Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sushi

Vierailija
10.05.2021 |

Sushi näyttää hyvältä ja haluaisin innostua siitä. Olen maistanut vain kaupan valmissushia monta vuotta sitten. Ei ollut hyvä kokemus. Haluaisin kokeilla oikeaa sushiravintolaa missä ruoka olisi tuoretta. Mitä suosittelisitte, että kannattaisi maistaa ensikertalaisena? Onko jotain hyviä ravintoloita joita suosittelette (Turun alueella)? Käyttäydytäänkö sushiravintolassa jotenkin eri tavalla ja katsooko joku oudosti jos en käytä syömäpuikkoja?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää tuoretta sushia saa nykyään monista marketeistakin.

Sushia syödään syömäpuikoilla tai sormin. Ei koskaan haarukalla ja veitsellä.

Vierailija
2/31 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää tuoretta sushia saa nykyään monista marketeistakin.

Sushia syödään syömäpuikoilla tai sormin. Ei koskaan haarukalla ja veitsellä.

Totta. Harvoin vain saa suupalan kokoisia susheja Suomessa. Toki pysyvät puikkojenkin päässä parin haukkaisun ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa Järvenpään Citymarket.

Vierailija
4/31 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vain kerran elämässäni maistanut sushia ja se oli just jossain kaupassa Italiassa maistiainen. Ja pidin siitäkin tosi paljon , joten voin vaan kuvitella , että millaista se on jossain " oikeassa " paikassa. 

Tosin mistäpä sitä tiedän jos se sushin tarjoilija siellä San remolaisessa kaupassa vaikka olikin jonkun sushiravintolan maistattaja :D 

Vierailija
5/31 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin jo sanoin, että mielellään turun alueella. En ajatellut ajella järvenpäähän asti markettisushin takia :D

Vierailija
6/31 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luckiefuns on hyvä.

Ite syön aina haarukalla... ei kiinnosta mitä joku ajattelee.

Vierailija
7/31 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja Pirkkalan pikku-kittariin kesälomareissuna.

Vierailija
8/31 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se ei nimeomaan ole markettisushia siellä Järvenpäässä. Mutta tämä offtopic.

Vierailija
9/31 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se ei nimeomaan ole markettisushia siellä Järvenpäässä. Mutta tämä offtopic.

No okei. Näyttää kyllä ihan kivalta googlesta mutta en silti aja 150 km suuntaansa sen takia.

Vierailija
10/31 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita käymällä eri buffeteissa. Jos asiakkaita on paljon, ruoka on väkisinkin tuoretta.

Vähitellen opit tunnistamaan paremman laadun. Monesti puhutaan vain siitä kalasta. Oikeasti hyvän sushin tunnistaa riisistä. Sen pitäisi olla noin huoneenlämpöistä, riisinjyvien erottua toisistaan, nigirin pitää hajota helposti suuhun. Liian usein riisi on ylikypsä klöntti.

Kun olet tottunut sushin syöjä, uskallat ehkä mennä parempaankin ravintolaan. Itse en ole turkulainen joten en osaa vinkkejä antaa.

Kokeile ihmeessä puikkoja. Se on ihan helppoa.

Vierailija
11/31 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manhattanin S-Marketissa on take away sushimesta. Tekevät sitä mukaa lisää miten ihmiset ottaa siitä eli ei vanhene kauaa tiskillä. Annos kasataan itse ja maksu painon mukaan.

Vierailija
12/31 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan sushia sekä ravintoloista, että paikallisesta citymarketista, jonne on tullut sellainen tuoretta siellä tehtyä sushia valmistava tiski SushiTake. Sieltä voi itse valita laatikkoon mitä haluaa ja mielestäni niissä on erittäin hyvä hintalaatu-suhde. En ole koskaan käynyt Järvenpään cittarissa, joten siihen en osaa vertailla, mutta olen käynyt kyllä useassa pk-seudun sushipaikassa syömässä, joten niille kyllä pärjää tuo meidän citymarketin sushitake. Siellä oli alkuun joku japanilainen opettemassa sushin tekijöitä. 

Ja sushia pitää syödä puikoilla, haarukalla syöminen on paljon vaikeampaa. Soijaan kastaminen on ihan mahdotonta haarukalla, puikoilla menee helposti. En ole mikään mestari puikkojen kanssa, mutta sushit syön aina puikoilla, koska se on vain kätevin tapa.

