Älkää kukaan ruvetko uusperheen äidiksi.
Kommentit (19)
No en äidiksi alkaisikaan. Voisin olla puoliso mukavalle miehelle, mutta en mikään bonusäiti.
Vain i d i o o t t i lähtee uusvirityksiin.
Minä olen tehnyt itselleni selväksi, että hoidan vain omat lapseni. Tunnen luonteeni ja hyvä niin.
Mut uusperheen isäks pitäs ryhtyy?
M26 kirjoitti:
Mut uusperheen isäks pitäs ryhtyy?
Joo, ja tässä on sitten se yksi räikeimmistä tuplastandardeista:
Miehen tulee ilman muuta pitää naisen lapsia ominaan, ja aina olla tasapuolinen ja rakastaa ja ymmärtää.
Mutta jokaisen pitäisi kuitenkin ymmärtää, että naiselta tällaista ei voi vaatia, vaan "miehen entiset lapset" on lähes aina ihan hirveitä ja kamalia ja kaikkien perheen ongelmien aiheuttajia. Ja tätä pitää jokaisen ymmärtää, omat on aina omia ( paitsi miehellä, jolla naisen lapset pitäisi olla omia, ja omat sitten kakkoslapsia).
Meillä toimii hyvin. Ei asuta yhdessä. Olen isän naisystävä, en äitipuoli tai bonusäiti. Pelkkä kiva extra aikuinen, en muuta.
Alkuun oli ikävää, kun mies ja exänsä eivät sanoneet lapsille ettei uudet puolisot ole tulleetviemään vanhempien paikkaa ja että lasten elämä ei muutu huonommaksi, vaikka vanhemmilla olisi uusi kumppani.
Nyt asiat hyvin, kun kukin tietää roolit.
Minun miehelläni on kaksi lasta aiemmasta liitosta ja he ovat ihan superihania! Älkää yleistäkö, avoimin mielin ja aidosti lapsista välittäen kun lähtee kuvioon mukaan, niin onnistuu.
Lapset ei ole tyhmiä, ne vaistoaa kyllä, jos yrität väkisin tykätä heistä, että saisit vain iskän. Siksi asioista tulee monesti hankalaa. Pitää ymmärtää, että se on pakettiratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vain i d i o o t t i lähtee uusvirityksiin.
Erittäin hyvin sanottu!
Miehelläni on kolme lasta. Ovat suunnilleen puolet ajasta meillä. Kaikki sujuu ihan hyvin.
Aloittajalta kysyn kuka ja mistä asiasta paskaa niskaan kaataa.
Mies, hänen exänsä vai ne lapset?
Ja miten se ilmenee.
Jos miehen exä esim. vaatii että sinun tulisi hoitaa lapsiaan vaikkapa silloin kun sinun miehesi on töissä niin ei todellakaan tarvitse, enkä itse suostuisi.
Hmm...taidetaan olla harvinaisuus. Meillä toimi ja toimii yhä vaikka kaikki lapset on jo aikuisia. Ollaan väleissä exien kanssa ja juhlitaan lasten saavutuksia yhdessä, esim ylppärit ja synttärit.
Meillä on ollut uusperhe jo pitkään. Toisinaan asiat toimii hyvin ja sitten toisinaan on vaikeaa kun mies on äärimmäisen ankara minun lapselleni ja omaansa lellii pumpulissa.
Täällä on homma jo hoidettu, ollaan kaksin. Hyvää aikaa perhevuodet, parempaa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Minun miehelläni on kaksi lasta aiemmasta liitosta ja he ovat ihan superihania! Älkää yleistäkö, avoimin mielin ja aidosti lapsista välittäen kun lähtee kuvioon mukaan, niin onnistuu.
Lapset ei ole tyhmiä, ne vaistoaa kyllä, jos yrität väkisin tykätä heistä, että saisit vain iskän. Siksi asioista tulee monesti hankalaa. Pitää ymmärtää, että se on pakettiratkaisu.
Onnekkaat lapset, tuo on harvinaista. Olet oikeassa, se on aina pakettiratkaisu, kun on lapsia jo olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Lapset yleensä onkin ihaniä, mutta sitten on se äiti/isä, mikä siellä taustalla on.
Älkääkä koskaan ottako lapsetonta miestä uusioperhettä rakentamaan. Sitä mustasukkaisuuden määrää ei ihminen ymmärrä. Ja mustasukkainen siis mies lapsille. Käsittämätöntä, miten aikuinen ihminen voi kiukutella ja mököttää lasten saamasta normaalista huomiosta 😖 Ketään muuta ei olisi saanut huomioida kuin hänet. Onneksi tuo aika on jo ohi, selvisimme siitä hengissä, vaikka välillä se vihan ja kiukun määrä jopa pelotti.
Älkääkä koskaan ottako lapsetonta miestä uusioperhettä rakentamaan. Sitä mustasukkaisuuden määrää ei ihminen ymmärrä. Ja mustasukkainen siis mies lapsille. Käsittämätöntä, miten aikuinen ihminen voi kiukutella ja mököttää lasten saamasta normaalista huomiosta 😖 Ketään muuta ei olisi saanut huomioida kuin hänet. Onneksi tuo aika on jo ohi, selvisimme siitä hengissä, vaikka välillä se vihan ja kiukun määrä jopa pelotti.
Eikä missään tapauksessa kannata seota yh, pelkkää harmia.