Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vihainen, kun maksoin parkkisakon

Vierailija
10.05.2021 |

Ukonkanttura sai aiheesta parkkisakon viime kesänä. Laittoi firmalle sitten vastineen, ettei hän ollut ollut ratissa. Seurauksena tuli uhkaus perinnällä minun nimelläni, kun olen myös autonsa omistaja.
Tänään, kun olin kaupassa, soittaa haastemies ja kertoo, että haaste on matkalla. Soitin perintötoimistoon, sain tiedot ja maksoin laskun. Siitähän mies suuttui, ei olisi kuulemma pitänyt alistua pelottelulle.
Voi helvetti soikoon, ettäkö mun olisi pitänyt ottaa riski luottotietojeni menetyksestä ja mahdollisesta jutun höviämisestä kuluineen ukonkantturan vurheen takia!!!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tollasten sakkojen kirjoittelun pitäisi olla laitonta?

Eikö toisten paikalle pysäköinnin pitäisi olla laitonta?

Ottaa silmän käteen ja pysäköi asiallisesti luvalliseen paikkaan eikä meso omasta virheestään.

Vierailija
22/34 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimit täysin oikein ja miehen on helppo uhota, kun haastemies soittaa sinulle ja kyse on sun luottotiedoista!

Eikä toiminut. Olisi vain kiistänyt laskun oikeellisuuden sillä perusteella että ei ole ollut itse sopimusta tekemässä. Näin olisi laskun perintä keskeytetty välittömästi perintäyhtiön toimesta. Mitkään luottotiedot eivät mene silloin.

Ihanko totta? Siis perinnän keskeyttäminen on pelkkä ilmoitusasia?

Kyllä. Riittää kun kiistää laskun aiheettomana. Silloin perintätoimiston on keskeytettävä perintä.

Nämä parkkipate"sakot" ovat yksityisoikeudellisia valvontamaksuja, eikä mitään julkisoikeudellisia sakkoja. Niitä voidaan periä vain sopimuskumppanilta , eli siltä, joka on auton pysäköinyt. Ei auton omistajalta tai haltijalta, ellei hän ole autoa ajanut. Näyttövelvollisuus siitä, kuka auton ajaja eli parkkipatefirman sopimuskumppani on, on kyseisellä firmalla. Ellei näyttöä ole, homma kaatuu viimeistään raastuvassa.

Ota ihan omilla rahoillasi oikeudenkäynnin häviämisen riski. Toisten rahoilla uhoaminen on turhan helppoa persaukispetterille.

Ei tuossa mitenkään voi hävitä oikeudenkäyntiä sellainen joka ei ole autoa ajanut ja pysäköinyt, ellei mene itse antamaan väärää todistusta siitä, että olisi ajanut vaikkei olisikaan. Parkkipatefirman pitää antaa todisteet siitä, että heidän haastamansa henkilö on auton pysäköinyt. Eikä sellaista todistetta voi olla, kun henkilö ei ole ollut paikallakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimit täysin oikein ja miehen on helppo uhota, kun haastemies soittaa sinulle ja kyse on sun luottotiedoista!

Eikä toiminut. Olisi vain kiistänyt laskun oikeellisuuden sillä perusteella että ei ole ollut itse sopimusta tekemässä. Näin olisi laskun perintä keskeytetty välittömästi perintäyhtiön toimesta. Mitkään luottotiedot eivät mene silloin.

Ihanko totta? Siis perinnän keskeyttäminen on pelkkä ilmoitusasia?

Kyllä. Kiistanalaisen laskun osalta näin on, kun kyse on vapaaehtoisesta perinnästä.

Laki saatavien perinnästä 4 b §

Vierailija
24/34 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaa silmän käteen ja pysäköi asiallisesti luvalliseen paikkaan eikä meso omasta virheestään.

Sitten sinulle on varmaan ok, että rupean kirjoittelemaan sakkoja vaikkapa myös punaisia päin käveleville, kadulle syljeskelijöille, ja niin edelleen? Vai pitäisiköhän sakotusoikeus kuitenkin olla vain viranomaisella?

Pysäköintifirma ei voi määrätä mitään sakkoa, eikä se viimeaikaisten ennakkoratkaisuiden jälkeen käytännössä enää voi pakottaa ketään maksamaan mitään "sopimukseen perustuvia" maksuja. Kyse on petoksellisesta liiketoiminnasta, jossa tahallaan käytetään hyväksi ihmisten sekaannusta viranomaisen määräämän sakon ja huuhaafirman perusteettoman vaatimuksen välillä. Siis järjestäytyneestä rikollisuudesta.

Vierailija
25/34 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se oikein laillistakaan ole. Oleellista on että ne eivät ole sakkoja, sillä sakkoja voi määrätä vain viranomainen lakiin perustuen. Parkkipatefirmat eivät ole viranomaisia, eikä niillä ole sakotusoikeutta. Jos ne yrittäisivät sakottaa, kyseessä olisi virkavallan anastaminen, mikä on rikos. Parkkipatelaput ovat yksityisoikeudellisia valvontamaksuja, ja niiden perintä voidaan kohdistaa vain sopimuskumppaniin, eli siihen joka on kyseiselle alueella pysäköinyt. Parkkipatefirmalla pitää olla tällöin näyttö siitä, kuka heidän sopimuskumppaninsa on. Auton haltijalla tai omistajalla ei ole velvollisuutta selvittää asiaa.

