Mitä mieltä tällaisesta palkanmaksusta?
Teen freelancerina töitä yhdelle firmalle, jossa ensin ei huomattu (!) maksaa palkkiota (laitoin laskun melkein kuukausi sitten), ja kun huomautin asiasta, sain palkkakuitin, jossa maksupäiväksi oli laitettu 14.8. Vielä tänäänkään raha ei ole tullut tilille. Oliko koko kuitti huijausta? Olin yhteydessä firmaan ja huomautin asiasta, sieltä luvattiin 2 päivää sitten tarkistaa, mutta mitään ei ole kuulunut. Laitoin just sähköpostia, että työt eivät etene, ennenkuin saan edelliset rahat. Saankohan niitä ollenkaan??? Kiva tilanne, kun lainanlyhennyksenkin piti lähteä tililtä 15. päivä ja viivästyskorko juoksee.
Kommentit (4)
Mutta firma ei välttämättä ole sama... tämä kyseinen on aika pieni yritys ja olen tehnyt nyt vain kesällä, henkeni pitimiksi... heti kun saan parempia töitä, jätän koko lafkan!!
Ja kun kiire on, niin ne painuvat epäselvyyksien vuoksi aina pinon alimmaiseksi.
Tämä nyt ei tarkoita, että näin olisi välttämättä sinun tapauksessasi. Meillä näin käy aikas usein...
Mikä kuvio tuo muuten on, että sinä laskutat ja firma tekee palkkakuitin?
eli kahden viikon välein artikkelin. Ja palkkio on aina sama. Ensimmäisellä kerralla laskutus toimi, nyt ei. Mutta ei sen pitäisi olla niin monimutkaista, luulen, että kyse on jostain muusta.
tai toivottavasti et tee ko. yritykselle koska avustajienpalkkiot jäävät siellä lähes säännönmukaisesti maksamatta (moni on niitä oikeuden kautta jo hakenut).