Missä kunnassa on hienoimmat maisemat?
Kommentit (399)
Onko Kouvola ja Riihimäki jo mainittu?
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä enemmän tai vähemmän kaikki Ahvenanmaan kunnat sopisivat tähän. Todella hienoa seutua kaikin puolin. Merta, aurinkoa ja saaristoa. Löytyy karua ja vehreää.
Inarijärvi saarineen. Saaria yli 3300. Eri saarissa vierailemalla voit kokea saman päivän aikana erilaisia tunnelmia. Maisemat kuin Ahvenanmaalla, tai jossain Etelä-Euroopassa, Menorcalla, tai ihan vaan Lapissa.
Plussana kesällä jatkuva valoisuus, mitä ei etelämpänä koe.
Ei voi kuvailla, vaan täytyy itse kokea.
Suomessa on paljonkin todella kauniita paikkakuntia/kaupunkeja.
Itse pidän esim Saarijärvestä joka on järvien pilkkoma kunta. Heinola on myös luonnonkaunis. Turun saaristo on omaa luokkaansa, mitä merellisiin ihanuuksiin tulee.
Lappi on omalla tavallaan karun kaunis ja ruska on uskomaton.
Vierailija kirjoitti:
Närpesissä minä pidän käydä ja katsoa hienoja kasvihuoneitamme. Närpesissä meillä on hyvä olla.
Närpesissä kun juoda kahvia kartanon puutarhassa, ei haittaa vaikka työväki kulkee siitä ohi kasvihuoneille. Sellainen raadanta se sopia köyhille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Närpesissä minä pidän käydä ja katsoa hienoja kasvihuoneitamme. Närpesissä meillä on hyvä olla.
Närpesissä kun juoda kahvia kartanon puutarhassa, ei haittaa vaikka työväki kulkee siitä ohi kasvihuoneille. Sellainen raadanta se sopia köyhille.
Hoviväki pitelee siroja teekupposia korvasta sormissaan. Katselee mitä työväki saa aikaan, nyökkäilee naureskellen heidän suuntaansa.
Sastamala, järveä joka puolella.
Kangasniemi valittiin joskus muinoin TV-formaatissa suomen kauneimmaksi kunnaksi
Ikaalinen kolahti minun sydämeen, ne kimmeltävät järvet ja lempeät maalaismaisemat puutaloineen.
Saman tapainen on myös Ruovesi.
Kangasala harjuineen ja järvineen.
Tampereella näkymät Pispalanharjulta Pyhäjärvelle, Pispalan portaat ja puutalot rinteessä. Haluaisin asua siellä :)
Tämä ketju olisi parempi, jos voisi lisätä luontokuvia, mutta googlemapsillä katson kyllä noita paikkoja, mitä muut ovat maininneet.
Sanon tähän että Sortavala. Sehän kuuluu meille ja otettiin meiltä vääryydellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa oikein ole. Jos jossain niin aivan tunturilapissa, tai Hossan erämaassa (jokin sinnepäin koskematon läntti joka vielä jäljellä), tai sitten Hangossa rannoilla. Onhan siinä koskettavaa ja syvää tunnelmaa, mutta ei kai kukaan oikeasti ajattele että vertaisi maailman huippuihin.
Suomalaisen maiseman kauneus on erilaista kuin jossain muualla, mutta ei sen vähäisempää.
Pieni voi olla yhtä kaunista kuin suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanko, koko itäsuomi vesistöineen ja koko tunturi Lappi.
Jatkuvia peltoalueita en pidä kauniina, mutta monet tykkää niistä myösMinulla sama. Olen syntynyt pohjanmaalla ja asunut koko lapsuuteni kirjaimellisesti peltojen keskellä. Ei ole mitään katsottavaa. Se riippuu mielipiteestä, mutta peltomaisema on erittäin tylsä 7-8 kk vuodesta. Isän töiden perässä muutettiin Tampereelle, jossa on hienojakin paikkoja. Sieltä lähdin opiskelemaan Helsinkiin. En ymmärrä stadin hehkuttamista. Toki on myös kauniita paikkoja, mutta liikaa taloja, liikaa katupölyä, liikaa liikennettä ja talvella pelkkää loskaa ja räntää. Helsingin edustan saaristo on parasta.
Tällä hetkellä asun pikkupaikkakunnalla ja käyn Helsingissä silloin kun töiden takia on pakko. Onneksi enimmäkseen saa tehdä etänä.
Kauneimmat maisemat on minusta Itä-Suomessa vesistöjen rannoilla. Viime kesänä ihastuin Koliin. Lappi taas on ruska-aikaan mieletön elämys. Käyn joka vuosi ruskamatkalla vaeltamassa.
Koko Suomi on kaunis, mutta eri tavoin eri paikoissa. Olen minäkin syntynyt Pohjanmaalla ja koen että tasainen peltomaisema, jossa näkee kauas horisonttiin, on erittäin rauhoittava ja ihanan ilmava.
Pirkanmaan alueen pellot ovat erilaisia, niissä voi olla pieniä kumpareita ja notkoja, vieressä pieniä metsikköjä ja sinisiä järviä, sekin on kaunista pikkusievällä tavalla. Peltomaisemissa on eroja.
Lappajärvellä on hienot maisemat. Kannattaa käydä ihmettelemässä kraatterijärvi Lappajärveä joka on syntynyt meteoriitin törmättyä 78 miljoonaa vuotta sitten.
Kerava tai Riihimäki? Ei Vantaakaan huono ole.