Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko raksahommat kaikkein epämukavin työ?

Vierailija
12.05.2021 |

Omasta mielestäni raksahommat ovat todella ankeita, joudut työskentelemään myös ulkona pakkasessa, helteessä, vesi ja lumisateessa, työmaat ovat sotkuisia ja sekavia, työ itsessään raskasta, kova kiire, ankeaa ja epämiellyttävää, kroppakin joutuu koville ja paikat hajoaa, palkkakin on huono työhön nähden. Mitään hyvää sanottavaa en keksi raksahommista.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, maatalousyrittäjän työ on vielä surkeampaa. Kaikesta saa haukut, pitäisi olla satoja hehtaareja metsää, että olisi vara edes jatkaa tilanpitoa ja sitten haukutaan vielä lisää rahanahneeksi loiseksi. Kroppa hajoaa usein ennen koneita ja rakennuksia, mutta joku noista on aina rikki.

Vanhusten ja vammaisten hoito. Niin rankkaa sekä fyysisesti että henkisesti - okei, tässä nyt ollaan ehkä sisätiloissa eikä säiden armoilla, mutta muuta positiivista ei kyllä löydy. Paitsi korona, mrsa ja syyhy.

Opettajat ja varhaiskasvatuksen työntekijät. En haluaisi ystävieni enkä lapsieni työllistyvän tuonne. EN myöskään vihamiesteni, koska voivat tehdä tuhoa.

Pienissä nyrkkipajoiss autonkorjaajat.

Siivoojat.

Jätelajittelijat (jotka siis käsin lajittelevat jätteet liukuhihnoilla).

Teurastamon työntekijät, löytyy sekä kylmä- että kuumaa työtä. Fyysisesti niin raskasta, etten pysty tekemään.

Perinteinen metsuri (raivaussahan ja moottorisahan käyttö); en vain kykene, voimat ei riitä.

Töitä, joita voisin tehdäkin, vaikka ensivaikutelma voi olla järkky: Kaatopaikan työntekijät (ei se lajittelu), jätevedenpuhdistamot, metsäkoneenkuljettaja.

Vierailija
2/30 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksaukot näyttää myös tympääntyneen näköisiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ap viemärisukeltajan hommia.

Vierailija
4/30 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vuosia kattohommia ja minä nautin siitä, kun sai leikkiä apinamiestä päivästä toiseen ja työskennellä ulkoilmassa kaikissa keleissä lähes jokaiseen vuodenaikaan. Säätilalla ei ollut minulle mitään merkitystä, sillä oikealla pukeutumisella mikään keli ei tunnu inhottavalta.

Vierailija
5/30 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko palstalla raksaukkoja, miten jaksatte moisia paskahommia?

Vierailija
6/30 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitinän määrästä päätellen sairaanhoitajan työ on kaikista ankein, stressaavin, vastuullisen ja myös vaikein.

Vierailija
7/30 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein vuosia kattohommia ja minä nautin siitä, kun sai leikkiä apinamiestä päivästä toiseen ja työskennellä ulkoilmassa kaikissa keleissä lähes jokaiseen vuodenaikaan. Säätilalla ei ollut minulle mitään merkitystä, sillä oikealla pukeutumisella mikään keli ei tunnu inhottavalta.

Tämä. Itsekin tehnyt erilaisia ulkohommia koko ikäni, eikä mua saisi toimistoon millään. Kyllä mä ihmettelen näitä luonnosta vieraantuneita jotka menee täysin paniikkiin, jos joku kasvi vähän hipaisee pohjetta. Joskus mietin, olisinko itse samanlainen jos olisin aikoinaan päätynyt siistiin sisätyöhön.

Vierailija
8/30 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen liksaan nähden kansanedustajan työ on kyllä varmaan melkoista kuraa. Kyllä pitäisi itselle maksaa ainakin kymppitonni että voisi edes harkita, huh huh.

Vierailija
9/30 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Itsekin tehnyt erilaisia ulkohommia koko ikäni, eikä mua saisi toimistoon millään. Kyllä mä ihmettelen näitä luonnosta vieraantuneita jotka menee täysin paniikkiin, jos joku kasvi vähän hipaisee pohjetta. Joskus mietin, olisinko itse samanlainen jos olisin aikoinaan päätynyt siistiin sisätyöhön.

