Mitä maailmassa tapahtuu Astran rokotteille? Eihän niitä huoli kukaan enää.
Heitetäänkö ne siis lopulta ihan vaan hävitettäväksi.
Sam koskee johnson et johnsonia ja sputnikia, kun kaikissa on se adenoviruskuljetin.
Eihän suomessakaan kenellekään sitä enää anneta.
Mitä sille oikein tapahtuu?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi ja Iso-Britania piikittää edelleen Astraa.
Samoin Suomessa kaikki yli 65 vuotiaat rokotetaan Astralla, tosin suurin osa heistä on jo rokotettu, mutta se toinenkin annos on Astraa. ( tämähän muuttui näin maaliskuussa).
Köyhät maat ottavat vastaan kaikki rokotteet jotka saavat.
Astra Zenecassa ei ole muuta vikaa, kuin tuo aivovaltimon tukko ja vuoto joka saattaa joillekin tulla.
Se on kuitenkin harvinaista, hyvin harvinaista. Mutta varoiksi Astraa ei enää pistettä Suomessa muille kuin yli 65-v. joilla tuota haittavaikutusta ei ole ollut.
Ja jos olette uutisia seuranneet, niin Astraa on edelleen tulossa EU:hun.
Ei kaikki yli 65-vuotiaat sa astraa.
Mun vanhemmat sai juuri toisen moderna-annoksen.
Riippuu aivan siitä, mitä rokotetta sattuu kunnilla olemaan milloinkin.
Ne yli 65 vuotiaat, jotka saivat ensimäisen rokotteen Astraa, saavat myös toisen rokotteen sitä.
Vuoden alusta annettiin kaikille vanhuksille vain Pfizerin ja Modernan rokotetta.
Ei Astraa ollenkaan.
Ja nytkin kaikki alle 65 v, jotka saivat ekan Astraa, saavatkin srvn piikin joko Pfizeriä tai Modernaa.
Koska Suomessa ei enää rokoteta ketään alle 65 vuotiasta Astralla.
Tämä rokottamine on ollut sellainen sekametelisoppa, että sen perässä on vähän hankala pysyä.
Belgiassa Astraa annetaan 41-vuotiaille ja sitä vanhemmille. Rokotetta ei saa valita, ja lähes kaikissa rokotuspisteissä ainakin Brysselissä se on ainoa tarjolla oleva vaihtoehto tuolle ikäryhmälle. Tämä poikkeaa huomattavasti muiden maiden toiminnasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin Astran rokotteen, sillä en ollut sille allerginen. En halua ottaa uuden rokotteen kanssa riskiä.
Voiko tolla perusteella saada? Pitäisi.
Maailmassa on 7 miljardia rokotettavaa. Kaikille rokotteille, myös Astran, riittää ihan taatusti kysyntää ja käyttöä.
Astra on sekä tehokas että turvallinen ja sen haittavaikutukset ovat hämmästyttävän pienet verrattuna kaikkiin markkinoilla oleviin lääkkeisiin - joita ihmiset kuitenkin käyttävät ilman huolen häivää.
Vieläköhän Yhdysvalloilla on varastoissaan satoja tuhansia annoksia AZ:taa odottamassa vanhentumista. Nyt nähdään mikä on tulos, kun Intian kaltaisille maille ei rokotteita ole riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain kuukausi sitten Astran rokotteen (olen 65-vuotias). Nyt minulla on 50-prosenttinen suoja vakavaa koronatautia vastaan.
Kesällä saan tehosterokotteen (myös Astraa) ja sen myötä liki 95 prosentin suojan vakavalta koronalta.
Nostan kiitollisena hattua maailman rokotekehittäjille ja suomalaiselle terveydenhuollolle.
,
Lievää korona vastaan sulla on vain huono suoja. Tartutat muita, jos saat lievän koronan.Lievän koronan sairastan mielelläni, jos sellainen iskee. Vakava muoto olisi minulle hengenvaarallinen.
