Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ilkeät ihmiset leimataan aina kateellisiksi?

Vierailija
13.05.2021 |

.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihmetellyt sitä, että jos joku preemium-autoilija törttöilee tai käyttäytyy muuten liikenteessä kuin pälli, niin siitä huomauttaminen on kateutta.

Vierailija
2/28 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leimataanko muka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt kysellä syytä ilkeydelle, mutta sitä ei kerrota, tai käyttäydytään kuin sitää omaa ilkeilyä ei olisi edes olemassa.

Erikoista itsensä petosta.

Vierailija
4/28 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi eri mieltä oleva leimataan sekä ilkeäksi että kateelliseksi, ainakin palstalla? Autoilijoista en tiedä. 

Jos suututtaa Audikuskin röyhkeä etuilu yms (kuten melkein päivittäin) en ole kateellinen, vaan ihan vain suuttunut tuollaisesta röyhkeydestä. 

Vierailija
5/28 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt kysellä syytä ilkeydelle, mutta sitä ei kerrota, tai käyttäydytään kuin sitää omaa ilkeilyä ei olisi edes olemassa.

Ei se silti kateutta tarkoita.

Vierailija
6/28 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistiset ihmiset luulevat muiden olevan kateellisia.

Vierailija
7/28 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistiset ihmiset ovat kateellisia.

Vierailija
8/28 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistiset ihmiset ovat kateellisia.

Niin ovat, ja lisäksi he luulevat muiden olevan heille kateellisia.

Vierailija
9/28 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on niin inhimillinen tunne, että siinä ei ole mitään ihmeellistä, jos ilkeä ihminen on kateellinen. Aivan takuulla jokainen meistä tuntee kateutta, mutta sen ilmenemismuodot eroavat toisistaan. Yksi masentuu, toinen katkeroituu, kolmas pyrkii samaan tai parempaan kuin kateuden kohde, neljäs hyväksyy tappionsa mutta yrittää olla kuin mitään ei olisikaan. Tuossa muutama esimerkki.

Vierailija
10/28 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen tuntee kateuden. Joka muuta väittää, valehtelee kuin Pinokkio.

Vierailija
11/28 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin ihan rehellisesti sanoa, että kateellisuus ei mahdu top10-tunteisiini. En muista milloin olisin ollut kateellinen.

Ilkeys johtuu yleensä ilkeästä luonteesta, vihasta, katkeruudesta yms. mutta EI kateudesta.

Vierailija
12/28 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti en ole kenellekään kateellinen.

Eikä sinulla ole valtaa mennä sellaista muiden puolesta väittämään.

Onni on se että ei vertaile ja jos ei vertaile, ei ole kateellinen.

Vierailija
13/28 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Itsepetos on kaiken pahan alku, tai laveammin sanoen kaikki paha alkaa aina valheesta itselle tai muille.

Itseäni ärsyttävät ihmiset, jotka laittavat tekopyhiä postauksia facebookin, vaikka ovat itse todella ilkeitä. Mutta kun se hyvyys onkin vain ulkoista pintaa. Teot, joita kukaan muu ei näe, ovatkin sitten muuta. Ja yleensä kun on itse tehty oikeasti tosi väärin, siihenkin tilanteeseen löytyy aina joku itsepetosta ja omaa oikeassa olemista tukeva latteus kuten "virheitään ei voi korjata (joten ei kannata yrittääkään?), siis paras on keskittyä vain huomiseen (eli siihen omaan napaan edelleen).

Ihmiset, jotka ovat tosi kieroja tai huijaavat aina vähän saadakseen etua, esiintyvät peiteroolissaan aina jonain hyväntekijöinä. Itse olen ihan tavallinen, joskus itsekäskin ihminen ajatuksissani enkä todellakaan mikään hyväntekeväisyyden suurin tukipilari, mutta pystyn sen myöntämään, mutta... Kuinka usein, kun olet rehellinen ja aito, ja sanot vaikka, että totuuden nimissä, totta kai ajattelen pahaa muista ihmisistä, tokaisee siihen työkaverisi, joka edellispäivänä juuri haukkui toista työkaveriasi narsistiksi tai toista rumaksi ja luisevaksi: "ai, en minä ainakaan ajattele koskaan pahaa. Oletpas sinä ilkeä!" Jezus, että näissä pettämättömällä itsepetoksella ja valheen kuorrutuksella valetuissa korkkiruuveissa on kestämistä. Ja kun on kiinni jäänyt yhdestä valheesta, ei sitä kannata toisella peittää, tulee vaan isompi soppa aikanaan nautittavaksi.

Vierailija
14/28 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Itsepetos on kaiken pahan alku, tai laveammin sanoen kaikki paha alkaa aina valheesta itselle tai muille.

Itseäni ärsyttävät ihmiset, jotka laittavat tekopyhiä postauksia facebookin, vaikka ovat itse todella ilkeitä. Mutta kun se hyvyys onkin vain ulkoista pintaa. Teot, joita kukaan muu ei näe, ovatkin sitten muuta. Ja yleensä kun on itse tehty oikeasti tosi väärin, siihenkin tilanteeseen löytyy aina joku itsepetosta ja omaa oikeassa olemista tukeva latteus kuten "virheitään ei voi korjata (joten ei kannata yrittääkään?), siis paras on keskittyä vain huomiseen (eli siihen omaan napaan edelleen).

Ihmiset, jotka ovat tosi kieroja tai huijaavat aina vähän saadakseen etua, esiintyvät peiteroolissaan aina jonain hyväntekijöinä. Itse olen ihan tavallinen, joskus itsekäskin ihminen ajatuksissani enkä todellakaan mikään hyväntekeväisyyden suurin tukipilari, mutta pystyn sen myöntämään, mutta... Kuinka usein, kun olet rehellinen ja aito, ja sanot vaikka, että totuuden nimissä, totta kai ajattelen pahaa muista ihmisistä, tokaisee siihen työkaverisi, joka edellispäivänä juuri haukkui toista työkaveriasi narsistiksi tai toista rumaksi ja luisevaksi: "ai, en minä ainakaan ajattele koskaan pahaa. Oletpas sinä ilkeä!" Jezus, että näissä pettämättömällä itsepetoksella ja valheen kuorrutuksella valetuissa korkkiruuveissa on kestämistä. Ja kun on kiinni jäänyt yhdestä valheesta, ei sitä kannata toisella peittää, tulee vaan isompi soppa aikanaan nautittavaksi.

Sinua ärsyttää jos henkilö ei olekaan juuri sellainen kuin SINÄ haluaisit hänen olevan. Mene sekopää terapiaan. Maailma ei ole mustavalkoinen.

Juuri tuollaiset ihmiset oikeuttavat aiheuttamansa pahan tai kiusan. Muissa on aina se syy.

Vierailija
15/28 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeät ihmiset on vastenmielisiä.

Vierailija
16/28 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan kirjoitin, että pystyn myöntämään olevani ihan tavallinen, epätäydellinen ihminen, mutta sinä näköjään pidät itsepetoksesta enemmän. Mene terapiaan! -lausahdushan ei ole ilkeyttä ja kiusaa, Kun SINÄ Sen Sanot.

Vierailija
17/28 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua ärsyttää jos henkilö ei olekaan juuri sellainen kuin SINÄ haluaisit hänen olevan. Mene sekopää terapiaan. Maailma ei ole mustavalkoinen.

Juuri tuollaiset ihmiset oikeuttavat aiheuttamansa pahan tai kiusan. Muissa on aina se syy.

Jos luet tekstin, siinähän esitetään juuri ajatus, että maailma nimenomaan ei ole mustavalkoinen, vaan ihminen on aina epätäydellinen. Sen sijaan ihminen, joka esiintyy täydellisenä, voi täälläkin kirjoittaa, miten haluaa. Muissa on aina syy, mutta itse voi kyllä haukkua muita sekopäiksi, ja olla edelleen kiusaamista vastustava täydellisyys. Tuo on juuri itsepetosta.

Vierailija
18/28 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki suomalaiset on kateellisia.

Vierailija
19/28 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei myönnä olevansa kateellinen.

Vierailija
20/28 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen kateuden sanotaan olevan vieläpä aivan erityistä tässä maailmassa. Tiedä sitten, onko tämä väite totta, koska kyllähän kateus on yleisinhimillistä. Myös yksi kuolemansynneistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan