Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyykö bodarit raskaisiin ruumiillisiin töihin?

Vierailija
13.05.2021 |

Siskon uusi miesystävä oli perheen metsätilalla istutustalkoissa. On sellainen aika skrodeen kuntoon itsensä bodannut heppu. Lihasta on ja siitä päätellen voimaa pitäisi olla. Oli toki pikkasen kuuma päivä mutta jotenkin ei oikein lähtenyt hommat bodarilta. Vähän kahden jälkeen jo siinä alkoi esittämään, josko hän lähtisi jo vähän saunan lämmitykseen. No veljien kanssa sitten laitettiin kahdeksaan saakka taimia maahan, että saatiin kurottua aikataulut ja täksi päiväksi suunnitellut taimet maahan. Ja tämän päivän piti olla pelkkää alkuveryttelyä. Huomenna ja viikonlopuksi on tarkoitus olla paljon pahemmassa maastossa. Mitenkähän tuo siskonmies nyt oikein pärjää. Ihmettelen kyllä mikä on punttien kolistelun tarkoitus, jos ei siitä kropasta ole hyötyä oikeissa töissä.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne jaksa edes kävellä kymmentä kilometriä itkemättä. Ei tarvitse olla edes käsilaukkua tompilla kannettavana.

Kuka raukka kävelee 10km. Mikä hätänä..hyppää kyytiin

mies53v

Vierailija
22/89 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla nähtyä: Ei kuntosalilihaksilla mitään tee.

Voi näyttää jonkun ponnistustempun, mutta raskaasta työstä ei tule mitään jos hapenottokykyä ja kestävyyttä ei ole treenattu. Sitkeys puuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voima ja kestävyys eivät ole toisiaan poissulkevia, mutta pelkkä voimaharjoittelu ei tuo kestävyyttä. 

Vierailija
24/89 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla bodareista on julman kokoiset haukut ja jalat pelkkää narua, kun ovat nostelleet vain sitä penkkiä ja sitten vetäneet vähän kasvuhormonia, että haukku näyttää entistäkin upeammalta.

Moderni kuntosalitreenaja treenaa tasapuolisesti kaikkea. Ne lihakset eivät pärjää vertailussa Arnoldille, mutta ovat sitäkin aikaa kestävämmät ja sydän ja pippelikin tykkäävät enemmän.

Salitreenin ohella tarvitsee sitten muuta harjoittelua rinnalle, joka auttaa jatkamaan pitkäaikaista rasitusta.

Vierailija
25/89 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voima ja kestävyys eivät ole toisiaan poissulkevia, mutta pelkkä voimaharjoittelu ei tuo kestävyyttä. 

Totta. eikä pelkkä pitkäkestoinen aerobinen liikunta voimaa. Molempi/parempi

mies53v

Vierailija
26/89 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla nähtyä: Ei kuntosalilihaksilla mitään tee.

Voi näyttää jonkun ponnistustempun, mutta raskaasta työstä ei tule mitään jos hapenottokykyä ja kestävyyttä ei ole treenattu. Sitkeys puuttuu.

Yleistätkö nyt kaikki kuntosalitreenit? Treenata voi monella tapaa, riippuen mikä on tavoite. Toisilla se on isot lihakset, toisilla voimakkuus, toisilla hyvä kunto, toisilla rasvanpoltto, toiset treenaa toista lajia tukevia liikkeitä, jne.

Vierailija
27/89 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen tarinaa yhdestä voimaurheilijasta ja tehdasduunista. Tuolla oli valmentajan käskylappu ettei tuo saa nostella liian raskaita painoja liikaa duunissa tai muuten menee harjoitusohjelma sekaisin.

Bodaushan on lähinnä isojen lihasten kehittämistä ja tuollainen tuntikausien pikkurasitus on ihan toisenlaista liikuntaa eli ei ollenkaan samanlaista harjoittelua. Bodari voi pärjätä tuollaisessakin mutta ei sen bodauksensa vuoksi. 

Vierailija
28/89 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa yleistämistä taas. Mieheni on aktiivinen saliharrastaja. Viikonloppuisin tekee pihahommia aamusta iltaan. Toisinaan tehdään yhdessä minivaelluksia. Pisin lenkki oli 26 km alle 5 tuntiin. Näiden lisäksi näyttää hemmetin hyvältä, ei ole kuiva narukäsi- maratoonari tai veltto ja lihakseton.

Ja ai nii, ei edes omista kokovartalopeiliä.

Aktiivinen saliharrastaja ja bodari, eri asioita. 

Vierailija
29/89 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon bodari ja teen portsarin hommia tietty.

Mä vedän punttitreeniä ja siinä sivussa "vitamiini" nappeja nakkelen kitaan.

Sen mä vaan sanon, jotta kun mä oon ovella vahtivuoros

nii mulle ei auota päätä, voi kattokaas tulla kipeää päänuppiin.

Vierailija
30/89 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon bodari ja teen portsarin hommia tietty.

Mä vedän punttitreeniä ja siinä sivussa "vitamiini" nappeja nakkelen kitaan.

