Mietittekö koskaan, että joku tunnistaa teidät kirjoituksistanne ja kirjoitustyylistä?
Kommentit (48)
Saattaa tunnistaa. Välitänkö. En.
Minä luin kerran yhtä juttua ja ajattelin, että ihan on samoja ajatuksia kuin minulla kunnes luettuani pitemmälle niin tajusin, että sehän olikin oma kirjoittamani. Hyvä, etten alkanut jankkaamaan uudelleen samaa asia. Tai kaiken huippu jos olisin yön nukuttuani ollutkin eri mieltä ja olisin alkanut haastaa riitaa itseni kanssa.
Mulle on oikeastaan aika epäselvää, mitä tällä tunnistamisella tarkoitetaan, ja mitä se voisi aiheuttaa. Olen kirjoittanut esim. kerran yhteen kuolemaa käsittelevään ketjuun, kuinka ihan hyvinvoiva, vähän yli 50 v. äitini kuoli yllättäen sydänkohtaukseen, ja millaisia ajatuksia tapahtuma minussa herätti. Aihe sinänsä oli juu sellainen, etten välittäisi käydä sitä läpi esim. jonkun peruskouluaikaisen luokkakaverini kanssa, johon en ole pitänyt yhteyttä yli vuosikymmeneen. Jos tulisivat kadulla vastaan, niin en alkaisi siitä oma naama näkyvillä selittämään. Mutta jos heitä sattuisi palstalla käymään, miten he voisivat tuosta käsittää, että taitaa olla kyseessä se "Mirka-Lotta" aikoinaan meidän luokalta, sen äiti on siis kuollut?
Minut oikeassa elämässä tunteva saattaisi tunnistaa joistakin kertomistani asioista. Mitään niin arkaluontoista en kerro etteikö saisi tunnistaa. Toisinaan huomaan kirjoittavani tiettyjä sanoja käyttäen, ja tiettyjä hymiöitä käyttäen, jolloin aktiivipalstailija saattaisi yhdistää edellisiin teksteihini, mutta tuskin tosielämään.
Eli ei tule mietittyä.
Ei pelota. En ole kertonut mitään oikeaa itsestäni, vaan vain trollannut.
Kautta likaisten varpaitteni, miten minua muka kukaan tunnistaisi?
Olen kielellisesti lahjakas henkilö, joka käyttää paljon omakeksimäänsä sanastoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kielellisesti lahjakas henkilö, joka käyttää paljon omakeksimäänsä sanastoa.
Olet siis joko minä, tai minun alter-minä.
Minua on luultu ainakin neljäksi tai viideksi tyypiksi täällä ja käyty kimppuun. Viimeksi tänään väitettiin, että vietän kaiken aikani täällä. Että siltä pohjalta tunnistukset. Siskoksikin on luultu ja huomasin, että parempi olla puuttumatta noihin tunnistuksiin mitenkään, ettei oikealle siskolle koidu hankaluuksia.
Kukaan ei ole uniikki lumihiutale, monilla on samantyylisiä asioita ja ajatuksia. Enkä kirjoittele mitään sellaista mistä ketään voisi tunnistaa, vaan pysyttelen suht yleisellä tasolla.
Ei voi, moni kirjoittaa samoista asioista joita ihmisille tapahtuu. Sama tilanne, sama näkökulma, samat sanat jne. Emme ole ainoita, vaikka niin luulisi.
Äippä tässä moi! Kirjoittele vaan rauhassa, mukava tietysti olisi, jos puhuisit minulle reilusti suoraan😊
Täällä on muutama kirjoittelija jonka käsialan tunnistaa aina. Siellä toistuvat personaalliset manööverit joita ei voi peittää.
Jos teksti on helposti tunnistettavaa, niin sehän on sitten vain merkki siitä että on kirjoittajana onnistunut kehittämään yksilöllisen ilmaisutyylin joka erottuu heti kaikesta 'massasta'.
Onko muita jotka väittelevät itsensä kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Se ei muuten kannata, jäät heti kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei muuten kannata, jäät heti kiinni.
Eipä ole vielä koskaan kukaan väittänyt huomanneensa.
En usko että tyylistä tunnistetaan ketään. Mutta vuosia sitten täällä oli yksi nimimerkki joka paljasti itsestään niin paljon epätavallisia asioita monissa kirjoituksissaan että kaverit takuulla tunnisti. Asiat oli tyyliin (mutta ei nämä) että asun Lapin erämaassa, olen menettänyt toisen jalkani, minulla on kissatarha ja (tähän harvinainen rotu) koira. Ellei kaikki ollut kirjoittajan mielikuvituksen tuotetta. Mutta ei se kyllä valheelta vaikuttanut, ihan uskottavan kuuloisia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on muutama kirjoittelija jonka käsialan tunnistaa aina. Siellä toistuvat personaalliset manööverit joita ei voi peittää.
Hurraa, olen siis niin hyvä ja aimutlaatuinen kirjoittaja, että erotun tuhansien joukosta! Jippii!
Tottakai mietin. Siksi kirjoittelenkin eri tyyleillä ja totuuksia vältellen. Eiköhän näin tee suurin osa meistä parikymmentä kommenttia päivässä kyhäävistä?