Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä kunnassa on hienoimmat maisemat?

Vierailija
15.05.2021 |

Minusta Raisiossa.

Kommentit (399)

Vierailija
301/399 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerava tai Riihimäki? Ei Vantaakaan huono ole.

Vierailija
302/399 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kaunis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/399 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raippaluoto. Vaasa.

Vierailija
304/399 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Kouvola ja Riihimäki jo mainittu?

Vierailija
305/399 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä enemmän tai vähemmän kaikki Ahvenanmaan kunnat sopisivat tähän. Todella hienoa seutua kaikin puolin. Merta, aurinkoa ja saaristoa. Löytyy karua ja vehreää.

Inarijärvi saarineen. Saaria yli 3300. Eri saarissa vierailemalla voit kokea saman päivän aikana erilaisia tunnelmia. Maisemat kuin Ahvenanmaalla, tai jossain Etelä-Euroopassa, Menorcalla, tai ihan vaan Lapissa.

Plussana kesällä jatkuva valoisuus, mitä ei etelämpänä koe.

Ei voi kuvailla, vaan täytyy itse kokea.

Vierailija
306/399 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inari ja Salla

Vierailija
307/399 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljonkin todella kauniita paikkakuntia/kaupunkeja.

Itse pidän esim Saarijärvestä joka on järvien pilkkoma kunta. Heinola on myös luonnonkaunis.  Turun saaristo on  omaa luokkaansa, mitä merellisiin ihanuuksiin tulee.

Lappi on omalla tavallaan karun kaunis ja ruska on uskomaton.

Vierailija
308/399 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Närpesissä minä pidän käydä ja katsoa hienoja kasvihuoneitamme. Närpesissä meillä on hyvä olla.

Närpesissä kun juoda kahvia kartanon puutarhassa, ei haittaa vaikka työväki kulkee siitä ohi kasvihuoneille. Sellainen raadanta se sopia köyhille.

Vierailija
309/399 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inarissa

Vierailija
310/399 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Närpesissä minä pidän käydä ja katsoa hienoja kasvihuoneitamme. Närpesissä meillä on hyvä olla.

Närpesissä kun juoda kahvia kartanon puutarhassa, ei haittaa vaikka työväki kulkee siitä ohi kasvihuoneille. Sellainen raadanta se sopia köyhille.

Hoviväki pitelee siroja teekupposia korvasta sormissaan. Katselee mitä työväki saa aikaan, nyökkäilee naureskellen heidän suuntaansa.

Vierailija
311/399 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohja

Vierailija
312/399 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sastamala, järveä joka puolella.

Vierailija
313/399 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangasniemi valittiin joskus muinoin TV-formaatissa suomen kauneimmaksi kunnaksi

https://www.visitmikkeli.fi/kangasniemi

Vierailija
314/399 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utsjoki

Vierailija
315/399 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikaalinen kolahti minun sydämeen, ne kimmeltävät järvet ja lempeät maalaismaisemat puutaloineen.

Saman tapainen on myös Ruovesi. 

Kangasala harjuineen ja järvineen.

Tampereella näkymät Pispalanharjulta Pyhäjärvelle, Pispalan portaat ja puutalot rinteessä. Haluaisin asua siellä :)

Tämä ketju olisi parempi, jos voisi lisätä luontokuvia, mutta googlemapsillä katson kyllä noita paikkoja, mitä muut ovat maininneet.

Vierailija
316/399 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon tähän että Sortavala. Sehän kuuluu meille ja otettiin meiltä vääryydellä.

Vierailija
317/399 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkaharjulla.

Vierailija
318/399 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa oikein ole. Jos jossain niin aivan tunturilapissa, tai Hossan erämaassa (jokin sinnepäin koskematon läntti joka vielä jäljellä), tai sitten Hangossa rannoilla. Onhan siinä koskettavaa ja syvää tunnelmaa, mutta ei kai kukaan oikeasti ajattele että vertaisi maailman huippuihin.

Suomalaisen maiseman kauneus on erilaista kuin jossain muualla, mutta ei sen vähäisempää.

Pieni voi olla yhtä kaunista kuin suuri.

Vierailija
319/399 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanko, koko itäsuomi vesistöineen ja koko tunturi Lappi.

Jatkuvia peltoalueita en pidä kauniina, mutta monet tykkää niistä myös

Minulla sama. Olen syntynyt pohjanmaalla ja asunut koko lapsuuteni kirjaimellisesti peltojen keskellä. Ei ole mitään katsottavaa. Se riippuu mielipiteestä, mutta peltomaisema on erittäin tylsä 7-8 kk vuodesta. Isän töiden perässä muutettiin Tampereelle, jossa on hienojakin paikkoja. Sieltä lähdin opiskelemaan Helsinkiin. En ymmärrä stadin hehkuttamista. Toki on myös kauniita paikkoja, mutta liikaa taloja, liikaa katupölyä, liikaa liikennettä ja talvella pelkkää loskaa ja räntää. Helsingin edustan saaristo on parasta.

Tällä hetkellä asun pikkupaikkakunnalla ja käyn Helsingissä silloin kun töiden takia on pakko. Onneksi enimmäkseen saa tehdä etänä.

Kauneimmat maisemat on minusta Itä-Suomessa vesistöjen rannoilla. Viime kesänä ihastuin Koliin. Lappi taas on ruska-aikaan mieletön elämys. Käyn joka vuosi ruskamatkalla vaeltamassa.

Koko Suomi on kaunis, mutta eri tavoin eri paikoissa. Olen minäkin syntynyt Pohjanmaalla ja koen että tasainen peltomaisema, jossa näkee kauas horisonttiin, on erittäin rauhoittava ja ihanan ilmava.

Pirkanmaan alueen pellot ovat erilaisia, niissä voi olla pieniä kumpareita ja notkoja, vieressä pieniä metsikköjä ja sinisiä järviä, sekin on kaunista pikkusievällä tavalla. Peltomaisemissa on eroja.

Vierailija
320/399 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappajärvellä on hienot maisemat. Kannattaa käydä ihmettelemässä kraatterijärvi Lappajärveä joka on syntynyt meteoriitin törmättyä 78 miljoonaa vuotta sitten.