Sen mä vaan sanon, jotta kun mä oon ovella vahtivuoros

nii mulle ei auota päätä, voi kattokaas tulla kipeää päänuppiin.

Vierailija
31/89 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi jonkun toisen metsää istuttaa ilmaiseksi monta päivää. On sitten bodari tai ei.

Vierailija
32/89 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa yleistämistä taas. Mieheni on aktiivinen saliharrastaja. Viikonloppuisin tekee pihahommia aamusta iltaan. Toisinaan tehdään yhdessä minivaelluksia. Pisin lenkki oli 26 km alle 5 tuntiin. Näiden lisäksi näyttää hemmetin hyvältä, ei ole kuiva narukäsi- maratoonari tai veltto ja lihakseton.

Saliharrastus on hyvinkin hyvä juttu, jos kehittää voimaa ja kestovoimaa. Jos hakee maksimilihaksia, niin voi olla että kestävyystreeni jää toissijaiseksi. 

Ja voimalla ja lihasten koolla ei ole kauheasti tekemistä toistensa kanssa. Isot lihakset on vaan isot, eivät välttämättä kestävät tai vahvat pienempiin verrattuna. 

Vierailija
33/89 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saliharrastus on hyvinkin hyvä juttu, jos kehittää voimaa ja kestovoimaa. Jos hakee maksimilihaksia, niin voi olla että kestävyystreeni jää toissijaiseksi. 

Ja voimalla ja lihasten koolla ei ole kauheasti tekemistä toistensa kanssa. Isot lihakset on vaan isot, eivät välttämättä kestävät tai vahvat pienempiin verrattuna. 

Kyllä isot bodarit on vahvoja miehiä. Toki massa tuo myös lisää painoa.

mies53v

Vierailija
34/89 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä voiko yleistää? Mutta ei pelkillä lihasten treenamisella hankita kuin lyhytkestoista voimaa, kestävyys puuttuu. Pitää huolehtia myös hapenottokyvystä ja pidempikestoisesta kestävyyskunnosta. Se että nostaa yhden kerran 50kg on eri asia että nostaa sen 50 kg kymmenkertaa.

Vierailija
35/89 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bodari on parhaimmillaan funktionaalisessa voimassa, esimerkiksi muuttamisessa tavaroiden kantajana. Tuntitolkulla pienen liikkeen teko kuluttaa häneltä enemmän happea kuin muuttohomma.

Ehkä korkeintaan pianon tai muun painavan kantajana hyviä. Käytännössä muuttomiehiltäkin vaaditaan sitkeyttä, päivät voi olla 12 tuntisia

Muuttomiehen pitää kyetä kantamaan sellaisia sadan kilon "paketteja", joten kyllä siinä voimaa pitää olla.

Vierailija
36/89 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne isot lihakset ovat vahvat. Bodarit ovat hyvin vahvoja tyyppejä.

Vierailija
37/89 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bodari on parhaimmillaan funktionaalisessa voimassa, esimerkiksi muuttamisessa tavaroiden kantajana. Tuntitolkulla pienen liikkeen teko kuluttaa häneltä enemmän happea kuin muuttohomma.

Ehkä korkeintaan pianon tai muun painavan kantajana hyviä. Käytännössä muuttomiehiltäkin vaaditaan sitkeyttä, päivät voi olla 12 tuntisia

Muuttomiehen pitää kyetä kantamaan sellaisia sadan kilon "paketteja", joten kyllä siinä voimaa pitää olla.

Sadan kilon paketit on kuule neuvola paketteja! Mä kun oon ovella,

nii mä pyyhin 120 kilosilla äijillä lattiaa!

Vierailija
38/89 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuosta? Korkki voi mennä niin jumiin että sitä ei saa auki edes työkaluilla.

Suurin ongelma tuossakin oli pito. Kosteat kädet ei vaan pidä.

Vierailija
39/89 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, nähny myös näitä bodareita....ei minkäänlaista kuntoa, ei yhtään jaksa juosta/kävellä....miksei mielummin harrasta oikeaa liikuntaa, josta jotain terveydellistä hyötyäkin, vaan tuijottelee jotain rintalihaksiaan peilistä...

Petteri Jussila ei jaksanut uida 15 metriä rantaan.

Vierailija
40/89 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi saanko näin kaupunkilaisena eli tsadilaisena esittää tyhmän kyssärin?

Eli mikä taimien istuttamisessa on kovaa työtä?

Olen näin koiraspuolisen konttoristin piilolihaksillakin suoriutunut tehtävästä. Katotaan pehmeä paikka sopivassa kohdassa, tökätään sen singon näköisen vekottimen kärki maahan ja painetaan liipasinta? Tai vaihtoehtoisesti, lapionkärjellä käännetään maata ja pudotetaan taimi?

Kivaa duunia, vastaa raskaudeltaan abt maton imuroimista. Jaksaa tehdä 8t päivässä ellei kanssaistuttajat koko ajan jauha jotain shittiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme