.

Vierailija
7/23 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kateellinen siskollesi. Se ei ole sinun "syytäsi", vaan teidät on kasvatettu kadehtimaan toisianne. Todennäköisesti vanhempanne eivät ole tehneet sitä tahallaan eikä tietoisena asiasta. Heidän tapansa puhua teille asioista on vaan aiheuttanut sen, että teistä on tullut kateellisia toisillenne.

Suosittelen, että otat asian puheeksi siskosi kanssa. Voit yllättyä siitä, missä asioissa siskosi on sinulle kateellinen.

Jos vanhemmat kohtelee siskoja eriarvoisesti, eivät he eikä sisko sitä edes huomaa ja kiistävät kaiken. Sisko ei myöskään välttämättä ole kateellinen.

Parasta on jatkaa sillä linjalla kuin nyt eli ei liian usein tapaamisia ja keskittyä omiin vahvuuksiin.

Vierailija
8/23 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tuosta itseni ja pari vuotta vanhemman sisareni. Hänellä oli jo 13-vuotiaasta aina poikaystävä, siis aina. Hän ei ole koskaan ollut yksin, ei edes silloin kun hänen avioliittonsa kariutu, hänelle "ilmestyi" heti paikalla miesystäviä (sekä suomalaisia että ulkolaisia).

Itselläni on ollut suuria vaikeuksia löytää ketään, olen nyt keski-ikäinen ja aviomiehen löysin reilusti 30+ vuotiaana. Sitä ennen oli ollut kaksi (2) vähän vakavampaa seurustelua, mutta ei edes yhdessä asumista.

Siskollani on aina ollut laajahko ystäväpiiri, ja hän on aina päättänyt tekemisistä ja menemisistä. Minua ei siihen piiriin huolittu lainkaan, vaikken niin paljon nuorempi ole, ettenkö iän puolesta olisi sopinut. Pienellä paikkakunnalla olisi ollut kiva mennä vähän yhdessäkin. Mutta hän sanoi ihan suoraan ettei huoli minua. Ei voi änkeytyä mukaan kun joukon johtaja hylkii. Tuskinpa niillä muilla tytöillä olisi minua vastaan ollut mitään.

Välit on siis aina olleet huonot. Äiti joskus yritti niitä parannella mutta teki sen niin tökerösti että tulos oli vielä huonompi. Hänkin valittaa siskostani mutta on kuitenkin aina suosinut häntä, vaikea käsittää miksi, koska minä olen aina ollut se kiltimpi, auttavaisempi ja ahkerampi kuin sisareni, josta päällimmäiseksi jäävät mieleen suuri itsekkyys ja jopa röyhkeys.

Tuo miesjuttukin voi johtua yksinkertaisesti feromoneista, kun siskoni on niin suosittu joka ikisessä tilanteessa. Ulkonäöstä ei voi johtua, koska olemme kuin kaksi marjaa, joskus luultu kaksosiksi. Eikä niin nopeasti voi monta kertaa tutustuakaan, että tykkäisi yhdestä enemmän kuin toisesta parin minuutin sisällä.

Tuo ilmiselvä sisarestani enemmän tykkääminen näkyy epäilyksittä toisten käytöksestä.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Feromoni

Vierailija
9/23 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että moni pyrkii kiistämään ap:n havainnot, vaikka ne voi hyvin olla totta. Ihmiset viihtyy paremmin joidenkin kanssa ja miehet tykkää enemmän joistakin naisista. Myös vanhemmat voivat suosia yhtä lasta ja jättää muut vähemmälle huomiolle.

Vierailija
10/23 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

How about a keksitty story?

Vierailija
11/23 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sisko ekstrovertti ja toinen introvertti?

Kyllä ekstrovertti vetää puoleensa erilaisia ihmisiä.

Vierailija
12/23 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhemmat kohtelee siskoja eriarvoisesti, eivät he eikä sisko sitä edes huomaa ja kiistävät kaiken. Sisko ei myöskään välttämättä ole kateellinen.