Pidän tarkan huolen siitä, että en tartuta tautejani keneenkään toiseen. Olen yksineläjä enkä poistu kotoani vähänkään sairaana. Tietysti käytän myös maskia siihen asti, kunnes tehosterokotteestani on kulunut kuukausi.
Tehosterokotteen jälkeenkin saatat tartuttaa muita.
Eikö luulisi niiden rahamiesten, jotka ovat sijoittaneet rahansa Astran tuottamiseen, saavan jotenkin ne jonnekin väkisin työnnettyä.
Se on tietysti väärin, että teholtaan huonompaa rokotetta jaetaan yhtään minnekään.
Kyllä ne kaikki käytetään, Suomessakin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö luulisi niiden rahamiesten, jotka ovat sijoittaneet rahansa Astran tuottamiseen, saavan jotenkin ne jonnekin väkisin työnnettyä.
Se on tietysti väärin, että teholtaan huonompaa rokotetta jaetaan yhtään minnekään.
Ei se ole teholtaan huono, itse olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain kuukausi sitten Astran rokotteen (olen 65-vuotias). Nyt minulla on 50-prosenttinen suoja vakavaa koronatautia vastaan.
Kesällä saan tehosterokotteen (myös Astraa) ja sen myötä liki 95 prosentin suojan vakavalta koronalta.
Nostan kiitollisena hattua maailman rokotekehittäjille ja suomalaiselle terveydenhuollolle.
,
Lievää korona vastaan sulla on vain huono suoja. Tartutat muita, jos saat lievän koronan.Lievän koronan sairastan mielelläni, jos sellainen iskee. Vakava muoto olisi minulle hengenvaarallinen.
Pidän tarkan huolen siitä, että en tartuta tautejani keneenkään toiseen. Olen yksineläjä enkä poistu kotoani vähänkään sairaana. Tietysti käytän myös maskia siihen asti, kunnes tehosterokotteestani on kulunut kuukausi.
Tehosterokotteen jälkeenkin saatat tartuttaa muita.
Selvästi epätodennäköisemmin kuin rokottamaton.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin Astran rokotteen, sillä en ollut sille allerginen. En halua ottaa uuden rokotteen kanssa riskiä.
Minä taas ottaisin toisen rokotteen eri ainetta, allergiariskin minimoimiseksi. Eihän allergiareaktio ekalla kerralla tule, vaan vasta kun elimistö on kerran kokenut aineen. Esim äidinmaidon kautta.
Rokkotteita pitäisi saada yksityiselle puolelle. Jokainen voisi sitten ostaa sen minkä haluaa. Itse ostaisin tehosterokotteen mitä lajia tahansa, jos vain saisin sen nyt nopeammin. Vaikka se minimi 21 päivää edellisestä.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa Lääkärilehti kertoi tutkimuksesta, jonka mukaan tehosterokotteen jälkeen Astran suoja vakavaa koronamuotoa vastaan on sataprosenttinen.
Tuore tutkimus päättyi juuri Yhdysvalloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa Lääkärilehti kertoi tutkimuksesta, jonka mukaan tehosterokotteen jälkeen Astran suoja vakavaa koronamuotoa vastaan on sataprosenttinen.
Tuore tutkimus päättyi juuri Yhdysvalloissa.
Mutta eikös teho lievempää muotoa vastaan ole aika huono. Lievästi kin sairastanut voi saada pitkäaikaisen koronan.
Vaikka rokotteen teho lievää muotoa vastaan olisi kuinka huono, rokotettu on joka tapauksessa paremmassa suojassa koronan kaikilta versioilta kuin rokottamaton.
Kun rokotetun suoja on xx prosenttia, rokottamattoman suoja on nolla prosenttia.
Eikö yli 65 vuotiaille, riippumatta 1. Piikin merkistä, voisi thl laittaa suoraan kakkospiikiksi Astran? Se olisi fiksua.
Saivatko mahdollisesti kotihoitajalta? Moderna on rokotteista helpoin kuljetettava, siksi kotona rokotettaviin käytetään juuri sitä.