Opiskelin teoreettisen korkeakoulututkinnon ja päädyin virkamieheksi. Minun kohdallani se tarkoittaa sitä, että tarvon umpimettässä, kaadetussa mettässä metsäkoneenjuottia pitkin, kahlaan vyötärönkorkuisessa heinikossa, haistelen maaseudun tulevaisuutta ja menneisyyttäkin. On päiviä, jolloin olen tyytyväisenä töissä läppärin edessä kotona (ja joskus toimistollakin), en pidä räntäsateesta, joka läiskii naamaan vaakatasossa. Valkosormisuus aiheuttaa sen, että kylmä muutenkin on välillä todella tuskallista, kun sormista häviää ensin veri ja tunto ja sitten ne palaa jossain vaiheessa... Metsurinuran sain jättää haaveeksi.

Vierailija
10/30 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha valittaa. Hoitajana on aina vuorotyössä huonolla palkalla ja aliarvostuksella. Kaikki katsoo nenän vartta pitkin, vaikka yhteiskunta alkaisi sakata heti kun hoitajat jäisivät pois töistä. Jotain suhteellisuuden tajua teille 7-15 työtä tekeville.

Vierailija
11/30 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että ruumiiden kuljettajana vois olla vielä vähän paskempaa.

Vierailija
12/30 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksahommat on hanttihommista parhaimmista päästä. Raksahommissa eniten kyrsii aikainen herätys (työt alkaa aina klo 7.00) ja jonkun verran kyrsii raksalla oleva pöly ja meteli.  Muuttohommat ovat kaikista epämiellyttävämpiä.

Vierailija
13/30 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä tuota raskaana enkä sotkuisena työnä. Harvoin joutuu kantamaan mitään hankalista paikoista, yleensä on selvät reitit ja apuvälineet käytössä (kärryt jne). Tyttäreni pohtii vakavasti hautaustoimistotyötä (nimenomaan sinne kuskipuolelle) ihan vakityöksi, on ollut tuuraamassa jonkin kerran. Mies oli ruumiskuski kun tavattiin, mukavampi työ se oli kuin mielisairaalatyö (siitä on niin kauan, että silloin vielä oli mielisairaaloita).

Vierailija
14/30 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kitinän määrästä päätellen sairaanhoitajan työ on kaikista ankein, stressaavin, vastuullisen ja myös vaikein.

Ja heti 10 viestiin saatiin tännekin yksi marmattamaan:

Turha valittaa. Hoitajana on aina vuorotyössä huonolla palkalla ja aliarvostuksella. Kaikki katsoo nenän vartta pitkin, vaikka yhteiskunta alkaisi sakata heti kun hoitajat jäisivät pois töistä. Jotain suhteellisuuden tajua teille 7-15 työtä tekeville.

Maailman rankin ammatti.

Vierailija
15/30 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet toisella niistä kahdesta alasta, joissa voi valita, koska tekee töitä. Ei huono homma sekään.

Laitoshuoltaja, aamuvuorossa syys/lokakuulta vappuun

16/30 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen liksaan nähden kansanedustajan työ on kyllä varmaan melkoista kuraa. Kyllä pitäisi itselle maksaa ainakin kymppitonni että voisi edes harkita, huh huh.

Ei siellä ole mikään pakko tehdä mitään, eikä enemmistö teekään. Kunhan muodon vuoksi pitää puheen kerran vuoteen ja käy välillä painamassa nappia, kun puolueesta oikein kehoitetaan.

Vierailija
17/30 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin työ missä pettää kumppaniaan. Eli joo on.

Vierailija
18/30 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Ne on ainakin hiljaa.

Vierailija
19/30 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein joka alalla tehdään vuorotyötä huonolla palkalla...

Vierailija
20/30 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksaäijät ei ehkä itse huomaa tätä hyvää puolta, mutta me naiset kyllä huomataan. Niillä on yleensä hyvät kropat. Lihaksikkaita, ilman mitään naurettavia Bull Mentula -osia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä