Vieras ottaa loput tarjottavat mukaansa?
Mitä mieltä olette tästä:
Jos kylään kutsutuilla ja isäntäväellä on aivan erilaiset ruokavaliot, niin onko hassua pyytää loput ruoat mukaansa? Siis jos tietää, että muuten se ruoka menee roskikseen.
Kyseseessä hyvät tutut ja samassa tilanteessa oltu kymmeniä kertoja. Siis esim. vegaaniperheeseen on ostettu kahvimaitoa vieraille ja tiedetään, että tätä maitoa ei perheessä mihinkään käytetä.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieras EI pyydä tarjottavia mukaansa. Se ei ole vaihtoehto missään tapauksessa. Tilannetaju, hoi! Isäntäväki voi niitä tarjota, jolloin asia on toinen.
Eikö siinäkään tapauksessa, kun vuosien ajan AINA kyläilyn jälkeen seuraavana päivänä isäntäväki harmittelee, että hitsi kun piti heittää ne teidän loput ruoat roskiin, kun ei tajuttu tarjota teille mukaan.
Ap
Mitä olet vastannut näihin pahoitteluihin? Tässä vaiheessahan asian voi ottaa puheeksi, eli sanoa, että olisin kyllä ottanut mukaan, mutta eihän vieras voi ruveta itse pyytämään. Ja tarjoutua tuomaan seuraavalla kerralla lehmänmaidot yms. vaikka mukanaan tai mihin ratkaisuun tässä nyt päädytäänkään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä isäntänä tai emäntänä ajattelisit, jos vieras kysyisi, tarvitaanko maitoa vai voiko sen ottaa mukaan? Jos siis ET tarvitsisi tuota maitoa, vaan heittäisit sen roskiin.
Ap
Jos tietäisin, että.vieras on todella köyhä, ymmärtäisin, tosin pitäisin silloinkin röyhkeänä. Muutoin pitäisin vierasta vain röyhkeänä ja sosiaalisesti taitamattomana.
Miksi sitä paitsi sekaani ei voisi käyttää kasvimaitojuomaa itse pois, tai ei-laktoosi-intolerantikko laktoosittomia tuotteita? Kyllä minä ainakin kaikkiruokaisena ja terveenä henkilönä voin hyvin syödä vaikka gluteenittomia keksejä ja kaurajugurttia siinä, missä vehnällä leivottuja ja maitotuotteitakin.
Siis mitä h*lvettiä?! Onko ap itse sekasyöjä ja vaatii vegaaniystävää ostamaan itselleen lehmänmaitoa kahviin, vaikka voisi aivan hyvin käyttää vegaanisia tuotteita? Aivan uskomatonta röyhkeyttä ja itsekkyyttä! Itse en tuollaista ihmistä kutsuisi kahdesti kylään.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä h*lvettiä?! Onko ap itse sekasyöjä ja vaatii vegaaniystävää ostamaan itselleen lehmänmaitoa kahviin, vaikka voisi aivan hyvin käyttää vegaanisia tuotteita? Aivan uskomatonta röyhkeyttä ja itsekkyyttä! Itse en tuollaista ihmistä kutsuisi kahdesti kylään.
Ei, en edelleenkään vaadi, mutta silti ostavat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaanit ovat juuri tuollaisia; kädet aina toisten taskuissa
Vegaanithan on tässä niitä jotka tarjoaa, AP on se joka odottaa itselleen erikoismaidot ja haluaa viedä ne vielä mukaansa.
Vaikea uskoa, että vegaanit ostaisivat omaa ideologiaansa vastaan olevia tuotteita kotiinsa. Saati nyt sitten kassillisen verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaanit ovat juuri tuollaisia; kädet aina toisten taskuissa
Vegaanithan on tässä niitä jotka tarjoaa, AP on se joka odottaa itselleen erikoismaidot ja haluaa viedä ne vielä mukaansa.
Vaikea uskoa, että vegaanit ostaisivat omaa ideologiaansa vastaan olevia tuotteita kotiinsa. Saati nyt sitten kassillisen verran.
Eivät ole mitään intomielisiä vegaaneja. Taitavat itse sanoa "noudattavansa vegaanista ruokavaliota". Viimeksi kun kävimme kahvilla, oli meille ostettu ostettu pari purkkia mehua, pullo limsaa, pari kokonaista leipää ja kaksi pakettia keksejä, joita siis itse eivät syö.
Täytyy seuraavaksi päivittelyjen jälkeen kysyä, että voidaan toki ottaa meille, jos teillä ei kulu.
Ap
Vieras ei pyydä mitään mukaansa, todellakaan, ei vaikka olisi itse tuonut kassillisen ruokaa ja yli jäisi paljon ja menisi roskiin. Mutta mukaan ei pyydetä mitään tai on moukka.
Provo ajelehti kiville. Tuttavista tulikin sukulaisia ja avatusta maidosta kassillinen ruokaa ja vielä useamman kerran vuodessa. No, huvinsa kullakin.