Asunnossa +35 lämmintä
Näin se kesä taaa alkaa. Yöllä ikkunat auki ja päivän kiinni, silti lämpötila huitelee tämmöisenä päivänä 35, ja jos helteet jatkuu 40. Yöksikään ei juuri saa laskemaan. Asunto on viileimmillään aamulla 5-11, mutta se ei auta kun töissä on oltava 06.00. Tällöinkään lämpö ei laske alle 25.Jos helteet jatkuvat pidempään niin olem ihan zombi, kun en saa nukuttua kuin tunnin pari yössä.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkis vaan minkälainen valas ap on…
Hänellä on kuitenkin aivot toisin kuin sinulla simpanssi
Näissäkin kannattaa olla varovainen. Suomessa on käyty oikeutta siitä, kun on toista solvattu nettikeskustelussa esim. apinaksi tai blondiksi.
Vierailija kirjoitti:
Nauttikaa nyt niissä kerrostalokopeissanne kaupunkitunnelmasta.
Menkää vaikka teatteriin, kahviloihin jne. nukkumaan. 😂🖕
Miksi sinä et nauti omasta elämästäsi niin ettei tarvitsisi tulla tekemään tällaista avautumista ?
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannut, että teinit käyttelevät tuota keskisormi kuvaketta. Eli minkä ikäinen oot?
Tosi mulkun kuvan annat itsestäsi tuosta keskisormen kuvakkeen käytöstä.
Sisällä 22 astetta, ei läpivetomahdollisuutta eikä ilmastointia. Kun ulkona on lämpimämpää kuin sisällä, räppänät kiinni. Kun ulkona viilenee, kaikki auki, ja pidetään auki yön yli.
Nämä muutaman päivän helteet eivät ole vielä mitään. Sitten kun helle kestää yli viikon, ja yölläkin on lämmintä, alkaa olla kämpässä tukalaa, vaikka tekisi mitä. Kauhulla muistelen vuoden 2018 viikkokausien helteitä. Silloin ei todellakaan naurattanut.
Sisällä lämmintä vähän vaihdellen 22-24 astetta. Eteisessä ja makkarissa tuo 21-22, olohuoneessa aivan ikkunan rajassa 24. Lapsen huoneessa oli ilmeisesti jopa alle 20, kun 20 asteeseen säädetty sähköpatteri oli PÄÄLLÄ ja lämmitti. Laitoin pois ja avasin ikkunan, muualla on luukut kiinni.
Ilmalämpöpumppu löytyy, mutta ei ole (vielä) säädettynä viilennykselle, kun riittävän viileää ilmankin. Laitetaan sitten viilennystä, kun alkaa hikoiluttaa liikaa, niin ei toivon mukaan ole sähkölaskut enää kesällä sellaiset, että pyörtyä meinaa laskun tullessa...
Edellisessä asunnossa (kerrostalo) oli koneellinen ilmanvaihto, mutta toimi huonosti. Sisällä oli 26 astetta melkein koko kesän, koska työnsi suoraan ulkoilmaa siltä aurinkoiselta puolelta sisään, vaikka oltiin varjoisella puolella taloa. Onneksi ikkunoita oli vaikka muille jakaa ja oltiin neljännessä kerroksessa, joten sai tehokkaan läpivedon, jolla pärjäsi hyvin. Talvella pukkasi niin jäistä ulkoilmaa suoraan niskaan, että piti laittaa ns. tyhjäkäynnille (kokonaan pois ei saanut), ettei jäätynyt pahimmilla pakkasilla.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Veetillä ollut aurinkoisena vapaapäivänä kavereita vai mikä harmittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissäkin kannattaa olla varovainen. Suomessa on käyty oikeutta siitä, kun on toista solvattu nettikeskustelussa esim. apinaksi tai blondiksi.
Poliittisia vainoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
22c ja ilmastointilaite hurisee
JA LUONTO KIITTÄÄ, VIDDU KUINKA EDESVASTUUTON OLET.
Kjeh räh, mä ajoin autolla tänään 300 km vain sen takia, että pysyin viileänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliittisia vainoja.
No ei . Et sä voi sanoa mitä tahansa vetoamalla sanavapauteen. Siksi näistä on oikeutta käyty .
Kuuntele vihapodcast.
Minä en autoillut kun ilmalämpöpumppu puskee 21 asteista ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
AiVITTUmä NAURAN teidän talvihullujen valivalivalivalituksille 😂😅😁😆
Ei ole ainoastaan talvihullujen ongelma.
T: Kesästä pitävä
Edellinen asunto kuumeni myös jo ensimmäisistä hellepäivistä sinne +35 asteeseen ja viileni vasta syksyllä, pieni kaksio ja kaikki ikkunat länteen, heikon läpivedon sai vain jos avasi käytävän oven ja vielä käytävästä tuuletusparvekkeen. Kauhulla odotti kevättä ja kesää, 2018 oli suoraan helkkarista.
Nyt ensimmäinen kesä uudessa (vanhassa) kerrostaloasunnossa, kolmas ylin kerros läpitalon asunto että edes toinen puoli on osan aikaa varjossa, toistaiseksi lämmöt on vielä kohtuulliset +24. Oli positiivinen yllätys tulla ulkoa sisään kun ei ollutkaan kunnon sauna odottamassa. Suosittelen kaikkia muuttamaan pois kuumista luukuista jos vain suinkin pystyy, itse kärvistelin 5 vuotta tuossa kuumassa kopissa. Onnea uusille asukkaille...
Olettekos kokeillut pimennysverhoja ? Tokko nuo bunkkerit näin nopeasti kuumuu jos ei suoraan ikkunasta paista
Ilmastointikojetta jota ei "asenneta" ei voi kieltää. Siis yksiputkiset, kaksiputkiset ja kaksiosaiset.
Tai kieltoa ei tarvitse noudattaa. Laki menee kaikkien laittomien kieltojen yli.
Ihmetyttää silti miksi asunto on noin kuuma. Itse asun juuri tuollaisessa pahamaineisessa neukkukuutiossa vuodelta -71.
ja meillä on vielä parhaillaan parvekeremontti, talo pussissa. Parvekkeen ovi on pultattu kiinni, mulla ei edes ole ikkunoita toiseen suuntaan . Ja silti on yli 10 astetta vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja valaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä en autoillut kun ilmalämpöpumppu puskee 21 asteista ilmaa.
Mutta miksi teidän asunnon lämpö nousee yli .
Rakentajille vinkiksi, että kannattaa tutkia tätä asiaa rakennusvaihessa.
Meillä on matalaenergiatalo ja hyvin pysyy kesällä viileänä, talvella lämpimänä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää vaikka teatteriin, kahviloihin jne. nukkumaan. 😂🖕Eikö Veetillä ollut aurinkoisena vapaapäivänä kavereita vai mikä harmittaa?
👆🏻 edelleen pitää paikkansa, että rakki älähtää kun kalikka kalahtaa. 😂
Mä oon mökillä viilentymässä. Järven rannalla, kun on viileämpi ilma. En osaisi kuvitellakaan, kuinka lämmin omassa kerrostalo-asunnossani onkaan. Voi olla aika lämmin siellä. Arvelisin 25°.