Saakohan pari kk sitten vanhentuneella passilla äänestää? Muuta henkkaria ei ole kuin ajokortti
Teini armeijassa niin ei uutta passiakaan saa tähän hätään eikä pelkän henkilötodistuksen hakemisella taitaisi olla järkeäkään kun ajokortti käy muuten paketteja hakiessa jne.
Kommentit (13)
Ajokortti käy henkilöllisyyden todistamiseen vaalipaikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei ole ajokorttia? Mulla ei ole muita henkkareita.
Vierailija kirjoitti:
Ai no sitten ei olekaan ongelmaa. Ajattelin että se uusi laki vaikuttaa tässäkin. Eihän ajokortit käy pankissakaan mutta toisaalta postiin käy.
Mihin sinä teiniä tarvitse passia hakiessa?
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinä teiniä tarvitse passia hakiessa?
Teinin asioista tässä oli kyse, ei omistani.
Henkilöllisyyden voi todistaa passilla ja henkilökortilla. Myös ajokortti ja kuvallinen Kela-kortti käyvät.
Yhtä äänestyskertaa varten voi poliisilta hakea ilmaisen henkilökortin. Passikuvat korttiin on maksettava itse.
Tuttu vaalitoimitoimitsija tai muut todistajat voivat todentaa henkilöllisyyden vaalipaikalla, vaikka mitään kirjallisia dokumentteja ei olisi mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei ole ajokorttia? Mulla ei ole muita henkkareita.
Kuvallinen Kela-kortti. Jonkinlainen henkilöllisyystodistus olisi kyllä hyvä olla muistakin syistä kuin äänestämisen takia.
Pankissakin käy, kunhan ei verkkopankkitunnuksia hae.
Jos ei ole henkilötodistusta, voi hakea poliisilta maksuttoman, väliaikaisen henkilötodistuksen äänestämistä varten. Tämä lukee ilmoituksessa äänioikeudesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei käy.
Mulla on aina riittäny. Ja just viä googlasinki varmuuden vuoksi, niin ajokortti mainittiin riittävänä henkilöllisyystodistuksena.
Mietin samaa.