Miten ihmiset kestävät noita hellesäitä?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Yksi lämmin päivä ja heti alkaa valitus. Kyllä on surkeaa porukkaa.
Niin, miksi pitäisi tykätä hellepäivistä?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä fyysinen kunto eikä ole ylipainoa, ei haittaa kylmät eikä kuumat.
Eikä tipu verensokerit tai suolanpuutokset heti .
Alan voida huonosti kuumassa. Kylmä ei haittaa mitään. Ei ole ylipainoa ja harrastan aktiivisesti liikuntaa. Näin me kaikki ihmiset vaan ollaan erilaisia. En ole kyllä valittamassakaan, mutta en hellepäivinä tuolla ulkona pyöri myöskään, koska tulee järkyttävän huono olo. Vaikka on hatut, aurinkorasvat sun muut.
Kun saa tehdä töitä ulkona ilman maskia ja ilman rokotetta, niin mitä kestämistä tässä nyt olisi
Vierailija kirjoitti:
Jos muutamia hellepäiviä vuodessa ei kestä niin sitten kannattaa miettiä miten voisi parantaa omaa fyysistä ja psyykkistä terveyttään.
Miten miljoonat ihmiset pystyy elämään hellekeleissä päivästå toiseen ja suomalaiselle valittajalle kevään ensimmäinen lämminpäivä on jo liikaa.
Niissä maissa, joissa eletään hellekeleissä päivästä toiseen on joka paikassa ilmastointi, jonka lisäksi on kattotuulettimet ja tuulettimet monissa kodeissa. Ei sielläkään kärvistellä järkyttävässä kuumuudessa päivästä toiseen. Moni näistä maista Suomeen tullut on kesän helleaaltojen aikaan ihmetellyt, miksi Suomessa ei ole ilmastointia missään. Osa jopa valittanut asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vaikka kesäisin ulkoilla eikä istua pimennysverhojen takana sohvalla koko päivää. Ehkä elimistökin sopeutuu sitten erilaisiin lämpötiloihin.
Etkö ymmärrä ettei aurinko sovi kaikkien iholle ja silmille, myös liika kuumuus ei ole kaikille hyväksi.
Ulkoilla voi myös muuten kun auringon paahteessa. Varjoon istumaan tai metsään/ vedenäärelle kävelemään. Suomessa ei ole liian kuuma kellekkään. Varmaan on vaivaa jos minkälaista muutenkin teillä helteistä valittajilla.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin kestävät ap?
Eihän säälle voi mitään. Pakko on elää niin hellepäivät kuin pakkaspäivät.
Eikä ole tälle vuodella vielä yhtään hellepäivää edes ollut.
On oma asia kullekin, järjestää niin, että ne kuumatkin päivät sietää.
Voi laittaa vaikka erittäin kylmän pyyhkeen kaulansa ympärille, se viilentää,
Ja käyttää jääpaloilla täyttetyjä pyyhkeitä vartolonsa ympärillä. Hankki useita tuulettimia kotia.
Ja sen verran pitää jokaisen kärsiä, että pystyy hoitamaan ulkona kaikki asiansa, kuten kaupassa ja apteekissa ja kirjastossa sun muualla käynnit. Pukeutumis kysymyshän se pn.
Ei aina voi olla kellään hyvä ja miellyttävä olo. Ihmisiä työskentelee palkkansa takia leipomoissa ja keittiöissä ja tehtailla, joissa lämpötila on jatkuvasti erittäin korkea.
Eivät he täällä inise ja valita. Ap on aivan varmasti joku työtön luuseri, joka vain istuu päivät pitkät kotonaan ja valittaa kaikesta. Siis hankala mt-tapaus.
Kun on helle, ei tuulettimet viilennä enää. Ja ilma raskasta hengittää.
Helteellä töissä tosi raskasta, työvaatteet (joita pakko käyttää) liimaantuvat ihoon kiinni, hiki valuu, vielä maski kiusana. Tuskin olet tehnyt fyysistä työtä helteellä.
eri
Onneksi ei ole sellaista termostaattia mitä säätämällä säät viilenisi. Saamme nauttia jatkossakin hyvistä helteistä.
Ei kai tuo vielä mikään helle ole. 23 astetta täällä. Sen verran tuuli, ettei uskaltanut edes lyhyillä hihoilla saatikka lahkeilla olla. Hankalaksi menee, jos jo näillä säillä valitus alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vaikka kesäisin ulkoilla eikä istua pimennysverhojen takana sohvalla koko päivää. Ehkä elimistökin sopeutuu sitten erilaisiin lämpötiloihin.
Etkö ymmärrä ettei aurinko sovi kaikkien iholle ja silmille, myös liika kuumuus ei ole kaikille hyväksi.
Ulkoilla voi myös muuten kun auringon paahteessa. Varjoon istumaan tai metsään/ vedenäärelle kävelemään. Suomessa ei ole liian kuuma kellekkään. Varmaan on vaivaa jos minkälaista muutenkin teillä helteistä valittajilla.
Vai ei ole Suomessa liian kuuma kellekään! Jokainen sen itse määrittelee.
Ainoan vaivani kanssa pärjään mainiosti joka kelillä, esim.pakkanen ei haittaa, mutta helle raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä lie nuoria vaivaa kun ei kestä mitään? Tämä 60+ mummeli on tehnyt eteläterassilla remppaa nyt 2 päivää. Suolaisempaa ruokaa ja vettä lasi pari päivän mittaan pärjää oikein hyvin. Yhtään ei ole kuuma vaikka mittarissa oli auringossa 48 äsken:D
Tosin olen liikunnallinen vaivoistani huolimatta ja normaalipainoinen, ehkä sekin vaikuttaa
He ovat joukolla päättäneet vihata helteitä. Ei ennen ollut mitään tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lie nuoria vaivaa kun ei kestä mitään? Tämä 60+ mummeli on tehnyt eteläterassilla remppaa nyt 2 päivää. Suolaisempaa ruokaa ja vettä lasi pari päivän mittaan pärjää oikein hyvin. Yhtään ei ole kuuma vaikka mittarissa oli auringossa 48 äsken:D
Tosin olen liikunnallinen vaivoistani huolimatta ja normaalipainoinen, ehkä sekin vaikuttaa
Minä olen hyväkuntoinen ja hoikka parikymppinen. Ongelmani on se, että en juurikaan hikoile. Kuumalla säällä minulle nousee kuumetta, koska kehoni lämpenee liikaa eikä pysty poistamaan hikoilemalla ylimääräistä lämpöä. Siksi kiroan helteitä, jos minulla ei ole mahdollisuutta olla ilmastoiduissa tiloissa. En usko, että 60+ mummelikaan pärjäisi eteläterassilla 39 asteen kuumeessa, päänsärkyisenä ja huonovointisena.
Minä en kestä kylmää.
Aina jotain...