Haluan kuulla rehellisen mielipiteesi tästä asiasta.
Vaatisitko isyydentunnustuksen isältä, joka raskausuutisen kuultuaan luikki välittömästi elämästäni ja vaati aborttia? Aborttiin en suostunut, lapsi on syntynyt. Onko lapsen etu tunnustaminen vai ei-tunnustaminen?
Kommentit (5)
Lapsella on ehdottomasti oikeus tietää isänsä ja isänpuoleiset sukulaisensa sekä oikeus periä isänsä. Se, että isä ei ole tekemisissä lapsen kanssa on pienempi paha kuin se, että lapsi ei koskaan saa tietää isäänsä.
Älä edes harkitse isättömän lapsen tekemistä, vaikka mies olisi millainen kusipää tahansa!!!
jos ei tunnustusta ei sinun tarvitse tapella elatusmaksuista.
kaupunki vai valtio maksaa tällöin elatusavun ja se tulee aina ajallaan
Tuo luikkiminen ja vastuun pakoilu on ihan tavallista, mutta jos hänestä ei lopultakaan löydy koskaan sitä, mitä vanhemmuus edellyttää, voisi tosiaan olla parempi, ettei lapsi tapaa häntä ennen kuin vasta aikuisena. Jotkut ihmiset tosiaan ovat esim. persoonallisuushäiriöisiä, skitsofreenikkoja, sinun täytyy nyt joko yksin tai yhdessä viranomaisten kanssa arvioida, onko tapaamisesta haittaa vai hyötyä!
Jos taas heidän sukunsa on todella päällekäyvää sairasta sorttia, ehkä itse samassa tilanteessa väittäisin ettei lapsi edes ole hänen, ja merkitsisin muistiin jonnekin, mistä lapseni saisi tiedon kyllin vanhana, kuinka asia todellisuudessa on, jotta hän ei joudu elämään koko elämäänsä tietämättömänä, jos vaikka sattuisin itse kuolemaan pois kesken kaiken...
Olet yksin tämän ratkaisun kanssa, mutta ota vastaan kaikki tuki kaikilta, jotka pystyvät sitä antamaan!
lapsella on oikeus tietää isänsä henkilöllisyys, vaikka eivät tekemisissä olisikaan. itse olen jo aikuinen mutta koko ikäni olen joutunut pohtimaan alkuperääni