Onko kellään ultra erehtynyt vauvan sukupuolesta?
Lääkäri näki ultrassa rv 36 tyttövauvan ja itsekin näin omasta mielestä selvästi tytön alapään. Sanoin jo ennen lääkärin arviota että tuohan on aivan selkeä tyttö, kuin mustavalkoinen valokuva. Lääkäri sanoi että kyllä näyttää tytöltä, mutta arvio on vain 89-prosenttinen koska joillakin poikavauvoilla kivekset laskeutuu niin myöhään. Voiko pojan alapää näyttää todella niin paljon tytön vehkeiltä että erehtymisen vara on olemassa kokeneellakin synnytyslääkärillä ja noin myöhäisillä viikoilla? Kuva oli edestäpäin ja ei siinä mitään pippeliin viittaavaakaan näkynyt. Että ihan yksi kymmenestä voisi mennä väärin?
Viikko on vielä laskettuun aikaan ja olen huomenna menossa kaupungille tekemäänviime hetken hankintoja? Uskaltaisko ostaa jotain pientä tytön hepenettä?
Kommentit (12)
käytiin siinä rv. 18 ultrassa. mieheni toteaa että poika se on tossa on sen pippeli, kätilö sano ei se on napanuora.. koitettiin udella ja kysyttiin monta kertaa.. kätilö sano että varmaa tulosta ei saa sukupuolesta muutakun lapsivesipunktiolla.. ultrassa voi näkyy kuulemma mitä vaan...
meilllä lekuri ennusti rakenneultrassa muistaakseni viikoilla 20 että tyttö on tulossa ja arvatkaa vaan oliko synnärillä yllätys kun olikin poika. Ja meillä oli vielä aika paljon tyttökamaa hankittuna...
et jos pojan vehkeet näkyy, ne harvoin katoaa. Mut jos niitä ei näy, se ei vielä varmuudella tarkoita tyttöä, koska joillakin pojilla kivekset tosiaan laskeutuu kovin myöhään.
Viikolla 37 lääkäri vihdoin ja viimein kertoi (olimme kysyneet jokaisella kerralla), että tyttö on tulossa ja piti oikein esitelmän ultran kuvan mukaan siitä miksi hän on tyttö. No Urho-niminen " tyttö" täyttää tässä kohta 6 kk. Yritä jaksaa odotella vielä niiden hankintojen kanssa, ehdit kyllä hankkia sitten niitä tytön/pojan vermeitä syntymänkin jälkeen.
..onneks olin varautunu tähän ostamalla neutraaleja vaatteita. Aikamoinen ajatusten uudelleen ohjelmointi se oli kun oli yli puoli vuotta ajatellu että meillä on sit kaks tyttöä. =)
kätilö ei mitenkään perustellut... ja minä ajattelin että tyttö sieltä tulee VARMASTI! Ostin kaikkea tytölle mutta kyllä loppuvaiheessa raskautta alkoi jännittämään että jos sittenkään ei ole tyttö vaan poika. Ajattelin että pääasia että terve!!! Painoarvioultrassa kätilö sanoi että varmasti tyttö tulossa... Ja ihana tyttö meille tulikin!!
Mutta poikahan sieltä sitten kuiteskin pullahti.
... suloinen pikku tyttö sieltä lopulta tulla tupsahti! ;o) Kyllä oli miehen ja minun ilme näkemisen arvoinen, kun leikkaava lääkäri sanoi " ...Ja tyttöhän täältä tuli!"
kannattaa mennä 4D-ultraan! Se on käsittääkseni 99 prosentin varma! Kuva on enemmänkin kuin valokuva (siis ei nyt ihan yhtä tarkka mutta kuitenkin), siis ihan oikean vauvan näköinen eikä niinkuin mustavalkoinen ultrakuva. Siinä tehdyt atviot ovat aivan toista luokkaa kuin ' tavallisessa' ultrassa!
" no ei täällä ainakaan näy merkkäjä pojasta" mutta varmaa vastausta ei osannut sanoa. Kävimme rv22+2 Femedassa Brunolla joka vahvisti, että tyttö on tulossa. Jossain palstalla oli ketju siitä, onko Bruno ollut väärässä. Joku tiesi tapauksen, jossa hän olisi sanonut väärin. Mutta hän ei kyllä kerro jos ei ole 100% varma, joten kenties tämä " väärä tieto" on ollutkin vain arvio sukupuolesta? Mutta toisaalta ihminenhän hänkin on, erehtyväinen.
meillä sekä rv:lla 26 että 36. 26 viikolla olin yksityisellä ja myöhemmin synnytystapa-arviossa kunnallisella. Molemmat lääkärit ovat kokeneita mutta pieleen meni. Itse en jotenkin uskonut että tyttö voisi tulla, oli jotenkin enemmän poikaepäilyksiä. Mutta yllätys oli suuri kun ponnistelujen jälkeen näytettiin vauvan alapäätä ja komeat vehkeethän siellä oli! :) Ja tuolla se ihana poika nyt vetelee hirsiä... :)
Hei! Sinuna ostaisin vielä ihan " neutraaleja" vaatteita! Enempi nuo tyttövauvaksi arvelut menevät pieleen, varmasti ainakin se 10% menee metsään noissa ultran kuvissa (ellet käynyt 4D ultrassa joka on tarkempi!). Poikavauva on mahassa varmenmmin tunnistettavissa " kalleuksistaan" . Oma vauvelisi siellä voi olla vain jalat ristissä ;9