Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihdoin oivalsin kuinka laihtua pysyvästi

Vierailija
16.05.2021 |

Olen kamppaillut ylipainon kanssa koko elämäni. Olen monesti laihduttanut kymmeniäkin kiloja, mutta aina ne ovat tulleet takaisin, usein korkojen kera.
Olen kulinaristi, rakastan ruuanlaittoa ja leivontaa ja olen onnellisimmillani kun san kestitä perhettä ja ystäviä herkkuja notkuvan pöydän äärellä.

Viime vuonna tajusin viimein ettei ihmedieetit tai kovin rajoitetut ruokavaliot toimi. Niillä toki laihtuu mutta ei se ole kestävää. Enkä halua elää niin että roudaan kylään mukaan jotain proteiinipirtelöitä tai vedän pelkkää kanasalaattia päivästä ja viikosta toiseen. Haluan nauttia ruuasta ja sosiaalisesta elämästäni

Päätin ottaa vuoden tavoitteeksi sen ettei paino enää nouse, kirjasin muistiin joka suupalan, lisäsin hyötyliikuntaa ja punnitsin itseni joka päivä aluksi että näin kuinka painoni vaihtelee.

Hioin ruokavaliotani niin että paino pysyi +~ 1,5 kilon säteellä viikkotasolla. Tätä jatkui pari kuukautta, sitten aloin tehdä pieniä muutoksia Korvasin jälkiruuan espressolla, lisäsin kasviksia entisestään, sen sijaan että tilaisin puolison kanssa pullon viiniä jaettavaksi tilasin vain lasillisen, samoin jaoin esim pizzan tai jälkiruuan.

Siis ihan todella pieniä muutoksia joita tuskin huomaa. Painonpudotus vuoden aikana oli 15 kiloa, normaalisti paino olisi noussut 5-10 kiloa vuodessa. Eli mulla on nyt 25 kiloa vähemmän laihdutettavaa kuin olisi ollut ilman näitä pikkuriikkisiä viilauksia.

Tänä vuonna haluan eroon vielä 10-15 kilosta.

Hiljaa hyvä tulee pätee siis tähänkin.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla