Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutin maalle nauttimaan rauhasta ja hiljaisuudesta. Se on kohta mennyttä taas!

Vierailija
15.05.2021 |

Muutin tänne nauttimaan rauhasta ja hiljaisuudesta: ei autoja, ei minkäänlaista raskasta liikennettä eikä julkista, ei vesiskoottereita rannassa eikä veneilyä yötä päivää. Koirani istuskelivat rauhassa pihamaalla ja katseltiin maisemaa.

Ja nyt näyttää taas siltä että pitää vuokrata naapurin gubbelta sen ulkoluodolla oleva kalastusmökki että saa olla rauhassa.

Kaikenlaisia lenkkeilijöitä pyyhältää tontin ohi, kukaan niistä ei tervehdi, vaan lähinnä mulkoilee. Eikä meidän ohi edes jatku virallinen tie, vaan joku metsäpolku, mutta näköjään se on lenkkireitti.
Netti hidastui tänään ihan täysin: on varmaankin tuota tiktokin ja instan seurantaa ilmassa enemmään kuin koskaan muutoin.
Kyläkauppaan en mene vaan teen tilaukseni puhelimella sieltä ja haen kassin sitten kaupan portailta.
Erilaista veneiden pärinää ja täydellä-kaasulla-heti ajelijoita kuuluu aamusta myöhään yöhön.
Varmaan alueen yrittäjät on tyytyväisiä ja aloittelee vuoden sesonkia.
Kunhan nyt vaan turistit osaisivat pitää ne turvavälit ja osaisivat käyttäytyä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä olisi kannattanut muuttaa mökkipaikkakunnalle :D kyllä mä oon saanu ihan rauhassa olla maalla. Pari autoa on tänään ajanut ohi kun olen ollut puutarhassa. Muuten en ole nähnyt ketään.

Taloni ja maat ja rantaviivaa olen perinyt ihan omalta suvultani. Jota tällä seudulla on asunut vuosisatoja!

Että jos tästä on sitten 50-60-luvulta alkaen mökkejä rakennettu, alkuperäisten adullaodtn jälkeläisille ja vasta nyt joillekin uusmökkeilijöille jotka maksaa näistä rannoista älyttömiä summia, niin sepä ei ole ollut minun valinta että ”eipä olis kannattanut muuttaa mökkipaikkakunnalle” Me tod oltiin täällä ensin!!

Vierailija
22/36 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla on mukavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä aika vuodesta yhtä rallia kyllä. Aamuyöllä heräsin kun joku ajoneuvo lähestyy pihatietä, no traktorihan se siinä pellolle paineli viideltä.

Päivän mittaan on suhannut jos jonkinlaista ajoneuvoa, en oikein käsitä että käykö siellä äippä välillä tuomassa eväitä aina eri autolla, vai mistä on kyse. Aina kun nykyisin saa vähän miettiä millä asioilla kuljetaan oikein.

Välillä hurautellaan mönkijöillä ja ties millä pyörillä mutkaa pihassa.

Vierailija
24/36 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta jonnekin Kainuuseen tai Koillismaalle kauaksi kuntakeskuksesta tai lähimmistä järvistä ja osta iso tontti. 

Vierailija
25/36 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin ydinkeskustassa asuva sukulainen oli kylässä meillä maalla eikä kuulemma saanut nukuttua kun linnut liversi aamulla. Kyllä meitä nauratti.

Kyllä ne tähän aikaan pitävät aikamoista meteliä, ikkuna raollaan ei voi nukkua.

Vierailija
26/36 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottovasti ap kuolee koronaan.

Vierailija
27/36 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tämän kirjoitukseni. Syytä on.

Vierailija
28/36 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se on, mihin sitä istahtaa yrityksenä nauttia rauhasta. Minäkin "pakkokaupunkilaisena" yritän ajoittaa ulkoiluni joko aamulla ennen kuutta tai yöllä, mutta AINA joku hiihtää vastaan. Vaikka menisin keskelle metsää, niin sielläkin törmää takuuvarmasti johonkin toiseen. 

Kaikkein parasta on se, että vaikka istuisin omassa rauhassani meditoimassa jollain istuma-alustaksi kelpaavalla kivellä tai kannolla, aina löytyy joku, joka haluaa väkisin ruveta keskustelemaan jostain.

Paras tapa pysyä erossa häiritsevistä kanssaeläjistä ja hyttysistä on kävellä puolijuoksua eteenpäin.

Vierailija
29/36 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on se aika, kun pelloille ilmestyy traktorit. sitten alkaa ruohonleikkuu. syksyllä taas peltotyöt. moottorisahat, mopot, autot, työkoneet ym pörisee koko ajan.  maalla on aina meteliä. kannattaisi pysyä siellä lähiöyksiössä, jos haluaa rauhaa ja hiljaisuutta

Vierailija
30/36 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna ensimmäinen vesijetti tunteja pörräämässä naapurilahdessa! Meidän lahteen evät tule, sillä se pidetään niin matalana ja täynnä kasvustoa ettei onnistu. Pidetään kyllä yksi hyvä reitti omalle laiturille.

Oma piha, oma talo ja ranta, oma rauha!

Vierailija
31/36 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on rahaa tontiin ja kesämökiin? Pitäisi olla rahaa aidata tontti niin ongelmasi ohi.Hanki vastamelu kuulokeet,jos et siedä ääniä.

Vierailija
32/36 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen elänyt 20 vuotta verhot kiiinni pienessä huonessa yksin oman aivonki kanssa ja voin sanoa että ei kannnata kokeilla.

Vierailija
33/36 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen elänyt 20 vuotta verhot kiiinni pienessä huonessa yksin oman aivonki kanssa ja voin sanoa että ei kannnata kokeilla.

Kyse siis syrjäytymisestä. Vastaaa alacztrazin vankilaaa tuo suoritus. Söin kerran per päivä juurikaan käymättä ulkona.

Vierailija
34/36 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin ydinkeskustassa asuva sukulainen oli kylässä meillä maalla eikä kuulemma saanut nukuttua kun linnut liversi aamulla. Kyllä meitä nauratti.

Niin varmaan.

Meillä ainakin linnut pitää hirveää meteliä aamuyöstä lähtien aina alkukesästä. Nyt päivällä lokit kirkuu. Asun Helsingissä , kantakaupungissa.

Vierailija
35/36 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me paikalliset osataan olla kulkematta toisten tonteilla. Tälläistä se on kun kaupunkilaiset tulee mökeilleen, maalla on kaikki yhteistä.

Vierailija
36/36 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä osin käytössä sukutalo maalla, mutta ...

Mutta siellä jatkuvasti joku päristelee mönkijällä ja kevarilla pitkin metsiä. Koukkaa pihojen läpi ja sitten nämä vesijetit. Poukamassa joutsenia mutta eipä ole enää. Vesijetillä mennään edestakaisin.

Sitten naapurissa muija kaakattaa kännissä yöllä...

Mielummin hotelliviikonloppu tai oleilua kotona kun ihmiset möykkää mökeillään. Kaupungissa ihanan rauhallista.

Vesijetti on perkeleen keksintö, pitäisi lailla kieltää.

Moottorikelkka on toinen.

Vain ammattikäyttö tulisi sallia.