Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten käsitellä tunteita?

Almaz
11.05.2021 |

"Jos tunteita ei käsittele, ne nousevat myöhemmin pintaan ja voivat aktivoitua yllättävissäkin tilanteissa."

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/8 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ainakin niistä puhuminen auttaa. Luulisin. Aika hukassa olen omieni kanssa kuitenkin 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on iso ongelma mietittäväksi ja tunnepatoumat saattavat aiheuttaa isojakin vaurioita. 

Vierailija
4/8 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kohdataan. Jos tuntee jotain, niin tunnetta keskitytään tuntemaan, ei saa ajatella pois, eikä ajatella mitään, vaan tunnetaan se tunne. Pahon tunne kestää vain vähän aikaa ja sitten se päästää otteensa.

Tämän jälkeen tunteen alkuperä pitää yrittää löytää. Mikä,on tunteen juurisyy? Tunne johtuu yleensä jostain muusta. Eli jos minä teen sinulle nyt pahan olon nyt, ja sinulle tulee paha tunne, niin vain 20 % johtuu siitä, mitä minä sinulle sanoin. 80 % johtuu menneestä kokemuksesta.

Vierailija
5/8 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ainakin niistä puhuminen auttaa. Luulisin. Aika hukassa olen omieni kanssa kuitenkin 🙄

Sama. Ja tuntuu että vanhemmiten omien tunteiden käsittely vaan vaikeutuu

Vierailija
6/8 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo että tiedostetaan ettei tunne ole vaarallinen vaikka se tuntuisi miten hirveältä, ja tunnetaan se pois järkeilemättä tai yrittämättä estää sitä.

Vierailija
7/8 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ihmiset ei kuulemma tunnista tunteitaan.

Itse kuulemma tunnistan hyvin, mutta ei se mitään helpota... lapsesta asti olen tuntenut surua, vihaa, pelkoa, katkeruutta ym. kaikkea mahdollista. Yksin.

Välillä ollut helpompia aikoja mutta nyt vanhemmiten tunteet todella pinnassa ja vaikeita.

Ei auta että ne tiedostaa ja tietää että ne on opittuja lapsuudesta.

Miten auttaa itse itseään?

(Terapia ja puhuminen poissuljettu.)

Vai sitäkö käsittely tarkoittaakin että puhua asiat esim. töissä halki eikä padota niitä? (Mahdotonta)

Vierailija
8/8 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot suomalainen mies, niin älä. Johan sen nämä 1000+ keskustelua todistaa.