Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni asia on parempi kuin aikoihin, mutta silti olen masentunut

Vierailija
16.05.2021 |

Olen laihtunut, tilillä on rahaa, ulkona on kaunis kesäpäivä ja mukava mies on minusta kiinnostunut. Olen kuitenkin aloitekyvytön ja alakuloinen, en saa itseäni liikkeelle ja itsetuhoisiakin ajatuksia on. Mikä neuvoksi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virhe otsikossa. Pitäisi olla "paremmin".

- ap

Vierailija
2/8 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala syömään rautaa ja vitamiinejä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma, paitsi ei minusta ole kukaan kiinnostunut.

Tätä on jatkunut jo kauan.

Kaikki on jotenkin niin turhaa, koko elämä.

Olo on kuin suorittaisin elinkautista vankeusrangaistusta.

4/8 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla noiden hyvin menevien asioiden lisäksi siis joitain murheita?

Jos ei, niin ehkä alhainen mieliala on vain jotain ohimenevää. Siinä tapauksessa pakota itsesi tekemään jotain mikä johtaa kivempaan oloon, esim. siivoaminen, ruoanlaitto, lenkkeily.

Jos sinulla on vakavia itsetuhoisia ajatuksia, soita kriisipuhelimeen, päivystykseen tai 112.

Vierailija
5/8 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma, paitsi ei minusta ole kukaan kiinnostunut.

Tätä on jatkunut jo kauan.

Kaikki on jotenkin niin turhaa, koko elämä.

Olo on kuin suorittaisin elinkautista vankeusrangaistusta.

Tuntuu niin samalta! Opiskelen ja käyn töissä, nauran, hymyilen, minulla on muutama ystävä ja niinpoispäin. Silti en saa aitoa iloa oikein mistään. Töiden jälkeen en jaksa oikein mitään.

Niin ja joku on minusta ehkä kiinnostunut, mutta en usko ansaitsevani suhdetta.

- ap

Vierailija
6/8 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Onko sinulla noiden hyvin menevien asioiden lisäksi siis joitain murheita?

Jos ei, niin ehkä alhainen mieliala on vain jotain ohimenevää. Siinä tapauksessa pakota itsesi tekemään jotain mikä johtaa kivempaan oloon, esim. siivoaminen, ruoanlaitto, lenkkeily.

Jos sinulla on vakavia itsetuhoisia ajatuksia, soita kriisipuhelimeen, päivystykseen tai 112.

Minulla on masennustaustaa. Perheenjäseneni sairastui vakavasti ja joutuu olemaan pitkään sairaalahoidossa. Tilanne on nyt kai melko vakaa, odottelemme.

- ap

Vierailija
7/8 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus voi olla kausiluontoistakin. Itsekin luulin jo selättäneeni sen mustan mörön, mutta vuosien jälkeen masis on taas noussut pintaan.

Minulla näin tapahtuu yleensä stressin lisääntyessä. Stressiä eli henkistä kuormitusta lisää mm. sairastuminen, unihäiriöt/unenpuute, epävarmuustekijät, yksinäisyys/eristyneisyys, liika kiire jne.

Elämäni pitäisi soljua melko tasaisesti eteenpäin. Muutokset, poikkeamat mihin suuntaan tahansa suistavat mielen pois tasapainosta, mikä sitten johtaa aika pian alakuloon ja masennukseen.

Yritän nyt hoitaa itseäni ravinnolla, mm. puhtaita aminohappoja ja reilusti lisävitamiineja ja hivenaineita. En halua lähteä reseptimömmöjen tielle. Herkälle ihmiselle 'lääkkeet' eivät sovi ollenkaan. (Laitoin lainausmerkit lääkkeisiin, kun ne eivät ole parantavia aineita, vaan turruttavia tai muuttavat persoonallisuuta).

Vierailija
8/8 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus voi olla kausiluontoistakin. Itsekin luulin jo selättäneeni sen mustan mörön, mutta vuosien jälkeen masis on taas noussut pintaan.

Minulla näin tapahtuu yleensä stressin lisääntyessä. Stressiä eli henkistä kuormitusta lisää mm. sairastuminen, unihäiriöt/unenpuute, epävarmuustekijät, yksinäisyys/eristyneisyys, liika kiire jne.

Elämäni pitäisi soljua melko tasaisesti eteenpäin. Muutokset, poikkeamat mihin suuntaan tahansa suistavat mielen pois tasapainosta, mikä sitten johtaa aika pian alakuloon ja masennukseen.

Yritän nyt hoitaa itseäni ravinnolla, mm. puhtaita aminohappoja ja reilusti lisävitamiineja ja hivenaineita. En halua lähteä reseptimömmöjen tielle. Herkälle ihmiselle 'lääkkeet' eivät sovi ollenkaan. (Laitoin lainausmerkit lääkkeisiin, kun ne eivät ole parantavia aineita, vaan turruttavia tai muuttavat persoonallisuuta).

Minullakin on toistuvaa.

- ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän