Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sinulla on migreeni

Vierailija
15.05.2021 |

onko se neurologin kuvantama ja toteama sairaus vai perus päänsärky?

Joka toisella tuntuu töissä olevan migreeni, niin mietin, että onko sen määrä kasvanut rajusti vai kutsutaanko nykyään kaikkea päänsärkyä migreeniksi. Itse olin ainakin koululuokkani ainut migreenipäänsärystä kärsivä ja nykyään ei tarvitse sen takia saikutella, kun on niin hyvät lääkkeet.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvantamisella voidaan todeta ettei päänsärky johdu jostain vakavammasta, mutta ei suoranaisesti kuvantaa migreeniä.

Vierailija
22/26 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin typerää kuin avokonttorissa työkaveri tenttaamassa oireista ja mitä hoitoja on kokeiltu. Ei kuulu teille, ette ole mitään lääkäreitä. Jos joku on töistä pois niin silloin siihen on syy ja se syy ei kuulu teille millään muotoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla migreeni on sitkeä toispuoleinen jomotus päässä, juuri oikean kulmakarvan yläpuolella ja pahoinvointi. Pahimmat kohtaukset kestäneet vuorokauden ajan ja oksentelua pahimmillaan yli 10 tuntia putkeen, vaikka olisi ottanut migreenilääkkeitä maksimiannoksen. Pari kertaa on vaan ollut pakko mennä sairaalaan. Nykyään saan enää niin helppoja kohtauksia, että yleensä vaan yksi Sumatriptan riittää. Aurallisia oireita mulla ei onneksi ole.

Vierailija
24/26 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun migreenini on ihan oman diagnoosin tulos ja sen takia  saikuttelen joka viikko ainakin yhden päivän. Onneksi meillä on töissä ap:n kaltaisia kunnon työntekijöitä, jotka syövät paljon lääkkeitä migreeniinsä, jotta työt tulevat kuitenkin tehdyiksi.

Tämänhän sinä halusit kuulla. 

Vierailija
25/26 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni voi johtua Bruksismista eli hampaiden puremisesta erityisesti öisin. Tämä on erittäin yleinen vaiva varsinkin naisilla tänä päivänä.

Vierailija
26/26 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Migreeni voi johtua Bruksismista eli hampaiden puremisesta erityisesti öisin. Tämä on erittäin yleinen vaiva varsinkin naisilla tänä päivänä.

Taas yksi elämämkoululainen leikkii lääkäriä.