Kävin eilen verikokeessa, hoitaja ei tuntunut löytävän suonta ja runnoi. Nyt käsi ei mene kunnolla suoraksi?
Olen nelikymppinen eli ei tosiaan ollut elämäni eka verikoe, mutta ensimmäinen kerta kun näin kävi!
Kommentit (14)
Käy näyttämässä lääkärillä. Väärin otettu ja saattaa aiheuttaa jopa imusolmuketulehduksen.
Antibiootin sain hoitajan mokan takia
Käyn usein verikokeissa. Osa hoitajista löytää heti suonen ja hellästi ja nopeasti ottavat näytteet. Joskus on näitä nopeita neulan paiskojia. Kerran iski neulan eikä osunutkaan suoneen, niin käänsi sitä neulaa siellä ihon alla. Sattui niin, että meinasin pyörtyä, ja käsi oli kipeä ja toimintakyvytön viikkotolkulla.
Olikohan liikaa rasvaprosenttia välissä?
Kiitos vastauksista, mietin juuri tässä menenkö näytille päivystykseen vai odotanko. Käsi on todella hurjan näköinen, yhtä violetinsinistä mustelmaa koko kyynärpää! Mutta pelkkä mustelmaisuus ei minua huoleta vaan se, etten tosiaan saa kättä ojennettu kokonaan suoraksi vaan jokin vihlaisee ja tekee stopin.
Ap
Siinä on veritulppa joka voi olla hengenvaarallista?
Vierailija kirjoitti:
Tuliko itsellesi parempi olo kun sait taas haukuttua läskejä?
Mulla kerran yks pisti suonen läpi. Taive ihan mustana.
Yleensä osaavat kyllä hommansa.
Se on oikeasti joskus hankalaa jos paljon rasvakudosta ja nahka venyy joka suuntaan .
Urheilijamiehillä suonet näkee kilsan päähän ja voi ilman mansettiakin ottaa.
Minulta kerran otti näytettä nuori kundi ja repäisi jotenkin suonta niin, että veret alkoi valua valua lattialle. Totesi vaan "oho!" ja koetti uudestaan tökkiä samaa suonta,totesin että " Hei jos vaihdat kättä ja saisinko paperia?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko itsellesi parempi olo kun sait taas haukuttua läskejä?
Ei kai tosiasia haukkumista ole.
Invasiivisissa eli kajoavissa toimenpiteissä on aina riskejä. Ota yhteyttä terveydenhuoltoon ja kerro asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Painan lähes 100 kg ja minulla on suonet ihan pinnassa, ikinä ei ole ollut vaikeuksia saada verta tulemaan. Kun taas puolet kevyemmällä ystävälläni verinäytettä ei meinata saada millään otettua.
Vaan onko se suoni mistä veret otetaan pinnassa vai ?
Ja liikkuuko nahka jokasuuntaan ?
Näkyykö suuria mustelmaalueita? Tuo on niin poikkeuksellista, että tekisin ilmoituksen mahdollisesta hoitovirheestä. Voisiko neula olla osunut hermoon vai mikä estää käden oikaisun?