Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä oli aidosti kyttäysvapaita asuinalueita Suomessa?

Vierailija
12.05.2021 |

Toisaalta missä päin Suomea on pahinta kyttäämistä? Haluaisin muuttaa paikkaan, jossa on aidosti salliva ja sivistynyt sekä nillitysvapaa ilmapiiri, mieluiten Uudellamaalla.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin kiinnostaisi, mikä asumismuoto kohtalaisen tiheästi asutulla alueella olisi paras: omakotitalo, rivitalo, erillistalo, paritalo, luhtitalo, kerrostalo ja toisaalta millainen omistussuhde: itse omistettu kiinteistö rakennuksineen, osaketalo, osaketalo, jossa osa asunnoista vuokrattu, asumisoikeusasunto, vuokra-asunto? Mikään asukasaktivismi ei kiinnosta myöskään, vaikka muuten olen puuhakas ja uuttera. Haluan vain rauhaa ja mielenrauhaa.

Miten asuinalue sekä kyttäyksen määrä korreloivat keskenään ja miten voi välttyä sellaisen kohteeksi joutumiselta? Onko rauhallinen, monimuotoinen vai "levoton" alue paras?

Itseäni ei kiinnosta muiden ihmisten tekemiset pätkääkään, mutta haluaisin itse olla rauhassa, elää elämääni, hankkia lemmikkejä ja perheen jne.

Vierailija
2/15 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillisesti olen muuttanut niin vähän elämäni aikana, että omaa kokemusta siis ei juurikaan ole. Lapsuudessa asuin talossa, jossa meteli kuului asunnosta toiseen helposti ja siitä tuli kitinää jo ollessani lapsi, mutta asian selvittäminen onnistui hyvin (isä hoiti puhumisen ja kommunikoinnin asianomaisten kanssa).

Samassa paikassa oli hieman juoruiluakin, mutta itse olin "hyvisten" puolella, joten en koskaan kärsinyt asiasta. Näin aikuisena en kestäisi vastaavaa tilannetta oikeastaan lainkaan, vaan ahdistuisin pahasti, joten ainakin itse haluan asuinpaikan, jossa saan olla rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, siis olisi, ei oli

Vierailija
4/15 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen yliopistokaupunkia.

Vierailija
5/15 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen yliopistokaupunkia.

Ok, hyvä tietää. Kerään itselleni speksilistan, joiden perusteella etsiskelen itselleni unelmien kodin. Uudellamaalla ainoat ovat siis Helsinki ja Espoo, kun ammattikorkeakouluja ei lasketa. Harmi, että näillä paikkakunnilla myös asunnot ovat kalliimpia.

T. Ap

Vierailija
6/15 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo ja Helsinki: mitä merkitystä aihepiirin osalta on kiinteistön asujamiston demografisella rakenteella? Eli siis tulotaso, etninen tausta jne.?

Mulla on ihan muutama oma hypoteesi, mutten uskalla yleistää niitä laajemmin.

Vierailija
7/15 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras on alue, jonne on muuttanut ihmisiä monesta eri suunnasta. Hankalin on tiheästi rakennettu pikkukaupunki tai kylä, jossa samat suvut ja ihmiset ovat asuneet aina.

Vierailija
8/15 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko joku narkkilähiö? Siellä ei puututa naapureiden tekemisiin, kunhan naapurit eivät puutu myöskään.

Vierailija
9/15 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan mihinkään Paloheinään tmv. äärimmäisen keskiluokkaiselle jäykkien sääntöihmisten alueelle en muuttaisi, jos kriteerit nuo.

Ylipäätään kaavoitetut, tupaten täyteen rakennetut okt-lähiöt kannattaa sulkea pois, paitsi vanha Tapanila ok (boheemia elämää ”saa” viettää rauhassa ja ihan naapureidenkin kanssa jos haluaa).

Maalle muuttaminen (tarpeeksi syrjäisä paikka tai joku Karjalohja) tietysti myös vaihtoehto, kaupunkioloissa ehkä Punavuori ainoa.

Vierailija
10/15 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäri Suomen olen asunut noin 20 asunnossa. En koe yhdessäkään olleeni kyttäyksen kohteena.

Taitaa useimmiten olla enemmänkin oma tunne, että kytätään, kuin niin, että joku oikeasti kyttäisi.

Yksi tuttavani kokee kyttäykseksi, kun joku vain vilkaisee hänen suuntaansa.

Varmaan on myös kyttääjiä, mutta luullakseni aika harvassa. Useimmat ihmiset vain katselevat ympärilleen sen kummemmin kyttäämättä.

Vierailija
11/15 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakaan mihinkään Paloheinään tmv. äärimmäisen keskiluokkaiselle jäykkien sääntöihmisten alueelle en muuttaisi, jos kriteerit nuo.

Ylipäätään kaavoitetut, tupaten täyteen rakennetut okt-lähiöt kannattaa sulkea pois, paitsi vanha Tapanila ok (boheemia elämää ”saa” viettää rauhassa ja ihan naapureidenkin kanssa jos haluaa).

Maalle muuttaminen (tarpeeksi syrjäisä paikka tai joku Karjalohja) tietysti myös vaihtoehto, kaupunkioloissa ehkä Punavuori ainoa.

Lisään: vanhat puutaloalueet ylipäätään rennompia ilmapiiriltään, mutta kaikkialta missä on vieri viereen rakennettuja uudisrakennuksia (etenkin niitä kanahäkin näköisiä moderneja kötöstyksiä) pysyisin kaukana, jos vapaa elämä kiinnostaa.

Esim. Vanhan Tapanilan laitamillekin valitettavasti ilmestynyt näitä sieluttomia uudisrakennuksia, mutta en usko, että muutama tuollainen onnistuu ilmapiiriä pilaamaan.

Vierailija
12/15 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta keskelle korpea, niin että lähimpään naspuriin on useampi kilometri.

Syksyisin sielläkin kyllä kiiluu supien ja susien silmiä kun taskulampulla valaisee metsänrajaa ulkohuussissa piipahtaessa

Vierailija
13/15 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olenkin miettinyt, että millaisia nuo Pohjois-Helsingin keskiluokkaiset alueet ovat: onko niissä kuinka nuiva tai vaihtoehtoisesti rento ilmapiiri. Hyvä tietää, että Paloheinä onkin "kontrolloiva" ilmapiiriltään, niin tiedän vältellä.

Vierailija
14/15 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta keskelle korpea, niin että lähimpään naspuriin on useampi kilometri.

Syksyisin sielläkin kyllä kiiluu supien ja susien silmiä kun taskulampulla valaisee metsänrajaa ulkohuussissa piipahtaessa

Supikoirat ja sudet eivät haittaa, vaan olisivat positiivinen seikka mielestäni.

Vierailija
15/15 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloissa ja rivitaloissa on aina ainakin se yksi kyttääjä, joka oikein kyttäämällä kyttää jos löytäisi jostakin valittamisen aihetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan