..kääk ja kääk!!!
Siis repiikö kukaan muu lettiänsä PÄIVÄT pitkät ihan vaan siitä ilosta et penskat TAPPELEE aamulla ensimmäisenä ku silmänsä avaavat ja illalla viimeisenä kun nukkumaan menevät??!! Mää tuun hulluksi!
Meillä on esikoinen 8v ja keskimmäinen 6v ja " vihonviimeinen:)" juniori 2v ja kaikki pojan mulleja! Mää en kestä! Mää en kerta kaikkiaan kestä!! (sano Katto kassinen)
Ei mene enää kalssinen uhkailu, lahjonta, kiristys läpi. Ehei! Vaan sieltä tulee koko armeija, junnua myöten (matkii isompia, vaikkei älyäkkään miksi huutaa mukana:) )mua vastaan ja oikein niiku kokeillaan että onko sitä peräseinää olemassa. Voi kilin kellit sanon minä! Jooh...tätä se vaan on. Nyt vaan tuntu et JOS en puhise jonnekkin oloani, ni puhisen mökistä seinät alas ja ukon suattasin siinä samalla " pieksää" asentoon, ettei vaan ala se ennää uhittelee:D
Näi se on! Kotiäitin ihana arki:)
-vilkas-mama-
Kommentit (7)
Meillä poika 7v ja tytöt 3v sekä 1,5v. Ja paska valuu alaspäin.. eli esikoinen kiusaa / huudattaan / härnää keskimmäistä ja sitten taas keskimmäinen tekee samat kuopukselle.. JA meille on lokakuussa tulossa vauva, eli sitten kai hän saa tuolta nykyiseltä kuopukselta...
Joskus on kyllä NIIIIIN pinna kireellä, varsinkin kun nuo 2 vanhinta on tosi KOVAäänisiä. Mutta kai se viimestään 20v päästä loppuu.
Kuule se vaan pahenee ajan myötä... ;-) tai muuttaa muotoaan. (No onneksi vähän reviiri laajenee, niin jos toinen vaikka kaverilla niin sen hetken on rauhallista).
Täällä 12 ja 11 v-pojat jotka myös TAP-PE-LEE. Nyt murkkuikään tullessa etenkikn vanhempi muutenkin ärsyyntyy IHAN KAIKESTA. Sitten ollaan kimpussa.
Noh, joskus yritän muistaa ajatella, että en tätä kuitenkaan pois vaihtais, eli onhan se ihanaa että on lapsia... Havahduin oikein kun äitini kaiholla katseli meidän lapsia ja muisteli että oli se ihanaa aikaa kun lapset oli pieniä. (Ja muistan miten hän oli aina meihin tosi hermostuksissaan silloin.)
Kaikista kauheinta muuten on että ITSEKIN huudan lapsille, eli siinä sitä sitten on meteliä kun ei äitikään osaa näyttää esimerkkiä vaan huutaa karjuu ja naputtaa.
Meidän vauvakin 5 kk on alkanut jokeltelemaan vain sillä tavalla että huutelee lujaa ja komentavasti, raukka kai luulee että se on joku tapa miten pitää tehdä ja puhua jos osallistuu perheen yhteisiin juttuihin :-).
tuo oli niin ihanasti kirjoitettu =)) Mutta oikeasti, harmi jos noin on. Yritä jaksaa (ja kaikille muillekin tsemppiä). Meillä ei ole ihan noin pahaa vielä, 7-vuotias tyttö, 3-vuotias poika ja 16-kuinen tyttö. Nuo tytöt meillä on vähän sellasia temperamenttisiä käskijöitä, poika taas se rauhallisin...
Kiva kuulla etten ole ainoa joka pähkäilee yksinään muksujen painitreenien keskellä:)
Nyt sit kaiken kruunas kolmen pojan yhtäaikainen oksennustauti!! Että vitsi, makeeta juosta sängystä toiseen keskellä yötä yrjöämpäri kouras ja siltikin ne ykät on sit aina sängyllä!!! Aamulla olen sitten itsekin enemmän ja vähemmän oksennuksen peitossa ja sählään tukka pystyssä petivaatteita pesukoneeseen ja voin sanoa että olen YÖKKINYT todella lahjakkaasti niin, et tuntuu ku keuhkot lentäis pihalle. Hyi hitsi oikeesti kui haisoo pahalle!!:) Voe voe...vielä tässä sitten ku jaksat ihtes edes suihkussa käyttää ja pottukattilaa helliä jotta ukkoki jottai sais syödäkseen ni johan tuota oot päivätyön saanu aikas hyvälle mallille:D
..........plääääääääääääääh.........:)
Kaksi vanhinta poikaa (koululaisia jo) on aina olleet kuin kaksoset, sekä hyvässä että pahassa. (ikäeroa reilu vuosi). Aika monta kertaa on luututtu veret seiniltä ja lattioilta kun " kaverukset" päättää ottaa yhteen. Molemmilla on vielä kaiken lisäksi todella herkät nenät eli pienikin mottaisu ja verta tulee solkenaa. Mutta toisinaan ovat kuin tosiaan paita ja peppu, kaikki sujuu kuin tanssi.
Uudessa tarhassa meinasivat aikoinaan laittaa veljekset samaan ryhmään, mutta meidän vanhempien painostuksesta se ei toteutunut, minkä sitten tarhantätitkin hyväksi myönsivät, kun oli muutaman kerran ollut nokkapokkaa pihalla.
Kolmaskin lapsi on poika mutta onneksi vasta 9kk eikä näin ollen vielä osallistu geimeihin. Varmasti 4v. päästä on kivaa, kun on kaksi murkkua ja yksi uhmaikäinen.
-<#>-
Just samaa olen itsekki naureskellu tutuille et SÄÄLIKÄÄ mua!!Et kuvitelkaapa oikeesti tilanne vaikka 5vuoden päästä! Täällä haisee ja paukkuu kaksi esimurkkua ja yks uhmis!!:)+ yks ikiuhmis(mies) Kyllähän se mahtaa olla melko juhlaa!
Mitäs sitten kun on esikoisella ajokortti!! Keskimmäisellä joku " ihana" pahaääninen pärrä jota kaikki naapurit vihaa ja siltikin on vielä yks " uhmis" perää pitämäs!:) Ja siis kaiken sen PYYKIN ja sotkun päälle se miehinen ihana lemuttelu mitä täällä harrastetaan jo nyt:):)
Voe voe....pitä alkaa suunnittelemaan äiskälle joku oma kömmänä tähän tönöön mihin pääsee " haisuleita" pakoon:) Puhumattakaan noista matseista. Joskus tuntuu et " rakastaisivat" toisiaan vähän vähemmän:D
Mulla kans 8,5v ja 3,5v pojat ja tappelevat aivan hirveesti just toissa ilta oli aivan kauhee ja olin kyllä tosi väsynyt kun ne vihdoin sain nukkuun, mutta pienempi tekee kaikki isomman perässä ja isompi kyllä tietää mistä narusta vedetään että mun hermot kiristyy. Pienin on 2kk tyttö katotaan kuinka se kehittyy " rauhallisten" veljien kanssa.
Koitetaan jaksaa ja saada niitä vielä täyspäisiä aikuisia.