Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Tupakoitko? Kuinka paljon? Kauanko olet polttanut?

Vierailija
13.05.2021 |

Oletko ajatellut lopettaa?
Jos olet lopettanut, kuinka kauan poltit?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 10v, alkuun 1-7 tupakkaa/viikko, sittemmin 0-10/vuosi. En näe syytä lopettaa.

Vierailija
2/17 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En polta enää, lopetin 2013. Ehdin polttaa muutaman vuoden. Lopetin seinään ilman nikotiinikorvaustuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisen askia päivässä menee. Olen polttanut 50 vuotta. En näe mitään syytä lopettaa enää.

Vierailija
4/17 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin 6 vuotta sitten, siinä vaiheessa kun meni 2 askia päivässä. Olin kotona työttömänä niin poltin ketjussa. Terveys alkoi sitten reistailla

Ehdin polttaa 35 vuotta. Yksi 2 vuoden tauko oli eli raskaus- ja imetysaika

Vierailija
5/17 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut 2,5 vuotta sitten nelikymppsenä ja poltin teini-ikäisestä (ihan liian pitkään).

Tupakasta oli yllättävän helppo päästä irti kun lopulta teki vain sen päätöksen että lopettaa.

Vierailija
6/17 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en.

Vierailija
7/17 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin 14 vuotta noin askin päivässä. Lopetin kuin seinään kerran kun tuli mitta täyteen sitä kurkun limaisuutta ja kröhimistä. Olin 9v ilman, joskus viihteellä poltin. Mutta tuo 9 vuotta sisälsi kaksi raskautta ja pikkulapsiajan, joten viihdekertoja ei hirveän montaa siihen mahtunut.

Sitten tyhmänä sorruin ja poltin vähän reilu vuoden taas noin 15 röökiä päivässä. Luin Stumppaa tähän kirjan ja lopetin kerrasta. Tästä on nyt 15kk aikaa. Savuakaan en ole vetänyt sen jälkeen.

Vierailija
8/17 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää. Teininä aloitin tupakoinnin ja poltin 8 vuotta ( pois lukien raskaus - ja  imetysaika). Nyt olen ollut 19 vuotta tupakoimatta. 

Vierailija
9/17 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poltin 14 vuotta noin askin päivässä. Lopetin kuin seinään kerran kun tuli mitta täyteen sitä kurkun limaisuutta ja kröhimistä. Olin 9v ilman, joskus viihteellä poltin. Mutta tuo 9 vuotta sisälsi kaksi raskautta ja pikkulapsiajan, joten viihdekertoja ei hirveän montaa siihen mahtunut.

Sitten tyhmänä sorruin ja poltin vähän reilu vuoden taas noin 15 röökiä päivässä. Luin Stumppaa tähän kirjan ja lopetin kerrasta. Tästä on nyt 15kk aikaa. Savuakaan en ole vetänyt sen jälkeen.

Mulla on kaksi tuttua joilla on tuo sama kokemus kirjan jälkeen 

Vierailija
10/17 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 50 vuotta olen polttanut ja pari askia päivässä menee. En lopeta.

Vierailija
11/17 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakarana aloitin, 40 vuotta poltin. Raskausaikana olin välissä puoli vuotta polttamatta. Aika monta kertaa yritin lopettaa, mutta aina sorruin uudestaan. Viimeisinä röökivuosina meni noin 15 tupakkaa vuorokaudessa. Sairastuin sitten syöpään ja se oli siinä. Lopetin siihen paikkaan. Nyt olen ollut ilman tupakkaa viisi vuotta.

Vierailija
12/17 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa joka vuosi noin 5000 kuolee sairauteen joka johtuu tupakoinnista.

Keuhkosyöpä.Noin 2500/vuosi sairastuu.Heistä 90% polttaa tupakkaa.

Keuhkoahtauma.Sairastuneita on Suomessa jopa 300000.Suurin syy tähän tautiin on tupakointi.

Vierailija
13/17 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tupakoinut, mutta olen salaa koukussa nikotiinivieroitusvalmisteisiin. Älkää edes kysykö, miten tämä on mahdollista...

Vierailija
14/17 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä polttanut n.30 v n. Askin päivässä.Samoin mies polttaa. Oma halu lopettamiseen puuttuu.

Vierailija
15/17 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaana aloitin, 38-vuotiaana lopetin. Tästä on nyt 8 vuotta aikaa, enkä lopettamisen jälkeen ole vetänyt henkostakaan. Mitään apuvälineitä lopettamiseen en käyttänyt. Tuli vain sellainen olo, että nyt riittää.

Vaikea sanoa paljon poltin päivässä, sillä se vaihteli todella paljon. Viikonloppuisin viihteellä meni helposti parikin askia, mutta arkisin ehkä alle puoli. En koskaan polttanut työpaikalla.

Lopettaminen oli yksi elämäni parhaista päätöksistä. Olisi ollut järkevää lopettaa tosin paljon aikaisemmin. Todella fiksu ei olisi koskaan edes aloittanut.

Vierailija
16/17 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon polttanut n. Askin päivässä yli 30v. Tupakka on nautinto hetki mulle ainakin. Halu lopettamiseen puuttuu.

Vierailija
17/17 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 30 vuotta ja n. 10-12 tupakkaa päivässä. Väilillä olen ollut puolen vuoden tauoilla tupakoinnista.