VÄÄRÄ MT-diagnoosi.
Kirjoittelin täällä jokin sitten tilanteesta jossa minulle asetettiin persoonallisuushäiriö diagnoosi. Kyseessä oli uusi lääkäri ja 1 tapaaminen. Tilanne kääntyi niin että lääkäri myönsi mokanneensa ja poisti diagnoosin. Itse olen todella helpottunut sillä olen myös ajatellut että tälläistä on melkein mahdottomuus lähteä poistamaan, varsinkin kun on itsellä pitkä masennustausta.
Mitä tästä opimme. Lääkärikin on vain ihminen ja erehdyksiä sattuu, joskus asiat voi todella mennä hyvin ja kaikki on keskusteltavissa. Luottamus palautui ja kaikki on hyvin.
Kommentit (3)
Hyvä homma! Minuun kanssa tunnutaan uskovan, sillä en ole saanut luonnehäiriödiagnoosia vaikka olen jo 8 vuotta sairastanut mielialahäiriöitä.
Vierailija kirjoitti:
eikö nuo diagnoosit anneta psyk. puolella, tutkimusten jälkeen?
Joo tämä oli psyk.puolella. Erikoistuvat lääkärit vaihtuvat aina 6kk.den välein. Oli ensimmäinen tapaaminen uuden lääkärin kanssa jonka jälkeen tämä diagnoosi ilmestyi. Nyt lääkäri soitti ja pahoitteli kyseessä oli erehdys. Poisti diagnoosin.
Kyselin täällä aiemmin neuvoja miten toimia sillä olin varautunut paljon voimia vievään prosessiin ja ” taisteluun” mutta joskus hommat toimii. Jännä miten silloin tuli tällä palstalla paljon kommentteja että ” tyydy kohtaloosi hullu” ” sano hyvästit adoptiohaaveille..” ” kiellät vain itseltäsi tosiasiat..”
Mutta virheitä virheitä tapahtuu ihan kaikille.
Minä opin myös tästä jotain. Luottamusta ainakin.
eikö nuo diagnoosit anneta psyk. puolella, tutkimusten jälkeen?