Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjä Lan Kaijasilta tekee Triplassa 12 tunnin päiviä, mutta ei ole maksanut itselleen palkkaa yli vuoteen

Vierailija
14.05.2021 |

SYKSYLLÄ 2019 kampaamoyrittäjä Lan Kaijasilta oli juuri solminut viisivuotisen vuokrasopimuksen liiketilasta upouudessa kauppakeskus Triplassa Helsingin Pasilassa.

Sitten rysähti. Vain muutaman kuukauden aukiolon jälkeen koronapandemia syöksi maailman raiteiltaan. Seuraukset Kaijasillan kampaamolle kuulostavat tutulta.

Työntekijöitä on jouduttu lomauttamaan. Kaijasilta kertoo, että itselleen hän ei ole maksanut palkkaa koko pandemian aikana

Liiketilasta luopuminen ei ole Lan Kaijasillalle vaihtoehto, koska se ei onnistu ilman konkurssia. Silloin mukana menisi myös yrityksen toinen kampaamo Tikkurilan Dixissä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä perusvika on se, että noilla kiinteistöfirmoilla jotka ylläpitävät kauppakeskuksia ei tunnu olevan mitään vastuuta mistään, vaan kaikki vastuu kaadetaan sen pienyrittäjän niskaan.

Vierailija
2/15 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun Timman kautta varaamaan heille aikoja. Palvelu on tosi hyvää ja työn jälki laadukasta. 

Timmasta näkee muiden arvostelut :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjän pitäisi harkita erittäin tarkkaan ennen kuin ottaa liiketilan kauppakeskuksesta.

Vuokrat kovia eikä uusissa keskuksissa mitään takeita että porukkaa riittää.

Vierailija
4/15 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä taas esimerkki, miksei kannata ruveta yrittäjäksi. Sitähän työkkäri tuputtaa kaikille. Täälläkin on vallalla käsitys, että kaikkien yrittäjien vuosipalkka on vähintään 100000€. Jos noin olisi, niin miksi kaikki eivät ole yrittäjiä?

Vierailija
5/15 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsirtääkseni toiminut pitkään tuo yritys? Tikkurilassa asuvana niin tutunoloinen tuo niiden logonimijuttu.

Vierailija
6/15 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... voisikohan tuosta tuesta mitä muualle Eurooppaan annetaan jättää vaikka miljardin itsellemme ja tukea sillä pienyrittäjiä täällä?

Vierailija
7/15 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä taas esimerkki, miksei kannata ruveta yrittäjäksi. Sitähän työkkäri tuputtaa kaikille. Täälläkin on vallalla käsitys, että kaikkien yrittäjien vuosipalkka on vähintään 100000€. Jos noin olisi, niin miksi kaikki eivät ole yrittäjiä?

Se tuputtaminen aloitetaan jo ala-asteella.

Vierailija
8/15 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihä ne nuo Karpelat ja muut sopeutuseläkeläisetkään itselleen ole palkkaa maksaneet. Pääomillä mennään.

Vierailija
9/15 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli puoliso maksaa elämisen? 

10/15 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä perusvika on se, että noilla kiinteistöfirmoilla jotka ylläpitävät kauppakeskuksia ei tunnu olevan mitään vastuuta mistään, vaan kaikki vastuu kaadetaan sen pienyrittäjän niskaan.

Jos vuokraan kauppakeskuksesta oman tilani vaikkapa vuohenkeritsijälle niin oletan saavani siitä vuokraa. Minun ongelmani ei ole se, että yritys ei kannata. Vai pitäisikö yrittäjänkin vastuu siirtää minulle? Minulla on jo vastuu kiinteistöstä ja siitä kulut juoksee maksaa tämä vuohenkeritsijäyrittäjä jotain tai ei. Minä maksan.

Vierailija
11/15 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustasta pitää ottaa yleensä 5 v soppari ja eipä ehkä kannata tulla keskustaan

Vierailija
12/15 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan yritys tehdä vaikka monta miljoonaa voittoa ja silti olla maksamatta palkkaa. Ottaa ne rahat osinkoina ulos myöhemmin. Siellä ne rahat odottaa firman tilillä.

Vierailija
13/15 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No asia ei nyt todellakaan ole noin mustavalkoinen.

Vierailija
14/15 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vuokraan kauppakeskuksesta oman tilani vaikkapa vuohenkeritsijälle niin oletan saavani siitä vuokraa. Minun ongelmani ei ole se, että yritys ei kannata. Vai pitäisikö yrittäjänkin vastuu siirtää minulle? Minulla on jo vastuu kiinteistöstä ja siitä kulut juoksee maksaa tämä vuohenkeritsijäyrittäjä jotain tai ei. Minä maksan.

Ja tulet maksamaankin. Aikamoinen määrä liiketiloja on tyhjinä tälläkin hetkellä, ja kulut juoksevat silloinkin.

Pienellä innovatiivisuudella saisi upeita pop up -kauppoja ja gallerioita tyhjiin liiketiloihin, mutta ilmeisesti kiinteistöala mieluummin maksaa tyhjistä seinistä.

Vierailija
15/15 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei ole maksanut palkkaa itselleen, mutta entäs pääomatuloja? Moni yrittäjä ei maksa itselleen ollenkaan palkkaa vaan nostaa pääomatuloja. Taas tehty värikäs juttu jossa esitellään kolikosta toinen puoli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän