Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Robotti-imurit, onko niistä mihinkään?

Vierailija
11.05.2021 |

Asun yksin ja en ole tarkka imuroinnin kanssa, en vaan halua että kävelyteillä on murusia. Keittiön listan vierestä ois kiva että ottais kunnolla.

Eli, onko niistä tähän ja varsinkin markkinoiden halvimmasta mallista?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. 

Vierailija
2/18 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ottaa sitä halvinta, jos haluat, että nurkat tulee puhtaiksi ja että akku ei heti ole lopussa tai pölysäilö täynnä. Osta kunnollinen malli (katso arvosteluja) ja siitä on sellainen ilo, että ei tarvitse viikon aikana itse imuroida kaikki muruja yms. Teen kunnon imuroinnin kerran viikossa (varsinkin ne paikat minne robotti ei pääse) tai harvemmin ja robotti hoitaa imuroimisen pari-kolme kertaa viikossa. Vähällä vaivalla aina siistiä. Omassa robotissa myös moppaus, mikä on ihan kiva lisä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä, vaan ei siitä halvimmasta mallista. Osta Roomba.

Vierailija
4/18 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vähän ihan itse. Omassa kämpässä valtavasti paikkoja mihin robotti-imuri ei pääse mutta niihin kertyy pölyä. Lisäksi se ei siivoa kalusteiden pintoja joiden päälle yhtä hyvin kertyy pölyä. Ihan turha laite.

Vierailija
5/18 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avointa lattiapinta-alaa on paljon, niin robotti-imuri kannattaa. Jos asut 30 neliön itsemurhayksiössä tai lattiapinta on täytetty huonekaluilla niin, että jäljelle jää vain ahtaita lukkoja, niin ei kannata. Myös karvamatot voivat olla myrkkyä robotti-imurille.

Vierailija
6/18 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

*loukkoja

Vierailija
7/18 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Neato D5. Erittäin hyvä apuri, tekee perussiivouksen, imuroi kulkuväylät yms. mutta ei pääse pieniin koloihin ja nurkkiin. Paras asia on se, että itse voi mennä vaikka kauppaan ja imuri imuroi sillä aikaa. "Tilastollisesti" tekee parempaa jälkeä (pl. nuo nurkat) kuin tavallinen imuri - säiliö on täynnä pari-kolme kertaa viikossa imuroidessa joka kerta. Tavallisella imurilla ei tarvitse säiliötä tyhjentää kuin muutaman imuroinnin välein.

Vierailija
8/18 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se riippuu juurikin sisustuksesta. Jos on suht väljää niin se toimii hyvin, mutta ahtaista tiloissa ei oikein kun törmäilee vain kalusteisiin. Keittiön tuolit ainakin kannattaa nostaa ylös jos haluaa että se imuroi keittiön kunnolla, muuten jää murut pöydän alta imuroimatta. Mutta kyllä, on siitä paljon apua. Normaalia imuria ei ole paljon tarvinnut käyttää, ne nurkat joihin robo ei pääse voi siivota vaikka mopillakin. Meillä on lisäksi varsi-imuri pikasiivoukseen, koska robotti on hidas.

Vierailija
9/18 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos avointa lattiapinta-alaa on paljon, niin robotti-imuri kannattaa. Jos asut 30 neliön itsemurhayksiössä tai lattiapinta on täytetty huonekaluilla niin, että jäljelle jää vain ahtaita lukkoja, niin ei kannata. Myös karvamatot voivat olla myrkkyä robotti-imurille.

Rullaa myös kevyitä mattoja , pitää olla tarkkana ettei lattialla ole johtoja tms. 

Vierailija
10/18 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti vähän ihan itse. Omassa kämpässä valtavasti paikkoja mihin robotti-imuri ei pääse mutta niihin kertyy pölyä. Lisäksi se ei siivoa kalusteiden pintoja joiden päälle yhtä hyvin kertyy pölyä. Ihan turha laite.

Mulla ainakin pääsee lähes joka paikkaan. Loput imuroin itse vain silloin tällöin kuten listat ja sohvan. Tuolit nostan aina pöydälle ja tietyt johdot pois lattioilta. Ei ole turhaa sälää lattioilla. Paras ostos ikinä ja aina näyttää siistiltä.

Vierailija
11/18 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on isompi asunto, mutta jalallisia huonekaluja, jotta on helpompi imuroida muutenkin. Nyt robotti hoitaa homman. Tuolit ja johdot vaan pois lattioilta. Paljon paremmin imuroi kun minä itse.

Vierailija
12/18 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entös onko kokemuksia näistä lattiapesureista? Kärcher, Nilfisk ym?

Vierailija
13/18 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä, minulla on Roomba.

En välitä siivoamisesta --> näppärää kun nappia painamalla (sovelluksesta/imurista) laite hoitaa imuroinnin --> tulee imuroitua PALJON useammin mitä ennen --> koko ajan siistiä.

Mahtuu huonekalujen alle (sohva/sänky/lipasto ym.) keittiöntuolien alle myös, mutta nostan ne yleensä pöydän päälle kun jää niihin hetkeksi "jumiin", pääsee pois kyllä itsestään, mutta ei ole iso vaiva nostaa pöydälle noita.

Johtorykelmät/irtonaiset johdot (puhelimen laturi tmv.) kannattaa nostaa pois, yksittäisen (lampun tmv.) johdon yli pääsee kulkemaan hyvin. Työhuoneessani on nurkassa "johtokasa" ja tietokoneen, + ties mitä johtoja ja reititinlaite, nuo "suojaan" nostamalla läppärilaukun tmv, lattialle kasan eteen niin imuri kiertää johdot.

Imuria en enää käytä koskaan, hankkiudun siitä eroon kokonaan ja hankkinen jonkun pienen "rikkaimurin" kaltaisen tmv. siltä varalta jos joskus pitää rikkimenyttä lasia tmv. imuroida.

Mahdolliset lattialla lojuvat irtoesineet on hyvä kerätä lattialta pois, mutta kahden aikuisen taloudessa ei paljoa lattioille kerry mitään, +joskus (harvoin) "moppaan" lattiat nihkeällä liinalla, mutta muuten robotti hoitaa siivouksen.

Vierailija
14/18 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on uusin Roomba. Ihan paras masiina.

Vierailija
15/18 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin ääni Roomballe. Aivan paras laite! Meidän kuusi vuotta vanha Roomba (oli silloin markkinoiden uusin) toimii edelleen moitteettomasti.

Vierailija
16/18 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava sängynalusen imurointiin. Itse en kontilleni pääse polvien takia, joten samsungin cyclone force vaan makuuhuoneeseen itsekseen pyörimään ja pölytöntä tulee.

Muissakin huoneissa päivittäin laitan sen imuroimaan. En joka kerta nostele tuoleja keittiössä, niin ei sitten imuroi pöydän alta. Matot rullaan eteiseen esteeksi ettei se mene tuulikaappiin jumittamaan.

Noin kerran viikossa imuroin tavallisella imurilla nurkat, sohvat ja muut koloset mihin robotti ei pääse.

Vierailija
17/18 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttajalehden n:o 3/2021 testissä 24 robotti-imuria

https://kuluttaja.fi/testit/robotti-imurit-3/

Vierailija
18/18 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo toinen Roomba menossa. Ensimmäinen ehti kuluttaa vuosien myötä kaksi akkua eikä siihen enää saanut vaihto-osia, joten ostin kokonaan uuden vuosi sitten.  Meillä on aika avaraa ja vaaleat lattiat, joissa näkyy kaikki pölyt, joten imuroitavaa riittää. Roomba pyörii 2-3 kertaa viikossa ja on kyllä kiva tulla kotiin, kun on puhtaat lattiat ja yleisilme siisti. Pari vaaran paikkaa on, jonne imuri voi jäädä jumiin, mutta blokkaan ne pois ennen imuroinnin aloittamista. Laitan Roomban päälle ennen töihin lähtöä ja siellä se huhkii menemään omia aikojaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän