Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE:n kuntavaalikone. En saanut ainuttakaan ehdokasta esiin

Vierailija
11.05.2021 |

Kysyttiin niin vitus*i kaikkea mutta tästä huolimatta en saanut ketään ehdokasta esiin.

5 minuuttia varasin aikaa YLE:n kuntavaalikoneen ehdokkaiden esille saamiselle ja se taisi nyt sitten se aika mennä.

Kannattaisi panostaa siihen että saa ne ehdokkaat esiin helpommin. Taisi olla kolmannet vaalit että on samaa pas*kaa tämä vaalikone?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat sillä, ettet saa ehdokkaita esille?

Vierailija
2/14 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

? Mulle tuli kyllä ehdokkaita kun tein sen äsken. Jos etsit jotain tiettyä, ei välttämättä ole vastannut. Ei kaikki niihin vastaa.  Tein sen loppuun asti ja mulle tuli muutama ehdokas esille, sitten oli nappi, missä oli näytä kaikki ehdokkaat. Sieltä puuttui muutama tuttu, joiden tiedän olevan ehdokkaana, joten eivät ole vastanneet siihen. 

Kyse on tietokoneesi asetuksista, missä voi olla jotain estoja, jos et mitään saa tai sitten jätit vastaamatta johonkin kysymykseen, tarkista nämä asiat. Vaihtoehto on sekin, että jos olet jostain pikkuruisesta kunnasta, yksikään ehdokas ei ole vastannut koneeseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat sillä, ettet saa ehdokkaita esille?

Sitä etten saa kuntani ehdokkaita esiin.

Haluan saada puolueeni ehdokkaat esiin. Mikä tarkoitus vaalikoneella sitten onkaan. Sekö että kysytään että onko ehdokkaan kengän numerolla väliä?

Minä haluan ehdokkaat esiin ja klikkaamalla nähdä heidän mielipiteensä. Vitu* kaikesta muusta.

Katsoin että yli 20 kysymystä?

ap

Vierailija
4/14 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nuo ehdokkaat tulee aina vaalien alla lääppimään. Onneksi on korona, niin voi sanoa, että ei.

Vierailija
5/14 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

? Mulle tuli kyllä ehdokkaita kun tein sen äsken. Jos etsit jotain tiettyä, ei välttämättä ole vastannut. Ei kaikki niihin vastaa.  Tein sen loppuun asti ja mulle tuli muutama ehdokas esille, sitten oli nappi, missä oli näytä kaikki ehdokkaat. Sieltä puuttui muutama tuttu, joiden tiedän olevan ehdokkaana, joten eivät ole vastanneet siihen. 

Kyse on tietokoneesi asetuksista, missä voi olla jotain estoja, jos et mitään saa tai sitten jätit vastaamatta johonkin kysymykseen, tarkista nämä asiat. Vaihtoehto on sekin, että jos olet jostain pikkuruisesta kunnasta, yksikään ehdokas ei ole vastannut koneeseen. 

Minkä teit loppuun asti?

Minä en halua tehdä loppuun asti yli kahtakymmentä kysymykseen vastaamista.

ap

Vierailija
6/14 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan sinä nyt ymmärtänyt ihan oikein, mikä vaalikoneen tarkoitus on?

Vierailija
7/14 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ymmärrä tuon koneen ideaa, oman kuntasi ehdokkaat sun pitää etsiä ihan muualta.

Vierailija
8/14 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma selvisikin jo.

Jos vastaat  yhteen kysymykseen, niin joudut vastaamaan kaikkiin noin viiteenkymmeneen.

ap

Vierailija
9/14 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä teit loppuun asti?

Minä en halua tehdä loppuun asti yli kahtakymmentä kysymykseen vastaamista.

ap

Eli et vastannut kaikkiin kysymyksiin ja sitten et saa esille ehdokkaita? No just. Mulla meni pari minuuttia siihen, kyllä mä mielipiteeni tiedän miettimättä. Parissa mietin vähän pitempään ja en osaa sanoa-vaihtoehto puuttui.  Ei kai sieltä voi sulle samanmielisiä ehdokkaita etsiä, jos jätät sen kesken, se on selvä syy. Tälle palstalle kirjoittelun aikana olisit kyllä ehtinyt tehdä sen aika hyvin vaikka kaksi kertaa. 

Vierailija
10/14 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämän kysymyksen ap trolli vai vähän yksinkertainen tapaus, en osaa päättää, mitä mieltä muut? Itse kallistun trollin puolelle. 

Vierailija
11/14 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas top2 vaihtoehdot oli valkoinen persu ja musta vihreä. Kertoo millainen hajonta puolueiden sisällä on ehdokkaiden näkemyksissä. Jompikumpi minun top2 ehdokkaista ei nyt pelaa puolueen pelikirjalla.

Vierailija
12/14 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hölmöjä vaihtoehtoja kysymyksissä. Esim. "miten lisäisit kuntasi tuloja" kohdassa on lähinnä 5 sellaista joita en käyttäisi kuin viimeisessä hätätilassa ja sitä kaikkein ilmeisintä ei ollenkaan.

Muuten taas huomaa miten ehdokkaat vastailee isolla skaalalla kun todelliset päätökset menee puoluekurilla eli kohtalaisen monessa kohdassa lienee sama mitä ehdokkaat sinne itse jaarittelee. (pakkoruotsi esim.)

Vierailija
13/14 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat tulos

1. Kokoomus

2. SDP

3. Keskusta

4. Kristillinen

5. ja 6. Persu

Ihan loppuun asti meni näin, kaikki puolueet vasemmistoliittoa lukuunottamatta oli top20:ssa. Vaalikoneessa oli paljon kysymyksiä, jotka itselleni on se ja sama, mutta evvk -vaihtoehto puuttui niistä. Samaa mieltä kuin 12 kunnan tulojen lisäämisestä. Missään ei ehdotettu vaihtoehtoa että poliittikojen ja johtoportaan edustuksesta voisi karsia. 

Vierailija
14/14 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielä on "virheät" vastanneet vastoin totuutta. Muuten ei ole mahdollista, että saan ehdotuksiksi pääasiassa tätä väriä kannattavia ehdokkaita.