Parasta on jatkaa sillä linjalla kuin nyt eli ei liian usein tapaamisia ja keskittyä omiin vahvuuksiin.

Näin olen nähnyt parhaaksi tehdä. Pidän kyllä siskostani, mutta en jaksa jatkuvasti niitä kokemuksia, että jään hänen varjoonsa. Haaveilen mies ystävästä joka pitäisi juuri minua maailman keskipisteenä eikä meininki heti muuttuisi kun sisko astuu huoneeseen.. Välillä mietin eroa tämän takia. Parempi vaikka yksin kuin ajatus siitä että mieskin vaihtaisi minut siskoon, jos vain tilaisuus tulisi. Ap

Vierailija
13/23 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten jaksat jauhaa täällä siskostasi viikosta toiseen.

Vierailija
14/23 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko sisko ekstrovertti ja toinen introvertti?

Kyllä ekstrovertti vetää puoleensa erilaisia ihmisiä.

En sanoisi siskoa ihan ekstrovertiksi vaikka puheliaampi hän seurassa yleensä on kuin minä.. Itsekin olen puhelias, jos seura on tuttua jne mutta muutun vaisuksi jos huomaan, että jään ulkopuolella ja sisko vie silti huomion. Ap

Vierailija
15/23 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten jaksat jauhaa täällä siskostasi viikosta toiseen.

En ole kyllä koskaan aloittanut täällä keskusteluja siskostani aiemmin. Ap

Vierailija
16/23 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kateellinen. Et pidä siskostasi

Älä ole hänen kanssaan. Ole sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa on hyvä olla tai ole yksin. On kauheaa koko ajan olla jonkun kanssa, joka on jokaisessa itselle mieleisessä asiassa itseä parempi. Olette ehkä liian samanlaisia ja siksi kadehdit. Miesasiaa älä huolehdi. Kun olet 50, et enää itse miehiä halua, joten olet vain iloinen, kun miehet pörräävät siskosi ympärillä ja jättävät sinut rauhaan.

Vierailija
17/23 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen siskon mielestäsi pitäisi muuttaa asioita? Pitäisikö hänen alkaa huonommaksi? Ilkeämmäksi? Vähemmän kiinnostavaksi?

Aapeellä on ongelma, siksi lähtisin siitä että aapeen itsensä pitäisi muuttua. Ja jos myös aapeen muehellä on ongelma, myös muehen pitäisi muuttua. Mutta siskolla ei ole ongelmaa, eikä mikään tästä ole siskon vika, joten en näe miksi siskon pitäisi mitään muuttaakaan - tai miten sisko edes voisi mitään muuttaa.

Vierailija
18/23 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kateellinen. Et pidä siskostasi

Älä ole hänen kanssaan. Ole sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa on hyvä olla tai ole yksin. On kauheaa koko ajan olla jonkun kanssa, joka on jokaisessa itselle mieleisessä asiassa itseä parempi. Olette ehkä liian samanlaisia ja siksi kadehdit. Miesasiaa älä huolehdi. Kun olet 50, et enää itse miehiä halua, joten olet vain iloinen, kun miehet pörräävät siskosi ympärillä ja jättävät sinut rauhaan.

Tuo oli mielenkiintoinen näkökulma, että koska ollaan liian samanlaisia niin siksi kadehdin. Ollaan kyllä sinänsä hyvin samanlaisia monessa asiassa, mutta en ymmärrä miten kaikki tuntuvat olevan siskon pauloissa. Äitiäni myöten. No tuo kyllä lohdutti vähän, että ei kai niissä miehissä mitää nii ihmeellistä ole, että pitäisi kadehtia huomiosta. Toki varmaan on inhimillistä haluta olla edes jonkun silmissä se muita spesiaalimpi. Ap

Vierailija
19/23 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/23 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi