kuinka monet kengät pitää olla 1,5 syksyllä/talvella?
olen ajatellut ostaa jotkut goretex-kengät,pärjäiskö niillä koko talven vai pitääkö olla vielä toiset kengät?
onko noi gorekengät kuinka kuumat syksyllä,kun kesäkengillä ei enää pärjää,meillä kesäkengät umpinaiset,nahkaiset?
auttakaa joku esikoisen kenkäasiassa,kun ei ole kokemusta.
Kommentit (11)
ainoastaan loppusyksyllä niitä pidettiin, kuomilla mentiin koko talvi...
Tuon ikäisen jalka saattaa kasvaa talvessa kaksikin numeroa, ja on ikävää, jos juuri helmikuun pakkasilla kengät on jo niin pienet, ettei sinne mahdu villasukka väliin.
Meillä oli 1,5-vuotiaalla viime talvena iso 22, kun jalka oli syksyllä 21, ja niukin naukin selvittiin talven yli. Oikea nro ois ollut 23.
2
Meillä oli myös goret ja kuomat viime talvena, ja kuomia me melkein koko talvi käytettiin. Tänä talvena ostan suoraan vain ne.
Yleensä olen ostanut lisäksi jotkut nahkaiset talvikengät, mutta kyllä ne on aika turhat olleet. Minä vain jotenkin tykkään ostella kaikkea ja siksi ennakoin kaikkia ihmetarpeita mitä voi muka ilmaantua matkan varrella.
Mutta talvella hommattiin sitten kuomat, joilla kuljettiin koko talvi. Hyväksi havaittiin. Nyt olen koittan löytää nuorimmalle, 8kk kuomia talveksi mut en ole löytäny tarpeeks pientä kokoa. Isoveikka oli viimetalvena 1v4kk, ja hänen vanhat kuomat on ihan mielettömän isot tälle vaaville.
ja on lämpimät.
meillä siis 2v:lla käytössä. ostan tulevaksi talveksi myöskin kuomat, jos nuo entiset ei mahdu enää jalkaan, en ukso että mahtuu...
eli meil oiskin 26 mustat kuomat myynnissä! (jalan koko oli kyllä 25 silloin mutta tuo on aika pienen oloinen 26...)
t.3
Jos taas rahaa löytyy niin osta goret ja nahkakengät.
Kyllä ne varmasti pienenkin jalassa pysyy, mutta ei ne mitenkään tue jalkaa kuten pitäisi.
Jos haluaa lapsen jalalle hyvät kengät, niin kannattaa hankkia niitä ensiaskelkenkiä talveksikin. Niitä on nahkaisena ja gorena ja jalat pysyy lämpiminä oikealla koolla ja oikeilla sukilla.
Liiallinen tuki laiskistuttaa jalkaa ja tekee näin hallaa...
Vierailija:
Kuomat ei ole tukevat!
Kyllä ne varmasti pienenkin jalassa pysyy, mutta ei ne mitenkään tue jalkaa kuten pitäisi.
Jos haluaa lapsen jalalle hyvät kengät, niin kannattaa hankkia niitä ensiaskelkenkiä talveksikin. Niitä on nahkaisena ja gorena ja jalat pysyy lämpiminä oikealla koolla ja oikeilla sukilla.
Yksillä talvikengillä pärjää ihan hyvin, syksyksi on esim. (vuorelliset) kumpparit aika kätevät. Nää siirtymäajat on aika vaikeita, kun yhtenä hetkenä kengät on liian kylmät ja toisena liian kuumat... Tietysti jos on halua ja rahaa, niin joka keliin voi ostaa omat kenkänsä, mutta harvalla meistä on. :)