14 päivää alkotta, kyllä on virkeä ja positiivinen olo
Olen 55 v. mies, viimeiset 15 v. juonut viikossa keskimäärin 2 viinipulloa viikossa ja lisäksi pari kertaa kuussa vielä lauantai-iltana pieni Leijona-pullon. Vappuaattona joiin kuoharipullon, mutta eipä se tuntunutkaan enää miltään. Vappupäivänä oli tuttu alakuloinen puolikrappis ja energiatasot alhaalla.
Ajattelin, että nyt taitaa tämä homma loppua, ensimmäiset 6 päivää oli hieman levottomia, mutta sitten helpotti, nukun hyvin, paino on tippunutjo pari kiloa, sekä alakulo on häipynyt ja mieli on energisen positiivinen. Tällä mennään. Tupakoinnin lopetin 20 v. sitten, se oli elämäni 2. tärkein päätös.
Kommentit (29)
Oon ollu 1,5 kk tipattomalla ja ihan yhtä masentunut, väsynyt ja ahdistunut eikä elämässä ole edes sitä viininsiemailun tuottamaa onnea. Ei auennu taivaan portit mulle..
Maksa- ja muut veriarvot erinomaiset, vieroitusoireet kai psyykkisellä tasolla, rauhatonta unta
ja hermostuneisuutta, meni ohi 6 päivässä. On kuitenkin tullut tissuteltua tuolla tahdilla
viimeiset 15 vuotta eli 780 viikkoa. Määrä sinänsä ei ole ollut valtavan suuri, mutta lienee aiheuttanut
orastavaa psyykkistä riippuvuutta.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö nyt oikein, kaksi viinipulloa tissuteltu viikon aikana plus yksi kuohari viimeisenä iltana = kuuden päivän vieroitusoireet? Kannattaa käydä testauttamassa maksa ja muut sisuskalut, ei tuo ole normaalia.
Taas yksi vkl ilman alkoa ja krapulaa. Ihana ja virkeä olo!
Nyt kuukausi ilman viininlitkuja, olo vain paranee. Masennuksen tilalle on tullut positiivinen energisyys.
2,5 kk ilman viininlitkuja. Upea olo.
Haista vit
tu ja vedä kännisi!
Oikeat sankarit eivät kännää ikinä.
Se on totta ja omalla kohdallanikin todettu, että alkoholi masentaa. Vaikka ei joisi edes paljoa niin muutama seuraava päivä on mieli maassa ja nousuhumala kiehtoo, jotta mieliala paranisi.
Kun jaksaa pari viikkoa ilman alkoholia niin sen jälkeen ei tee enää niin kovasti mieli juoda, uni paranee ja mieli kirkastuu.
Nyt kymmenes päivä ilman ja olo on oikein hyvä. Luin Allen Carrin "Korkki kiinni" kirjan ja se oli hyvä tuki. En ole luopumassa alkoholista vaan saamassa lisää energiaa elämääni.
Ymmärsinkö nyt oikein, kaksi viinipulloa tissuteltu viikon aikana plus yksi kuohari viimeisenä iltana = kuuden päivän vieroitusoireet? Kannattaa käydä testauttamassa maksa ja muut sisuskalut, ei tuo ole normaalia.