Tämä homma selkiytyisi jos joskus saataisi aikaan laki yksityisestä pysäköinninvalvonnasta. Se ei taida kuitenkaan olla nykyisenkään hallituksen prioriteettilistalla kovin korkealla.

Vierailija
26/34 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkosi taitaa olla muutoinkin aikamoinen siivellä eläjä. Tottakai on maksettava, varsinkin jos kerran tekee niinkin hölmön virheen, kuin pysäköi väärin. Kouluta kultaasi vähän yhteiskunnan perussäännöistä ja tavoista!

Vierailija
27/34 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riskiä kannata ottaa. Hyvä kun maksoit pois. Jos on virhe, vasta maksun jälkeen kannattaa selvittää, yleensä niissä jutuissa häviää. Ellei ole todisteet kuvana ja kirjallisena.

Näyttövelvollisuus on laskun karhuajalla. Sen pitää osoittaa, kuka on heidän sopimuskumppaninsa, eli auton pysäköijä, ja että hän on pysäköintisopimusta rikkonut. . Ellei parkkipatefirmalla ole esimerkiksi kamerakuvia auton kuljettajasta, heidän on mahdotonta osoittaa kuka auton on pysäköinyt. Tiedossa on oltava nimenomaan henkilö. Kuva autosta ei riitä, sillä tällaista maksua ei voi auton omistajalta tai haltijalta automaattisesti periä.

Vierailija
28/34 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peter Pan-syndroomaiset miehet eivät kykene myöntämään virheitään. Oman mokan takia tyritään puolison luottotiedot ja maksetaan 20 000 hävitystä oikeudenkäynnistä.

Vierailija
29/34 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukkosi taitaa olla muutoinkin aikamoinen siivellä eläjä. Tottakai on maksettava, varsinkin jos kerran tekee niinkin hölmön virheen, kuin pysäköi väärin. Kouluta kultaasi vähän yhteiskunnan perussäännöistä ja tavoista!

Olen varma, että olet joskus kävellyt päin punaisia tai ylittänyt kadun ilman suojatietä. Maksa minulle 1000 euroa hyvitystä, kiitos.

Vierailija
30/34 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten sinulle on varmaan ok, että rupean kirjoittelemaan sakkoja vaikkapa myös punaisia päin käveleville, kadulle syljeskelijöille, ja niin edelleen? Vai pitäisiköhän sakotusoikeus kuitenkin olla vain viranomaisella?

Pysäköintifirma ei voi määrätä mitään sakkoa, eikä se viimeaikaisten ennakkoratkaisuiden jälkeen käytännössä enää voi pakottaa ketään maksamaan mitään "sopimukseen perustuvia" maksuja. Kyse on petoksellisesta liiketoiminnasta, jossa tahallaan käytetään hyväksi ihmisten sekaannusta viranomaisen määräämän sakon ja huuhaafirman perusteettoman vaatimuksen välillä. Siis järjestäytyneestä rikollisuudesta.

Sinulla on rikollisen asenne. Minä taas lähden siitä, että pysäköintipaikan omistaja saa päättää, kuka ja millä ehdoilla siellä pysäköi.

Mutta en olekaan tyhmä sosiopaatti, kuten sinä, joka et erota oikeusloukkausta kadulle sylkemisestä. Se katu ei ole sinun, mutta pysäköintialue on jonkun kiinteistöä.

Vierailija
31/34 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varma, että olet joskus kävellyt päin punaisia tai ylittänyt kadun ilman suojatietä. Maksa minulle 1000 euroa hyvitystä, kiitos.

Jos noin on tapahtunut, siinä ei ole poljettu sinun oikeuksiasi.

Voitko yrittää hiukan kasvattaa isoaivojesi kuorikerrosta ja opetella käyttämään sitä, pentupoju.

Vierailija
32/34 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on rikollisen asenne. Minä taas lähden siitä, että pysäköintipaikan omistaja saa päättää, kuka ja millä ehdoilla siellä pysäköi.

Mutta en olekaan tyhmä sosiopaatti, kuten sinä, joka et erota oikeusloukkausta kadulle sylkemisestä. Se katu ei ole sinun, mutta pysäköintialue on jonkun kiinteistöä.

Pysäköintipaikan omistaja tietenkin saa päättää, kuinka sitä käytetään. Hän ei kuitenkaan voi valtuuttaa paikallista moottoripyöräkerhoa tai parkkipatefirmaa jakamaan oikeutta puolestaan. Vain viranomainen voi valvoa lain noudattamista ja pakottaa siihen.

Minä nimen omaan puolustan tässä oikeusvaltion aivan keskeistä periaatetta, sinä puolustat rikollista huijarifirmaa.

Vierailija
33/34 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos noin on tapahtunut, siinä ei ole poljettu sinun oikeuksiasi.

Voitko yrittää hiukan kasvattaa isoaivojesi kuorikerrosta ja opetella käyttämään sitä, pentupoju.

Myöskään parkkipaten oikeutta ei ole loukattu. Se ei omista parkkipaikkaa. Tilanne on täsmälleen analoginen, eli täysin ulkopuolinen taho vaatii ITSELLEEN hyvitystä väitetystä toisen oikeuden loukkauksesta.

Vierailija
34/34 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, no miten saan maksamani rahat takaisin?

AP