Kuinka paljon teillä menee kuussa rahaa ruokaan?
Eli kuinka paljon kuluu rahaa ruokaan/ruokakauppaan kuussa?
Kommentit (97)
Kyllä meillä ihan täällä maassa menee ruokaa. Buhahaha!
Koska enempään ei ole rahaa niin n. 100 euroa kk käytän ruokaan.
Nyt on taas ihana aika, kun saa vitamiineja suoraan takapihalta.
Ehkä noin 300€/kk, jos lasketaan siis vain mitä ostetaan kaupasta - ravintoloihin kulutetaan aika paljon rahaa. Ollaan kaksi aikuista, asutaan 700 000 asukkaan kaupungissa etelä-Euroopassa.
Maksimissaan 200 euroa voin kuluttaa ruokaan. Enempään ei ole mahdollista sijoittaa. Olen yksineläjä ja pienituloinen.
Jotain 250e/kk. Asun yksin ja oon opiskelija. Syön aika paljon koska oon iso mies, mut pääosin rahaa menee kaikkeen ns. "Turhaan". Ostan mieluusti proteiinijuomatkin kaupasta vaikka kaapissa olis iso pussi proteiinijauhetta.
Ostan yleensä myös aika laadukkaita ja kalliita ruokia. Pystyisin säästämään, mut oon päättänyt et kun mulla on selkeästi varaa ostaa sellasta ruokaa mitä haluun niin pyrin syömään mahdollisimman laadukkaita ruokia. Esimerkiksi kana on tosi kallista, 450g paketti hunajamarinoitua maksaa 4 euroa. Se riittää vaan päiväksi. Mut se on terveellistä ja hyvää vihannesten kera.
600-800eur/kk nelihenkinen perhe. Sisältää kauppaostokset ja satunnaiset ravintolaruuat.
Vierailija kirjoitti:
600-800eur/kk nelihenkinen perhe. Sisältää kauppaostokset ja satunnaiset ravintolaruuat.
Meillä samoin: nelihenkinen perhe. Kauppaan menee nyt korona-aikana enemmän rahaa, kun lounaskin tulee useimmiten syötyä kotona ja ulkona syödään koko perheenä harvoin.
500e/kk, tehdään kaikki ruoka itse, 2:n hengen talous. Tuohon summaan kyllä sisältyy käyttötavaroita, kuten tiskiainetta ja vessapaperia.
150 eur. Liitin vakkarikulinaristi
Ei me kuussa käydä ostoksilla. Kuukaudessa menee ehkä n.250-300 euroa rahaa ruokaan. Siis pelkkään ruokaan. Summaan EI sisälly kosmetiikka, pehmopaperit, pesuaineet ja mitä näitä nyt on
Vierailija kirjoitti:
500e/kk, tehdään kaikki ruoka itse, 2:n hengen talous. Tuohon summaan kyllä sisältyy käyttötavaroita, kuten tiskiainetta ja vessapaperia.
Sulla on luetun ymmärtäminen heikolla kantilla.
Kysyttiin ruokaan menevää summa ja sinä vastasit kysymyksen vierestä.
Vierailija kirjoitti:
Jotain 250e/kk. Asun yksin ja oon opiskelija. Syön aika paljon koska oon iso mies, mut pääosin rahaa menee kaikkeen ns. "Turhaan". Ostan mieluusti proteiinijuomatkin kaupasta vaikka kaapissa olis iso pussi proteiinijauhetta.
Ostan yleensä myös aika laadukkaita ja kalliita ruokia. Pystyisin säästämään, mut oon päättänyt et kun mulla on selkeästi varaa ostaa sellasta ruokaa mitä haluun niin pyrin syömään mahdollisimman laadukkaita ruokia. Esimerkiksi kana on tosi kallista, 450g paketti hunajamarinoitua maksaa 4 euroa. Se riittää vaan päiväksi. Mut se on terveellistä ja hyvää vihannesten kera.
Laadukasta? Hunajamarinoitu k ana on hirveää kuraa. Lidlissä kokonainen valmiiksi maustettu broisku maksaa 4,99e/kg. Näkemällä itse hieman vaivaa eli paistamalla kokonaisen broilerin uunissa itse säästäisit paljon rahaa.
Viime kuussa meni lähes 220e, joka sisältää myös ravintolalounaat sekä kotiin tilatut annokset kuljetuksineen.
Minulla on menossa kokeilu verrata omaa kulutustani toimeentulotuen perusosan mukaisiin budjetteihin. Yhden hengen taloudessa ravintomenoihin on varattu 246,99e kuussa ja alitin sen. Ilman ravintolaruokia saisin varmaan 100-150 euroa kuussa menemään ruokaan.
400 € muhun ja 10 vuoden ikäisellä tytöllä menee
180-240€/kk kuukaudesta riippuen. Kahden hengen talous, jossa kokataan paljon. Kasviksia tulee ostettua niin paljon kuin vain jaksaa kantaa, ja lähes kaikki liha ostetaan -60% ilta-alesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on luetun ymmärtäminen heikolla kantilla.
Kysyttiin ruokaan menevää summa ja sinä vastasit kysymyksen vierestä.
Mäkin vastaan kysymyksen vierestä - tosi vaikea tietää paljonko menee kun vuorotellen ostetaan eri kaupoista, 2 aikuista siis meidän taloudessa. Mies on reissutyössä, välillä on eväitä mukana, useimmiten syö ulkona. Muutenkin yhdessä käydään vähintään kerran viikossa ulkona syömässä, mä olen kotona ja käyn itsekseni myös usein ravintolalounaalla.
Te jotka tiedätte suht tarkkaan, mistä laskette, säilytätte kuitit vai ostatte kaikki samasta kaupasta joltain yhteistililtä maksaen? Vai excelöitte päivittäin?
40-60e/vko