Vierailija
13/31 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi syödä haarukalla ja veitsellä.

Joku rasittava japanofiili saattaa pahoittaa mielensä ja tehdä harakirin, mutta noh, win-win.

Kauppojen susheissa on nykyään kivasti valikoimaa. Varsinaisia pettymyksiä ei ole tullu enää viime aikoina vastaan.

Vierailija
14/31 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin voi syödä haarukalla ja veitsellä.

Joku rasittava japanofiili saattaa pahoittaa mielensä ja tehdä harakirin, mutta noh, win-win.

Kauppojen susheissa on nykyään kivasti valikoimaa. Varsinaisia pettymyksiä ei ole tullu enää viime aikoina vastaan.

Niin tai oisko kyse ihan vaan kulttuurin kunnioittamisesta? =(^_^)=

Ei ole pakko aina syödä niillä junttien haarukalla ja veitsellä - japani on hieno vuosituhansia vanha kulttuuri, josta olisi keskimääräisellä suomalaisella _paljon_ opittavaa. Itadakimasu!

Vierailija
15/31 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kyllä sushia ja kai se ihan menettelee, mutta mielestäni se on ihan yliarvostettua. Riisipaakun päällä raakaa kalaa ja vähän jotain japanilaisia makuja. Ei tule edes mikään kovin hyvä olo sushista.

Vierailija
16/31 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun kauppahallista saa hyvää sushia.

Vierailija
17/31 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin raaka kala voi tuoda ruumiiseen matoja . Niitä voi syödä veitsellä ja haarukalla. Niitä voi tehdä itse kypsästä kalasta ja kaataa päälle suomavesi papua eli soijaa. Vaikka koko pullon. Kyseessä on myyntituote.

Vierailija
18/31 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin jo sanoin, että mielellään turun alueella. En ajatellut ajella järvenpäähän asti markettisushin takia :D

Järvenpään Cittarin sushitarjonta rankattu paremmaksi kuin monen ravintolan. Toisaalta olen huomannut ravintoloissakin tason vaihtelevan tosi paljon. 

Turun seudulla kannattaa googlaa käyttäjäkokemuksia ja valita niiden pohjalta paikka. Ellei miellytä, niin kokeilee toista. Sushissa kuten muussakin ruuassa on tosi paljoa eroa tekijän osaamisen sekä raaka-aineiden mukaan.

Vierailija
19/31 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan sushia sekä ravintoloista, että paikallisesta citymarketista, jonne on tullut sellainen tuoretta siellä tehtyä sushia valmistava tiski SushiTake. Sieltä voi itse valita laatikkoon mitä haluaa ja mielestäni niissä on erittäin hyvä hintalaatu-suhde. En ole koskaan käynyt Järvenpään cittarissa, joten siihen en osaa vertailla, mutta olen käynyt kyllä useassa pk-seudun sushipaikassa syömässä, joten niille kyllä pärjää tuo meidän citymarketin sushitake. Siellä oli alkuun joku japanilainen opettemassa sushin tekijöitä. 

Ja sushia pitää syödä puikoilla, haarukalla syöminen on paljon vaikeampaa. Soijaan kastaminen on ihan mahdotonta haarukalla, puikoilla menee helposti. En ole mikään mestari puikkojen kanssa, mutta sushit syön aina puikoilla, koska se on vain kätevin tapa.

Soijaa suola veteen kastaminen vaikeaa haarukalla kuulkaa nyt , hiekkalaatikko leikit on ohi kyllä mutta voit kaataa sen suojaliemen lautaselle riisipaakun päälle ja liottaa siinä. Voit ostaa sitä kaupasta pullollisen ja riisipaketin. Sitten mitä taas tulee haarukkaan veitsen ja lusikkaan sekä muihin voit opiskella niiden käyttöä vaikka jollain kurssilla.

Vierailija
20/31 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön haarukalla ja veitsellä eikä kukaan tuijota niin että huomaisim. En toisaalta kiinnitä edes huomiota tai välitä jos se jotain haittaakin :D Siispä joo jotkut sushit hyviä, mutta turhaa se puikoilla pelleily.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä