Jos et nauti helteestä, sinulla on huono kestävyyskunto
Ei riitä mikään "mutta minähän käyn kerran viikossa salilla" huonoon kestävyyskuntoon. Pitää kävellä, pyöräillä, uida ja juosta. Muuten et voi nauttia helteestä jos huono kestävyyskunto ja siksi sinulla on helteessä huono olo.
Kommentit (31)
Mitä 💩AP torisee?
Ei ole mitään tekemistä peruskunnon kanssa kestäääkö hellettä vai ei!!
Olen hoikka ihminen treenaan minkä kerkiän, kilpirauhas sairaus on ja voin sanoa ettei se tykkää yhtään helteestä:
viime elokuu oli yhtä tuskaa🥵🥵🥵
Kuinka paljon kestävyyskunto laskee kerrostaloyksiön sisälämpötilaa? Pääseekö alle 30C?
Minulla laskee verenpaine lämpimässä niin alas, että tulee tosi huono olo ja heikotus. Sama vaiva on ollut lapsesta saakka.
Täytyy olla aika tynnyrissä kasvanut ihminen, jos ei ymmärrä, että eri ihmisillä on erilaiset ominaisuudet ja jokainen reagoi esim. lämpötilaan omalla tavallaan.
Toivottavasti et aloittaja ole niitä ihmisiä, jotka jäävät jankkaamaan ja tivaamaan syytä, jos joku ei tykkää saunoa tai juoda alkoholia? Koska kyllähän normaali ihminen saunoo ja vetää perseet, ja mielellään yhtä aikaa!!!1!!
Migreenini vuoksi en pidä liiallisesta helteestä.
AP voi mun puolestani vaikka hypätä kaivoon.
Juu. Isäni, joka oli aikoinaan Suomen top-10 keskipitkien matkojen juoksija on melko vaaleaihoinen ja punapigmenttiä omaava. Hän ei ole koskaan tykännyt helteestä. Edes nuorena. Omien sanojensa mukaan kärsii siitä. Hänen veljensä, joka puolestaan kunnostautui aikoinaan lähinnä ryyppäämään taas nautti auringosta. Hän tosin oli, kuten pappanikin todella tumma. Noh tästä voidaankin sitten päätellä joka tapauksessa, että urheilija faijani omasi vain paskan kestävyyskunnon 😆 Tosin setä olisi voinut olla kyllä kovempi tekijä urheilussa, jos ei olisi ryypännyt...
Vierailija kirjoitti:
Oon pari kertaa mennyt paahteesta huolimatta lenkille +25 asteessa. Ihan urpoa touhua.
Nesteitä lähti vesipullosta huolimatta 1,5 tunnissa kaksi kiloa (oon hoikka muutenkin) se hien määrä on ihan järkyttävää. Ei ole tervettä enää.
Kaikki -17 ja +17 asteen välillä on hyvä lenkkeilykeli, mieluiten puolivarjoa. Iho täytyy kuitenkin suojata ja vähistä vaatteista on vaikea enää vähentää.
Normaalisti liikun ainakin tunnin päivässä mutta helteellä annan suosiolla olla.
Mies käy lähes päivittäin n tunnin juoksulenkeillä. Helteessä juoksun jälkeen oksentaakin usein. Liian kuumalla ei saisi harrastaa hikiliikuntaa ja kuumimpaan aikaan ei kannata edes mennä ulos, tai suojautua vaatteilla! Etelässä tajutaan tämä, me pohjolassa ei vielä tajuta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut että huonompi kuntoiset nauttii kun saa helteeseen vedoten istua terassilla ja olla tekemättä mitään.
Ne jotka liikkuu aktiivisesti ulkona kärsii kun on liian kuuma liikuntaan.Helteestä tykkäävillä usein myös ilmastoinnit ja ilmalämpöpumput.. Miksiköhän, jos kerran niin helteestä tykkäävät?
Niinpä. Eikö siinä tule ihan rahallista säästöäkin jos hyvän juoksukuntonsa ansiosta tykkää kuumasta ja ilmastoinnille ei ole tarvetta?
Kunto on huono, mutta kovassa helteesä voin paremmin ja jaksan enemmän. Mikähän vaiva tämä sit on?
Tänä vuonna olen juossut kuusi täysmaratonia.
Silti en nauti helteistä, minusta mukavin keli on reilu 5 astetta pakkasta, auringonpaiste ja 10cm lunta.
Olen kai sairas.
Totuushan on se että hellelämpötilat eivät ole ihmisille optimaalinen tai terveellinen lämpötila olla. Aurinkoa pitäisi varoa enemmän.
Oon pari kertaa mennyt paahteesta huolimatta lenkille +25 asteessa. Ihan urpoa touhua.
Nesteitä lähti vesipullosta huolimatta 1,5 tunnissa kaksi kiloa (oon hoikka muutenkin) se hien määrä on ihan järkyttävää. Ei ole tervettä enää.
Kaikki -17 ja +17 asteen välillä on hyvä lenkkeilykeli, mieluiten puolivarjoa. Iho täytyy kuitenkin suojata ja vähistä vaatteista on vaikea enää vähentää.
Normaalisti liikun ainakin tunnin päivässä mutta helteellä annan suosiolla olla.