Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäkohtelias käytös hämmästyttää

Vähän väsynyt äiti
12.05.2021 |

Minulla on ollut erittäin rankkaa useampi vuosi ja vähemmän rankkaa melkein 10 vuotta. Lasten sairaudet ovat aiheuttanut suurta surua ja murhetta sekä omakin terveys on vähän reistaillut. Olen tästä syystä vanhentunut ulkoisesti ainakin 10-20 vuotta ja tätä sitten jotkut tutut tms ovat tulleet isoon ääneen hämmästelemää.... Mitä sinulle on tapahtunut? Täysin yllättäen kommentti kaikki me vanhennutaan
.. Kukaan ei ole ollut kiinnostunut kysymään että miten voin tai mitä kuuluu... Onko muut törmänneet tällaiseen käytökseen kun jos ulkonäkö muuttunut selkeästi.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa törkeää. Ikävät kommentit jää kyllä mieleen. Vuosia sitten silloinen työkaveri sanoi, että "oletpa riutuneen näköinen", kun näki minut pari viikkoa synnytyksen jälkeen. Huonekalukaupassa kerran ihan tuntematon äijä sanoi " unohduitko solariumiin", kun paha ihottuman vuoksi naamani punoitti. Muutenkin kärsin tilanteesta, niin olipa mukavaa. Yksi kaukainen sukulainen sanoi tavatessamme, että "onpa ihosi huonossa kunnossa, taitaa olla siitepölyallergia".

Näistä on monta vuotta, mutta näköjään muistan ne ja vieläkin ärsyttää. Siitä olen kiitollinen, että ihoni on jo vuosia ollut hyvä, nyt sen tajuan, kun noita muistelin.

Vierailija
2/13 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ihmiset on tosi tyhmiä ja ilkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi tummat silmänaluset ja kuopalla, siis aina. Yhdessä työpaikassa eräs vanhempi rouva aina huomautteli, että näytät väsähtäneeltä ym.

Toinen työkaveri laittoi käden mun lantiolle ja sanoi sellainen arvosteleva ilme naamallaan, että oletpa iso tästä. Eli mulla on leveä lantio verrattuna vyötäröön. Tuli vähän sellainen fiilis, kuin olisin ollut hakemassa malliksi tms.

Tosi paljon ihmiset huomauttelee kaikesta ulkonäköön liittyvästä ihan painosta kasvonpiirteisiin ja kehon muotoihin.

Vierailija
4/13 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet lapsia hankkinut, itse niistä saat kärsiä.

Vierailija
5/13 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä että sanovat niin voi tehdä jotain asialle. Itsehän sitä ei aina huomaa.

Vierailija
6/13 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset hämmästelee tätä maailmaa vielä aikuisenakin samanlailla niinkuin lapset tekevät: Miksi tuo täti on noin pyöreä? Teettekö te lapsia? Miten täti näyttää niin vanhalta? 

Vierailija
7/13 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatpa tosiaan aika ääliöitä.

Vierailija
8/13 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset hämmästelee tätä maailmaa vielä aikuisenakin samanlailla niinkuin lapset tekevät: Miksi tuo täti on noin pyöreä? Teettekö te lapsia? Miten täti näyttää niin vanhalta? 

Totta. Osa ihmisistä ei koskaan kasva aikuisiksi muuten kuin fyysisesti.

Vierailija
9/13 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa törkeää. Ikävät kommentit jää kyllä mieleen. Vuosia sitten silloinen työkaveri sanoi, että "oletpa riutuneen näköinen", kun näki minut pari viikkoa synnytyksen jälkeen. Huonekalukaupassa kerran ihan tuntematon äijä sanoi " unohduitko solariumiin", kun paha ihottuman vuoksi naamani punoitti. Muutenkin kärsin tilanteesta, niin olipa mukavaa. Yksi kaukainen sukulainen sanoi tavatessamme, että "onpa ihosi huonossa kunnossa, taitaa olla siitepölyallergia".

Näistä on monta vuotta, mutta näköjään muistan ne ja vieläkin ärsyttää. Siitä olen kiitollinen, että ihoni on jo vuosia ollut hyvä, nyt sen tajuan, kun noita muistelin.

Mikä saa ihmiset käyttäytymään noin?

Vierailija
10/13 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Osa ihmisistä ei koskaan kasva aikuisiksi muuten kuin fyysisesti.

Joillekin tulee hyvä mieli kun saa toiselle pahan mielen. Tunnen tällaisen ihmisen. Hänen kanssa voi keskustella max 30 min ja sen jälkeen jutut menee hirveiksi.

Vierailija
11/13 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistin tässä että oma äitini sanoi kun putosin ikkunasta ”saisit pudota uudemman kerran”.

Ohi. Mutta tuli vain mieleen...

Ja äitini pitää itseään fiksuna.

Vierailija
12/13 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen alle neljässä vuodessa saanut 3 lasta, jonka johdosta tietty kroppa on vähän muuttunut ja esim. mun hiukset ovat selvästi ohentuneet. En sitten tiedä johtuuko hiusten oheneminen stressistä vai hormoneista, mutta eiköhän se jotenkin liity tähän useamman lapsen syntymiseen lyhyessä ajassa. Painan saman verran kuin ennen raskauksia, mutta vatsa silti hieman pullottaa. Näistä seikoista olen sitten kuullut, että kuinka olen vähän läski ja lihonut. Ja just tuollaista kyselyä, että "mitä sun hiuksille on tapahtunut" jne. Ei kovin mukavalta tunnu, vaikka tottahan se on, että olen muuttunut ulkoisesti. Mutta olisi se nyt ihan kiva saada vähän armoa, kun on pienten lasten äiti, ettei voi heti olla ulkoisesti parhaimmillaan.

Vierailija
13/13 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuin kalastajan muija. Kuka tuo mummo on. Oletpas vanhentunut. Sinultahan lähtee tukkakin päästä. Näin serkkuni ovat tervehtineet minua. Joukossa yksi pappikin. Kateus vie kalatkin vedestä.